Alex

Nikon D5100 bejelentés

A D5100 továbbfejlesztett dönthető kijelzőt kapott, valamint már teljes (1080p) HD felbontásban lehet mozgóképeket rögzíteni vele.

A Nikon bemutatta a D5100-at, a D5000 utódát. Ezen a képernyő vízszintesen nyílik ki, ami a cég közleménye szerint nagyobb mozgásteret kínál még állvány használata esetén is. Gyakorlatilag bármely szögből lehet fényképezni a géppel, és a felvételek a korábbinál nagyobb részletességgel játszhatók vissza a nagyfelbontású (kb. 921 000 képpont), 3 colos LCD-n (elődjében 2,7-es volt). Az élő nézet külön kapcsolón van, egyébként automatikus módban a gép választja ki az adott helyzethez legjobban illő beállításokat.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

A gépbe DX-formátumú, 16,2 megapixeles CMOS-érzékelőt szereltek, aminek információit az EXPEED 2 képfeldolgozó motor dolgozza fel. A D5100 tágabb érzékenységtartománnyal segíti a gyenge fényben való eredményes fényképezést: a gép ISO érzékenysége alapesetben a 100-6400 tartományban mozog, de a Hi2 beállítással egészen ISO 25 600 egyenértékig kiterjeszthető. Van benne HDR (High Dynamic Range, széles dinamikatartomány) és aktív D-Lighting funkció is, melyek javítják a képek részletgazdagságát. A HDR funkció egy kioldás során két különbözően exponált felvételt készít, majd ezeket egyetlen végső felvétellé ötvözi, amelynek szélesebb dinamikus tartománya lesz.

Az élességállítási rendszer 11 pontos. Négy AF mező mód áll rendelkezésre, köztük a 3D követés AF, amely akciófotózás közben lehet hasznos. Ez összeköthető a legfeljebb 4 kép/másodperc sebességű sorozatfelvétellel is, így biztosan megörökíthető a gyorsan mozgó téma. A fényképek és a videók készítése között a zárkioldó gomb mellett található D-videó gombbal válthatunk. Az 1080p HD felbontás és 30 kép/mp sebesség jó minőséget ígér, az AF-F mód pedig garantálja, hogy a téma mindig éles marad. A felvétel befejezése után bevehetjük a beépített videoszerkesztő funkciókat, majd az eredményt a HDMI-kapcsolaton keresztül, HD televízión is lejátszhatjuk.

A gyártó marketingesei által kiemelt témakör még a speciális hatások beépítése. Hétféle effektus áll rendelkezésre, köztük a kiválasztott szín, ahol legfeljebb három szín látszik a fényképen és a videón, míg a más színű területek fekete-fehérben jelennek meg; valamint a miniatűr hatás, amely a témát miniatűr makettként jeleníti meg. A fotós kiválaszthatja, hogy melyik speciális hatást szeretné alkalmazni a felvétel készítésekor, és a fényképezőgép tetején található módválasztó tárcsával közvetlenül be is állíthatja azt.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

A beépített porosodáscsökkentés két lábon áll, képérzékelő-tisztító és levegő áramlás vezérlő rendszer akadályozza meg, hogy a por leülepedjen a fényképezőgép képérzékelőjére. A váz ára 800 dollár lesz, a 18-55mm VR lencséket tartalmazó kit pedig 900 dollárt kóstál majd.

A cég emellett bejelentette első saját külső mikrofonját, az ME-1-et, amit kifejezetten a D-SLR felhasználók igényeit figyelembe véve tervezték. A cég közleménye szerint rázkódáscsökkentő mechanizmusa révén képes elnyomni az automatikus élességállítás nem kívánt működési zaját. Szélvédőjével kiszűrhetők a külső zajok, a felüláteresztő szűrő kapcsoló révén pedig jobban ellenőrizhetők az alacsony frekvenciájú zajok. A mikrofon érzékenysége a fényképezőgép menüjéből állítható, így még jobban szabályozható a környezeti zajok és hanghatások rögzítése.

Az ME-1 a fényképezőgép vakupapucsához csatlakoztatható, tápellátását is a fényképezőgéptől kapja. A mikrofon rövidsége miatt a kereső továbbra is jól elérhető, a zavaró kábeleket pedig praktikus kábelfogó fogja le. A termék olyan Nikon D-SLR és COOLPIX fényképezőgépekkel kompatibilis, amelyeknek 3,5 mm-es külső mikrofoncsatlakozója van. Az ME-1 mellékelt tartozéka a szélfogó és a puha tok.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • neevous #9
    Pana GH2-n nem gondolkodtál?
  • Ferrer #8
    Ne ez legyen a döntő érv. Hidd el, nagyon idegesítő lesz a folyamatos AF a kész felvételen.. mellesleg szerintem videóban az automatikus és folyamatos expozícióállítás is zavaró, de ezt már ember meg helyzet válogatja :)
  • narumon #7
    Ez érdekelne! A gyűrű is meg, hogy hol lehet olcsón ilyen optikákhoz hozzájutni. Mondjuk 50-esem már éppen van de más is jöhet. :)
  • narumon #6
    Kihajthatónak meg ott a 600D, azt is meg lehet nézni.
  • narumon #5
    Hehhe, majdnem pont ezeket írtam én is csak annyi, hogy én már a GH2-t ajánlottam :)
  • narumon #4
    Ha a folyamatos autfokusz miatt gondolkodsz akkor azt felejtsd el, egyikben sem jó. Ha az a szempont akkor ebből a kategóriából a Panasonic GH2 amiben használható de az meg nem DSLR. (Viszont kurvajó gép attól még)
  • Ahoy #3
    Még egy plusz tény,hogy Canon vázakhoz lehet kapni átalakítógyűrűt, amivel ezres áron lehet szuperjó m42-es régi manuális objektíveket kapni, ami videózáshoz tökéletes.
    Pl Carl Zeiss 1.8 50mm.

    A Nikonhoz is lehet venni, de tudni kell, hogy nem lehet végtelenre állítani sajnos Nikon vázakon... Volt ilyenem és sajna elég nagy hátrány.
  • Ahoy #2
    Azért az a folyamatos fókusz ezeknél DSLR-nél kb a használhatatlanság határát súrolja...

    AF D7000

    Felejtsük el DSLR-nél az AF-et, semmi értelme nincs. Kézzel sokkal finomabban és szebben lehet fókuszálni. Ezek az objektívek nem folyamatos AF-re vannak kitalálva. Ez kicsit sötétebb helyen, mondjuk egy 50 1.8-al, (amivel még manuálban sem egyszerű fókuszban tartani a témát) esélytelen hogy működjön.

    Erre ott van pl a Pana GH1 aminek direkt ehhez csinálták az objektívet. De jóval drágább is a masina.

    A mikrofon bemenet valóban hasznos találmány. A 60p pedig, hááát, necces. Mivel összevonva olvassa ki a pixeleket 550D-nél már nagyon recések az élek. Háztetőnél és éleknél kifejezetten ocsmány lesz a kép. 1080p-nél még tűrhető.

    Viszont kihajtható kijelző ezen nagy találmány. Ára is teljesen korrekt.

    Ha vennék 550D helyett, szerintem ebbe fektetnék.
  • Gerygrey #1
    Kell :)

    Eddig a Nikon D3100 és Canon 550D között vívódom egy jó ideje, előbbi mellett szól a folyamatos autofókusz videózás közben, utóbbi pedig a 60FPS videó és a mikrofonbemenet miatt szimpatikus. A D7000-ben mindkettő megvan, de az már számomra a megfizethetetlen kategória, úgyhogy ez elég jó alternatívának tűnik.