Napi Online
Az olaszok nem szeretik a mobilfizetést
Olaszországban a lakosok 85 százalékának van legalább egy mobiltelefonja, közülük minden harmadik legalább egy okostelefont is birtokol - ehhez képest elenyészően kevesen használják a készüléküket fizetésre is, táboruk az összes mobilos ügyfél egy százalékát sem éri el.
A mérsékelt érdeklődés oka részben az, hogy még mindig kevesen nyújtanak ilyen szolgáltatást - állapította meg egy a mobilfizetésről tartott milánói konferenciára készített felmérés -, részben az, hogy a felhasználók túl bonyolultnak tartják azok aktiválását, nehézkesnek a regisztrációt, de felelős a helyzetért a gyér promóció is. Ennek ellenére tavaly több mint 34 százalékkal, összesen 107-re nőtt a mobilfizetéssel működő szolgáltató vállalkozások száma - igaz, ez nagyrészt annak köszönhető, hogy ideszámítják azokat az online kereskedelmi egységeket is, amelyeknél mobillal is lehet fizetni. (A száz legnagyobb olasz online kereskedőből már húsznál is többen teszik ezt lehetővé, élen a divatcikkek forgalmazóival.)
A klasszikus mobilos fizetési terület - amikor nem online vásárolt termékért vagy szolgáltatásért, például parkolásért vagy vonatjegyért fizet valaki a telefonjával - csak hajszálnyit bővült tavaly: 65 vállalkozás kínált ilyen lehetőségeket, szemben az egy évvel korábbi 63-mal. Ez a piac becslések szerint tavaly 200 millió eurós volt, az összeg 78 százaléka két területről folyt be: a legszívesebben a parkolási díjak kiegyenlítésére, illetve a telefonok feltöltésére használták a mobilos módszert. Ami a fizetés módját illeti, a felhasználók 88 százaléka sms-ként terhelteti a telefonszámlájára az adott összeget, a többieknél zömmel egy e célra nyitott bankszámláról vonhatják le.
Akik már rászánták magukat a mobilfizetésre, azok általában szeretik is ezt. Az elégedett ügyfelek - derül ki a felmérésből - szeretnék, ha minél jobban terjedne ez a lehetőség, csaknem háromnegyedük jelezte, hogy szívesen igénybe venné más, ez idő tájt számára nem elérhető területeken is.
A mérsékelt érdeklődés oka részben az, hogy még mindig kevesen nyújtanak ilyen szolgáltatást - állapította meg egy a mobilfizetésről tartott milánói konferenciára készített felmérés -, részben az, hogy a felhasználók túl bonyolultnak tartják azok aktiválását, nehézkesnek a regisztrációt, de felelős a helyzetért a gyér promóció is. Ennek ellenére tavaly több mint 34 százalékkal, összesen 107-re nőtt a mobilfizetéssel működő szolgáltató vállalkozások száma - igaz, ez nagyrészt annak köszönhető, hogy ideszámítják azokat az online kereskedelmi egységeket is, amelyeknél mobillal is lehet fizetni. (A száz legnagyobb olasz online kereskedőből már húsznál is többen teszik ezt lehetővé, élen a divatcikkek forgalmazóival.)
A klasszikus mobilos fizetési terület - amikor nem online vásárolt termékért vagy szolgáltatásért, például parkolásért vagy vonatjegyért fizet valaki a telefonjával - csak hajszálnyit bővült tavaly: 65 vállalkozás kínált ilyen lehetőségeket, szemben az egy évvel korábbi 63-mal. Ez a piac becslések szerint tavaly 200 millió eurós volt, az összeg 78 százaléka két területről folyt be: a legszívesebben a parkolási díjak kiegyenlítésére, illetve a telefonok feltöltésére használták a mobilos módszert. Ami a fizetés módját illeti, a felhasználók 88 százaléka sms-ként terhelteti a telefonszámlájára az adott összeget, a többieknél zömmel egy e célra nyitott bankszámláról vonhatják le.
Akik már rászánták magukat a mobilfizetésre, azok általában szeretik is ezt. Az elégedett ügyfelek - derül ki a felmérésből - szeretnék, ha minél jobban terjedne ez a lehetőség, csaknem háromnegyedük jelezte, hogy szívesen igénybe venné más, ez idő tájt számára nem elérhető területeken is.