SG.hu
Kevés helyen szabályozzák a közösségi médiahasználatot
A közösségi média egyre inkább áthatja a magyarországi munkahelyeket, nem kis aggodalmat keltve a munkaadók körében a termelékenységre gyakorolt hatásában, mutat rá a Kelly Services felmérése.
A közösségi média egyre nagyobb teret hódít a magyarországi munkahelyeken. A munkavállalók több mint egy harmada véli úgy, hogy elfogadható a közösségi média magáncélú használata a munkahelyen, mások azonban úgy találják, hogy rombolja a munkahelyi légkört - derül ki a munkaerő-piaci megoldásokat nyújtó Kelly Services legújabb felméréséből. A válaszadók 39%-a szerint a közösségi média használata rontja a munka termelékenységét, 24%-a szerint pedig a személyes és a szakmai kapcsolatoknak a közösségi médiában való összekeveredése munkahelyi problémákhoz vezethet.
"Számos dolgozó szemében a közösségi média úgyszólván lételem. Meghatározó része a kommunikációs eszköztáruknak, és előszeretettel használják életpályadöntéseik meghozatalában, vagy a munkakeresésben is" - mondta el Jónás Anikó, a Kelly Services Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. - "A közösségi média használatának minden előnye mellett megvannak a maga veszélyei is, pl. amikor összekeveredik a személyes és a munkahelyi szféra."
A magyarországi felmérés eredményei szerint a munkavállalók különböző korosztályai közül az Y generáció (19-30 évesek) 48%-a, az X generáció (31-48 évesek) 34%-a, míg az ú.n. Baby boomers generáció (49-66 évesek) 25%-a véli úgy, hogy elfogadható a közösségi média magáncélú használata a munkahelyen. 15% szerint elfogadható a barátokkal és a munkatársakkal véleményt cserélni a közösségi médiában munkahelyi ügyekről. A munkavállalóknak mindössze 11%-át figyelmeztették, hogy fejezze be a közösségi média használatát a munkahelyen. A válaszadók 26%-a inkább keres munkát a közösség média, mint a hagyományos csatornák, így az újságokban, az online álláshirdető portálokon vagy a munkaerő-közvetítő cégeken keresztül.
"Azt látjuk, hogy a közösségi média sokkal gyorsabban terjed a munkahelyeken, mint a kordában tartására rendelt szabályok" - tette hozzá Jónás Anikó. "Miközben a munkavállalók hamar megtalálják a módját, miként fordíthatják a maguk előnyére az új eszközt, a munkaadók és a cégvezetők egyre tanácstalanabbul toporognak az olyan összetett kérdések előtt, mint az adatvédelem, a kommunikáció megfigyelése vagy az érzékeny üzleti információkhoz való hozzáférés." A megállapítások a Kelly Global Workforce Index (KGWI), a Kelly Services által évente elvégzett munkaerő-piaci felmérés legfrissebb eredményei. A felmérésben 30 ország csaknem 170 000 dolgozója vett részt, köztük mintegy 8500 magyar munkavállaló.
A közösségi média egyre nagyobb teret hódít a magyarországi munkahelyeken. A munkavállalók több mint egy harmada véli úgy, hogy elfogadható a közösségi média magáncélú használata a munkahelyen, mások azonban úgy találják, hogy rombolja a munkahelyi légkört - derül ki a munkaerő-piaci megoldásokat nyújtó Kelly Services legújabb felméréséből. A válaszadók 39%-a szerint a közösségi média használata rontja a munka termelékenységét, 24%-a szerint pedig a személyes és a szakmai kapcsolatoknak a közösségi médiában való összekeveredése munkahelyi problémákhoz vezethet.
"Számos dolgozó szemében a közösségi média úgyszólván lételem. Meghatározó része a kommunikációs eszköztáruknak, és előszeretettel használják életpályadöntéseik meghozatalában, vagy a munkakeresésben is" - mondta el Jónás Anikó, a Kelly Services Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. - "A közösségi média használatának minden előnye mellett megvannak a maga veszélyei is, pl. amikor összekeveredik a személyes és a munkahelyi szféra."
A magyarországi felmérés eredményei szerint a munkavállalók különböző korosztályai közül az Y generáció (19-30 évesek) 48%-a, az X generáció (31-48 évesek) 34%-a, míg az ú.n. Baby boomers generáció (49-66 évesek) 25%-a véli úgy, hogy elfogadható a közösségi média magáncélú használata a munkahelyen. 15% szerint elfogadható a barátokkal és a munkatársakkal véleményt cserélni a közösségi médiában munkahelyi ügyekről. A munkavállalóknak mindössze 11%-át figyelmeztették, hogy fejezze be a közösségi média használatát a munkahelyen. A válaszadók 26%-a inkább keres munkát a közösség média, mint a hagyományos csatornák, így az újságokban, az online álláshirdető portálokon vagy a munkaerő-közvetítő cégeken keresztül.
"Azt látjuk, hogy a közösségi média sokkal gyorsabban terjed a munkahelyeken, mint a kordában tartására rendelt szabályok" - tette hozzá Jónás Anikó. "Miközben a munkavállalók hamar megtalálják a módját, miként fordíthatják a maguk előnyére az új eszközt, a munkaadók és a cégvezetők egyre tanácstalanabbul toporognak az olyan összetett kérdések előtt, mint az adatvédelem, a kommunikáció megfigyelése vagy az érzékeny üzleti információkhoz való hozzáférés." A megállapítások a Kelly Global Workforce Index (KGWI), a Kelly Services által évente elvégzett munkaerő-piaci felmérés legfrissebb eredményei. A felmérésben 30 ország csaknem 170 000 dolgozója vett részt, köztük mintegy 8500 magyar munkavállaló.