HENT hírlevél
A védjegyek a keresőhirdetések kulcsszavaira is vonatkozhatnak
Megtilthatja védjegyének kulcsszóként való használatát a védjegyjogosult? Megszületett a főtanácsnoki indítvány az Interflora vs. Marks and Spencer előzetes döntéshozatali ügyben.
Védjegybitorlási kérdésben kérte az Európai Bíróság állásfoglalását a brit bíróság annak az ügynek a tárgyalása során, amely az online keresésekben alkalmazott szponzorált kulcsszavakat érinti. Az ügyet az Interflora indította a Marks and Spencer üzletlánc ellen, mivel a virágküldő cég szerint az utóbbi vállalkozás visszaél az előbbi védjegyeivel. Az ügyben múlt héten tették közzé a főtanácsnoki indítványt.
Ismét a Google szponzorált keresőszavas rendszerének működése a téma az Európai Bíróság asztalán. Korábban a Google és a Louis Vuitton csapott össze a bíróságon annak okán, hogy ez utóbbi cég szerint a keresőóriás a luxuscég versenytársainak olyan kulcsszavakat értékesít, amelyek sértik annak védjegyjogait. Az Interflora hasonló megfontolásból indított eljárást a virágkereskedelemben szintén érdekelt Marks and Spencer üzletlánc ellen a brit bíróságon.
Az alapügyben eljáró brit bíróság kérte annak meghatározását az Európai Bíróságtól, hogy milyen feltételek mellett állapítható meg ilyen esetekben a védjegybitorlás, és milyen mértékben oszlik meg a felelősség az esetleges védjegybitorlásért a hirdető és a Google között. Az Interflora szerint a Marks and Spencer olyan kulcsszavakat foglalt le a Google rendszerében, amelyek a nemzetközi virágküldő hálózat védjegyeit képezik, így a keresőmodul használata során a szponzorált linkek rovatban a versenytárs hirdetése is megjelenik.
Az Európai Bíróság főtanácsnokának napokban kiadott véleménye szerint megtévesztheti a fogyasztókat az ilyen hirdetés. Niilo Jaeaeskinen úgy véli, hogy a szponzorált keresések során a versenytársak megjelenítése azt a téves elképzelést keltheti a fogyasztóban, hogy a hirdető a védjegyjogosult üzleti hálózatának a tagja. A főtanácsnok szerint ilyen esetekben a jogtulajdonosnak jogában áll a másik fél védjegyhasználattól történő eltiltását kezdeményezni.
Az Interflora kontra Marks and Spencer ügyben várhatóan a következő fél év során hoz ítéletet a bíróság. Sokan azt remélik a bírósági döntéstől, hogy tisztázza az online hirdetések szabályait.
Védjegybitorlási kérdésben kérte az Európai Bíróság állásfoglalását a brit bíróság annak az ügynek a tárgyalása során, amely az online keresésekben alkalmazott szponzorált kulcsszavakat érinti. Az ügyet az Interflora indította a Marks and Spencer üzletlánc ellen, mivel a virágküldő cég szerint az utóbbi vállalkozás visszaél az előbbi védjegyeivel. Az ügyben múlt héten tették közzé a főtanácsnoki indítványt.
Ismét a Google szponzorált keresőszavas rendszerének működése a téma az Európai Bíróság asztalán. Korábban a Google és a Louis Vuitton csapott össze a bíróságon annak okán, hogy ez utóbbi cég szerint a keresőóriás a luxuscég versenytársainak olyan kulcsszavakat értékesít, amelyek sértik annak védjegyjogait. Az Interflora hasonló megfontolásból indított eljárást a virágkereskedelemben szintén érdekelt Marks and Spencer üzletlánc ellen a brit bíróságon.
Az alapügyben eljáró brit bíróság kérte annak meghatározását az Európai Bíróságtól, hogy milyen feltételek mellett állapítható meg ilyen esetekben a védjegybitorlás, és milyen mértékben oszlik meg a felelősség az esetleges védjegybitorlásért a hirdető és a Google között. Az Interflora szerint a Marks and Spencer olyan kulcsszavakat foglalt le a Google rendszerében, amelyek a nemzetközi virágküldő hálózat védjegyeit képezik, így a keresőmodul használata során a szponzorált linkek rovatban a versenytárs hirdetése is megjelenik.
Az Európai Bíróság főtanácsnokának napokban kiadott véleménye szerint megtévesztheti a fogyasztókat az ilyen hirdetés. Niilo Jaeaeskinen úgy véli, hogy a szponzorált keresések során a versenytársak megjelenítése azt a téves elképzelést keltheti a fogyasztóban, hogy a hirdető a védjegyjogosult üzleti hálózatának a tagja. A főtanácsnok szerint ilyen esetekben a jogtulajdonosnak jogában áll a másik fél védjegyhasználattól történő eltiltását kezdeményezni.
Az Interflora kontra Marks and Spencer ügyben várhatóan a következő fél év során hoz ítéletet a bíróság. Sokan azt remélik a bírósági döntéstől, hogy tisztázza az online hirdetések szabályait.