MTI
Leonardo művel tökéletes digitális változatban
A reneszánsz festészet remekműveinek titkait a digitális technológia eszközeivel tárja fel egy Milánóban csütörtökön nyílt kiállítás. A művészeti kincsek számítógépes feldolgozását a múzeumok is szorgalmazzák.
Elképzelhetetlen látvány - Botticelli, Leonardo és Raffaello: új művészeti technológiák címmel március 11-ig látható a reneszánsz és a modern technológia egymásra találásáról szóló kiállítás Milánóban. A Leonardo da Vinciről elnevezett Tudományos és Technológiai Múzeumban hét alkotás látható eddig ismeretlen változatban, közöttük a Botticelli által festett Tavasz és a Vénusz születése, Leonardótól a Zenész képmása és Raffaello Szűz Mária eljegyzése című alkotása. A kiállítás a képek tökéletes klónjait mutatja be digitális változatban, a lehető legmagasabb felbontásban, az eredeti méretben és színekben. Botticelli Tavaszát egy hónapon át fényképezték, a több mint ezerötszáz digitális felvételből huszonnyolcmilliárd pixel lett.
"A digitalizáció nem károsítja az eredeti művet. Ellenkezőleg: megmenti azt. Egyre több múzeum kéri, hogy páratlan kincseiről ennyire pontos másolat készüljön. Ha az eredeti elpusztulna, egy vele teljesen egyező másolat maradna fenn" - fogalmazott a kiállítást szervező Luca Ponzio, a Haltadefinizione elnöke az olasz sajtónak.
A firenzei Uffizi képtárral és a milánói Brera képtárral is együttműködő digitális cég az utóbbi években pixelekre bontotta Leonardo Utolsó vacsoráját és a torinói Sindone szent leplét is. Ponzio kiemelte: a művészeti kincsek megmentésén túl a digitalizáció lehetővé teszi, hogy a világ legtávolabbi pontjairól is eredeti minőségben lássuk az alkotásokat virtuális múzeumlátogatással.
Elképzelhetetlen látvány - Botticelli, Leonardo és Raffaello: új művészeti technológiák címmel március 11-ig látható a reneszánsz és a modern technológia egymásra találásáról szóló kiállítás Milánóban. A Leonardo da Vinciről elnevezett Tudományos és Technológiai Múzeumban hét alkotás látható eddig ismeretlen változatban, közöttük a Botticelli által festett Tavasz és a Vénusz születése, Leonardótól a Zenész képmása és Raffaello Szűz Mária eljegyzése című alkotása. A kiállítás a képek tökéletes klónjait mutatja be digitális változatban, a lehető legmagasabb felbontásban, az eredeti méretben és színekben. Botticelli Tavaszát egy hónapon át fényképezték, a több mint ezerötszáz digitális felvételből huszonnyolcmilliárd pixel lett.
"A digitalizáció nem károsítja az eredeti művet. Ellenkezőleg: megmenti azt. Egyre több múzeum kéri, hogy páratlan kincseiről ennyire pontos másolat készüljön. Ha az eredeti elpusztulna, egy vele teljesen egyező másolat maradna fenn" - fogalmazott a kiállítást szervező Luca Ponzio, a Haltadefinizione elnöke az olasz sajtónak.
A firenzei Uffizi képtárral és a milánói Brera képtárral is együttműködő digitális cég az utóbbi években pixelekre bontotta Leonardo Utolsó vacsoráját és a torinói Sindone szent leplét is. Ponzio kiemelte: a művészeti kincsek megmentésén túl a digitalizáció lehetővé teszi, hogy a világ legtávolabbi pontjairól is eredeti minőségben lássuk az alkotásokat virtuális múzeumlátogatással.