MTI
Ötéves a Twitter
Ötéves születésnapját ünnepli a Twitter mikroblog-szolgáltatás, amelyre Jack Dorsey társalapító küldte az első rövid bejegyzést. Üzleti modelljük még a mai napig nem világos.
A legfeljebb 140 karakteres üzenetek továbbítására alkalmas közösségi oldalon az öt évvel ezelőtti első üzenet mindössze arról szólt, hogy Dorsey létrehozta twitteres profilját ("just setting up my twttr") és ezt rögtön tudatta is a világgal. A szolgáltatás forradalmi újdonsága, hogy felületére nemcsak az internetkapcsolattal rendelkező számítógépekről, hanem mobiltelefonról is lehet szöveges üzeneteket küldeni. A rövid, SMS-ben is továbbítható bejegyzések előnyének tulajdonítják, hogy olykor még a hírügynökségeknél is gyorsabb információközlésre képes.
A több mint 200 millió regisztrált felhasználóval rendelkező Twitter a http://discover.twitter.com címen található kampányfilmmel mutatja be, hogy a hírességek közül használják a szolgáltatás. A népszerű twitterezők között található például Richard Branson, a Virgin üzleti birodalom alapítója, Serena Williams teniszező vagy Paolo Nespoli, az Európai Űrügynökség űrhajósa, aki jelenleg is a Nemzetközi Űrállomásról (ISS) küldi bejegyzéseit.
A Twitter indulása után három év két hónap alatt jutott el az egymilliárdodik bejegyzéshez, azóta az oldal látogatói átlagosan nyolc nap alatt írnak, vagy továbbítanak egymilliárd üzenetet. A roppant számok ellenére sokan vannak azok, akik szerint a Twitteren közzétett üzenetek többsége csak üres fecsegés, és a netezők jelentős része sem tudja még, hogy mire való ez az újnak már nemigen nevezhető szolgáltatás.
A mikroblog jelentőségét és forradalmiságát elsősorban politikai megmozdulások, természeti csapások alkalmával említi a média, jóllehet a magyarországi statisztikák szerint például a regisztrált magyar twitterezők több mint fele tekinthető inaktív felhasználónak. A szolgáltatás terjedését számos országban ráadásul az akadályozza, hogy az SMS-küldés és -fogadás nem tartozik az ingyenes lehetőségek közé. Az alapítók mindenesetre bizakodóak, és remélik, hogy hirdetésekkel, vagy más módszerekkel a Facebookhoz hasonlóan jól jövedelmező üzlet lesz a Twitter.
A legfeljebb 140 karakteres üzenetek továbbítására alkalmas közösségi oldalon az öt évvel ezelőtti első üzenet mindössze arról szólt, hogy Dorsey létrehozta twitteres profilját ("just setting up my twttr") és ezt rögtön tudatta is a világgal. A szolgáltatás forradalmi újdonsága, hogy felületére nemcsak az internetkapcsolattal rendelkező számítógépekről, hanem mobiltelefonról is lehet szöveges üzeneteket küldeni. A rövid, SMS-ben is továbbítható bejegyzések előnyének tulajdonítják, hogy olykor még a hírügynökségeknél is gyorsabb információközlésre képes.
A több mint 200 millió regisztrált felhasználóval rendelkező Twitter a http://discover.twitter.com címen található kampányfilmmel mutatja be, hogy a hírességek közül használják a szolgáltatás. A népszerű twitterezők között található például Richard Branson, a Virgin üzleti birodalom alapítója, Serena Williams teniszező vagy Paolo Nespoli, az Európai Űrügynökség űrhajósa, aki jelenleg is a Nemzetközi Űrállomásról (ISS) küldi bejegyzéseit.
A Twitter indulása után három év két hónap alatt jutott el az egymilliárdodik bejegyzéshez, azóta az oldal látogatói átlagosan nyolc nap alatt írnak, vagy továbbítanak egymilliárd üzenetet. A roppant számok ellenére sokan vannak azok, akik szerint a Twitteren közzétett üzenetek többsége csak üres fecsegés, és a netezők jelentős része sem tudja még, hogy mire való ez az újnak már nemigen nevezhető szolgáltatás.
A mikroblog jelentőségét és forradalmiságát elsősorban politikai megmozdulások, természeti csapások alkalmával említi a média, jóllehet a magyarországi statisztikák szerint például a regisztrált magyar twitterezők több mint fele tekinthető inaktív felhasználónak. A szolgáltatás terjedését számos országban ráadásul az akadályozza, hogy az SMS-küldés és -fogadás nem tartozik az ingyenes lehetőségek közé. Az alapítók mindenesetre bizakodóak, és remélik, hogy hirdetésekkel, vagy más módszerekkel a Facebookhoz hasonlóan jól jövedelmező üzlet lesz a Twitter.