Napi Online
Alkatrészhiány hátráltathatja az Apple-t
Komoly bajba kerülhet hosszú távon az Apple két vezető termékének, az iPhone-nak és az iPad-nek a vezető pozíciója a piacon.
Több forrás is arról számolt be, hogy kevesebb iPhone kerül a boltok polcaira, amire két magyarázat lehetséges: vagy a kereslet csökken, vagy alkatrészhiány lépett fel. Az első − tekintve a kígyózó sorokat és az előrendelések számát − nem túl valószínű, az akadozó alkatrészellátás azonban a Business Insider szerint reális veszélyt jelenthet. Ez alapján a hosszú sorok és a gyenge eladások sem zárnák ki egymást, mert így az Apple az esetlegesen alacsonyabb keresletet sem tudná kielégíteni. A negyedik negyedéves számokra ennek már hatása lehet, hiszen az Apple bevételeinek több mint a felét adja az iPhone-család.
Még nagyobb baj lehet az elemzés szerint az iPad esetében, amivel a cég külön termékkategóriát teremtett: az erre feladott megrendelések is csökkennek, valószínűleg a konkurensek versenyképes tabletei, köztük a roppant agresszív árazású Amazon Kindle Fire miatt (utóbbi 60 százalékkal olcsóbb, mint az Apple terméke). Az is lehet, hogy tévesen mérték fel a piaci érdeklődést az újdonságok iránt és ezért gyengébbek az eladások.
Több forrás is arról számolt be, hogy kevesebb iPhone kerül a boltok polcaira, amire két magyarázat lehetséges: vagy a kereslet csökken, vagy alkatrészhiány lépett fel. Az első − tekintve a kígyózó sorokat és az előrendelések számát − nem túl valószínű, az akadozó alkatrészellátás azonban a Business Insider szerint reális veszélyt jelenthet. Ez alapján a hosszú sorok és a gyenge eladások sem zárnák ki egymást, mert így az Apple az esetlegesen alacsonyabb keresletet sem tudná kielégíteni. A negyedik negyedéves számokra ennek már hatása lehet, hiszen az Apple bevételeinek több mint a felét adja az iPhone-család.
Még nagyobb baj lehet az elemzés szerint az iPad esetében, amivel a cég külön termékkategóriát teremtett: az erre feladott megrendelések is csökkennek, valószínűleg a konkurensek versenyképes tabletei, köztük a roppant agresszív árazású Amazon Kindle Fire miatt (utóbbi 60 százalékkal olcsóbb, mint az Apple terméke). Az is lehet, hogy tévesen mérték fel a piaci érdeklődést az újdonságok iránt és ezért gyengébbek az eladások.