Napi Online

Életveszélyesek a Sony weboldalai

Sorozatos hackertámadások érik a Sonyt az 100 millió ügyfelét érintő adatlopási botrány után is.

Újabb hackertámadások érik a Sony weboldalait a világ minden pontján nem sokkal azt követően, hogy az USA történetének második legnagyobb adatlopását követték el a cég internetes videojáték-portálja ellen. A behatolók 2000 felhasználó nevét és e-mail-címét nyúlták le a Sony Ericsson mobiltelefon-gyártó cég kanadai weboldaláról - jelentette be a Sony. A társaság tegnap fedezte fel a támadást, miután hasonló csapás érte thaiföldi portálját. A Sony ezeken felül vizsgálatokat folytat Japánban és Indonéziában, ahol szintén előfordulhattak hackertámadások site-jai ellen.

A társaság kénytelen volt elismerni, hogy görögországi portálját is feltörték, ahol 8500 ügyfél személyes információ között kutakodtak. Tegnapelőtt a So-net Enterteinment, a vállalat online-szolgáltatási egysége jelentette be, hogy a rendszerén tátongó résen keresztül 128 felhasználója nevét és jelszavát emelték ki. Az esetek imázsromboló gyorsasággal követik a PlayStation Network ellen indított hackertámadásokat, amelyek során a behatolók 100 millió felhasználó személyes adataihoz fértek hozzá.

A Sony közleménye szerint vizsgálják, hogy az egymást követő ügyeknek van-e közük egymáshoz, ugyanakkor annak még nem találták jelét, hogy a nagy támadás összefüggött volna a sok kicsivel. A kanadai és a görög weboldalt például nem a cég, hanem külső szolgáltató üzemeltette. A vállalat a múlt héten jelentette be, hogy a PayStation Network elleni támadás 14 milliárd jent (17 millió dollár) reszel le üzemi nyereségéből a 2012 márciusában végződő üzleti évben. A Sony három számítástechnikai biztonsági céget bízott meg a nagy adatlopás kivizsgálásával.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Komolytalan #3
    Ez nem szimpátia, hanem konkurencia, és lehetőség kérdése. Ha egy konkurens cégnek lehet saját bevallása szerint 17M USD-s veszteséget okozni - ami lehet 10x is a valóságban - és ezt a károkozást értelmes áron meg lehet venni, akkor hülye az aki nem veszi meg. Az hogy outsourcingolták a webes szolgáltatásaikat, az hogy ezt országonként más és más csinálja, az hogy ezeket a szolgáltatókat nem teszteltél le biztonsági szempontból nagy balf.szság volt, aminek most isszák a levét.
  • Frosty01 #2
    vmejk júzer biztos enragelt a fos customer service miatt
  • FoodLFG #1
    Hát, többeknek nem szimpatikus a Sony mint cég, ezt el kell fogadni.