SG.hu

Kevés bolt foglalkozik a mobiltelefonos vásárlókkal

A Cisco tanulmánya szerint a modern technológia iránt fogékony vásárlók egyre fontosabbak lesznek a kereskedők számára, hiszen az Egyesült Államokban már az összes vásárló felét teszik ki.

Nem meglepő, hogy a technológiára leginkább nyitott vásárlói kört a 18-24 éves, elsőgenerációs okostelefonhasználók alkotják. Az Egyesült Államokban az ebbe a korosztályba tartozók 80 százaléka rendelkezik saját okostelefonnal. Ugyanakkor a 18-24 éves válaszadók 75%-a továbbra is a hagyományos kiskereskedelmi üzletekben intézi ünnepi bevásárlásait. Az interneten való tájékozódás lehetőségéről, illetve az okostelefonok használatáról viszont a hagyományos vásárlás során sem szeretnének lemondani. A modern technológia iránt fogékony vásárlók egyre nagyobb része a boltok által kínált online szolgáltatások alapján tervezi meg vásárlásait.

A többség (60%) eleve azokat az üzleteket részesíti előnyben, amelyek rendelkeznek saját okostelefon-alkalmazással, illetve más, a boltban elérhető online szolgáltatásokat is kínálnak. E vásárlói réteg körében az ingyenes Wi-Fi elérhetőség, az éppen nem kapható termékek online megrendelésének lehetősége, illetve a digitális kuponok által elérhető kedvezmények erősen meghatározzák választásaikat. A válaszadók több mint 95 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szívesen használja fel az okostelefonjára érkező kedvezményes vásárlási ajánlatokat, kuponokat és rendszeresen rákeres telefonján az ár összehasonlításokat kínáló applikációkra.

A kutatás ugyanakkor rámutat, hogy az üzletek jelentős része egyelőre a lehetőségekhez képest alacsony hatékonysággal tud kapcsolatot teremteni a fiatal technológiai-tudatos vásárlókkal. Ez felveti annak szükségességét, hogy a kereskedő akkor hívja fel okostelefonos alkalmazására, weboldalára, közösségi elérhetőségeire a fogékony vásárlók figyelmét, amikor azok a boltban tartózkodnak. A cég közleménye szerint a kereskedelmi egységeknek számos más lehetőségük is adódik arra, hogy kihasználják az okostelefonokban és a "Minden a hálón" trendben rejlő lehetőségeket. Ilyen például virtuális próbafülke, amelynek használatával a vásárlók virtuálisan felpróbálhatják a különböző ruhadarabokat, anélkül, hogy valóban felvennék azokat.

A megfelelő technológiai tudással rendelkező vásárlók 28%-a szeretne olyan kis tükröket a próbafülkékbe, amelyek az éppen felpróbált ruhához ajánlanak kiegészítőket és meg is mutatják, hogyan festenének ezek a kiválasztott ruhadarabbal együtt. A vásárlók harmada szívesen venne részt olyan kereskedelmi programban, amely a profil és a múltbéli vásárlások alapján okostelefonon ajánlana a vásárló ízlésének megfelelő új termékeket. A tanulmány szerint a vásárlók 40%-a használná okostelefonját a fizetési folyamat gyorsítására, hogy elkerülje a sorbanállást a pénztárnál, különösen az ünnepi vásárlások időszakában.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!