Napi Online

A netre megy az utasbiztosítás is

A utasbiztosításban is előtérbe kerültek az internetes alkuszok összehasonlító portáljai. Itt azonban még fontosabb, hogy ne csak a díj alapján döntsünk.

A kötelező biztosítás mellett az utasbiztosítások online felületen történő megjelenése járt talán a legnagyobb változással a biztosítási piacon. Az utasbiztosítási piac árérzékenysége miatt igen fontos tényező a biztosítás díja is, főleg ott, ahol lehetőség van összehasonlítani az egyes termékeket - mondja Kádár Péter, az Allianz életbiztosítási termékfejlesztési igazgatója.

Az is megfigyelhető ugyanakkor, hogy a felületeken sok olyan biztosítói termékkel is találkozunk, amelyek árukkal rendkívül kedvező lehetőségnek tűnnek. Miután a biztosítási díj azonban leginkább a szolgáltatások függvénye, a piaci átlagnál lényegesen alacsonyabb áron kínált termékeknél - így természetesen utasbiztosítás esetén is - fennáll a veszély, hogy az érintett cég szolgáltatás-oldalon próbálja csökkenteni a költségeit, tehát az ügyfeleknek nehézkes kárrendezésre kell számítaniuk - hívja fel a figyelmet ezzel kapcsolatban Molnár László, az Európai Utazási Biztosító vezérigazgató-helyettese.

Könnyen előfordulhat, hogy az adott biztosítónak nincs megfelelő kapcsolata a turista által meglátogatott ország egészségügyi intézményeivel, vagy például nem tud 24 órás magyar nyelvű, vagy épp a fogadó ország nyelvén elérhető asszisztencia szolgáltatást nyújtani. A piacon eddig is elérhetők voltak viszonylag alacsony fedezetet nyújtó termékek és teljes körű védettséget nyújtók is. Éppen ezért fontos felhívni a figyelmet arra, hogy a biztosítás kiválasztását mindig az igény pontos meghatározásával kell kezdeni és csak a számunkra megfelelő szolgáltatást nyújtó termékeket szabad összehasonlítani - figyelmeztet Kuruc Péter, a K&H Biztosító élet- és bankbiztosítási üzletág-vezetője.

Bár a specializált internetes brókeri honlapok súlyozva próbálják automatizálni a keresést az utas igényeinek megfelelő szolgáltatás és ár érték szerint, ám ez sem minden esetben tökéletes, mert minden szempont nehezen vehető figyelembe - mondja Horváth Péter, a QBE magyarországi fióktelepének értékesítési igazgatója. Az ügyfelek ugyanakkor egyre tudatosabbak - tudatja a kedvező tapasztalatokat Németh Péter, a CLB Független Biztosítás Alkusz kommunikációs igazgatója Főleg a téli időszakban a biztosítást kötők inkább a drágább, komolyabb fedezeteket nyújtó termékeket keresik és választják a neten is.

Egy alkusz csak úgy erősítheti szakmai hitelességét, ha szerepének megfelelően az ügyfele megbízása alapján segíti kiválasztani azt a terméket, amely legjobban megfelel a megbízója számára egy adott utazáshoz - állítja Csurgó Ottó, a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt. vezérigazgatója. Míg a kgfb-nél egyre több példa van arra, hogy az alkuszok a kárrendezésben is aktív szereplők, az utasbiztosításoknál Molnár László szerint jellemzően nem folynak bele az alkuszok a kárrendezésbe, mivel az utasbiztosítási károk jelentős részét adó betegségek, balesetek azonnali döntéseket igényelnek, ott közvetítő bekapcsolására nincs idő. Jogvita igen ritkán alakul ki, így alkuszi vagy más képviselői közreműködést a legritkábban vesznek igénybe az ügyfelek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!