SG.hu
Elsősorban tájékozódásra használjuk a netet
A magyarok elsősorban olvasásra, tájékozódásra használják az internetet, de az online vásárlás is jelentős: minden harmadik felnőtt szokott a világhálón adni-venni, derül ki a Vatera és Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet országos reprezentatív felméréséből.
Az e-kereskedelemi piac folyamatosan növekedése ellenére az elmúlt évben csak kis mértékben változott a netes vásárlók száma, ugyanakkor azok, akik használják ezt a szolgáltatást, saját bevallásuk szerint nagyobb pénzforgalmat generálnak. Az országos felmérést megelőző egy hétben a magyar internetezők többsége a legnagyobb magyar közösségi oldalt, az iWiW-et látogatta (71%). A két vezető hírportál közül az origot a megkérdezettek közel 60, az indexet 40 százaléka olvasta. A Vatera népszerűségét jelzi, hogy csupán 3 százalékkal lemaradva, közvetlenül a Facebook után szerepel a leglátogatottabb oldalak sorában: az előbbin az emberek 39, utóbbin 42 százaléka járt a vizsgált időszakban.
Az elmúlt egy évben 13 százalékkal nőtt az internet hozzáféréssel rendelkezők aránya a 18 évesnél idősebbek körében, így napjainkban a magyarok közel 60 százaléka számára elérhető a világháló. Ugyanakkor közülük nem mindenki él ezzel a lehetőséggel: a hozzáféréssel rendelkezők csaknem egyötöde nem szokott a weben szörfölni.
Az aktív netpolgárok közel kilenctizede elsősorban hírolvasásra, tájékozódásra használja a hálót. Ezt követik a közösségi oldalak; a megkérdezettek háromnegyede alkalmanként vagy rendszeresen keresi fel ezeket a portálokat. Hivatalos ügyintézésre (46%), árukereső szájtok böngészésére (45%) is sokan használják a webet. A népszerűségi lista élmezőnyébe tartozik az online vásárlás is: a válaszadók harmada szokott ilyen célból a világhálón böngészni.
A kutatás adataiból kitűnik, hogy az e-kereskedelemre nyitottak korábbi gyors ütemű növekedése az elmúlt másfél évben lelassult, számuk csak az internet penetráció növekedésével arányosan bővült. Ugyanakkor azok, akik vásárlási célból használják a világhálót, sokkal intenzívebben, magabiztosabban, több bizalommal teszik azt, mint korábban. Az e-kereskedelmi piac folyamatos bővülése is ebbe az irányba mutat.
Bár végleges adatok még nincsenek, Kis Gergely, a GKIeNET ügyvezetőjének elmondása alapján a 2008-ban még csak 60 milliárdos szektor 2010-ben várhatóan 135 milliárd forintos forgalmat bonyolított . Szintén ezt támasztja alá, hogy a már gyakorlott netes vásárlók több mint négyötöde úgy gondolja, a jövőben is használni fogja a webet ilyen célból, míg azok, akik nem éltek eddig ezzel a lehetőséggel, jóval kevésbé nyitottak. Utóbbiaknál ez az arány pusztán 5 százalék.
Az e-kereskedelemi piac folyamatosan növekedése ellenére az elmúlt évben csak kis mértékben változott a netes vásárlók száma, ugyanakkor azok, akik használják ezt a szolgáltatást, saját bevallásuk szerint nagyobb pénzforgalmat generálnak. Az országos felmérést megelőző egy hétben a magyar internetezők többsége a legnagyobb magyar közösségi oldalt, az iWiW-et látogatta (71%). A két vezető hírportál közül az origot a megkérdezettek közel 60, az indexet 40 százaléka olvasta. A Vatera népszerűségét jelzi, hogy csupán 3 százalékkal lemaradva, közvetlenül a Facebook után szerepel a leglátogatottabb oldalak sorában: az előbbin az emberek 39, utóbbin 42 százaléka járt a vizsgált időszakban.
Az elmúlt egy évben 13 százalékkal nőtt az internet hozzáféréssel rendelkezők aránya a 18 évesnél idősebbek körében, így napjainkban a magyarok közel 60 százaléka számára elérhető a világháló. Ugyanakkor közülük nem mindenki él ezzel a lehetőséggel: a hozzáféréssel rendelkezők csaknem egyötöde nem szokott a weben szörfölni.
Az aktív netpolgárok közel kilenctizede elsősorban hírolvasásra, tájékozódásra használja a hálót. Ezt követik a közösségi oldalak; a megkérdezettek háromnegyede alkalmanként vagy rendszeresen keresi fel ezeket a portálokat. Hivatalos ügyintézésre (46%), árukereső szájtok böngészésére (45%) is sokan használják a webet. A népszerűségi lista élmezőnyébe tartozik az online vásárlás is: a válaszadók harmada szokott ilyen célból a világhálón böngészni.
A kutatás adataiból kitűnik, hogy az e-kereskedelemre nyitottak korábbi gyors ütemű növekedése az elmúlt másfél évben lelassult, számuk csak az internet penetráció növekedésével arányosan bővült. Ugyanakkor azok, akik vásárlási célból használják a világhálót, sokkal intenzívebben, magabiztosabban, több bizalommal teszik azt, mint korábban. Az e-kereskedelmi piac folyamatos bővülése is ebbe az irányba mutat.
Bár végleges adatok még nincsenek, Kis Gergely, a GKIeNET ügyvezetőjének elmondása alapján a 2008-ban még csak 60 milliárdos szektor 2010-ben várhatóan 135 milliárd forintos forgalmat bonyolított . Szintén ezt támasztja alá, hogy a már gyakorlott netes vásárlók több mint négyötöde úgy gondolja, a jövőben is használni fogja a webet ilyen célból, míg azok, akik nem éltek eddig ezzel a lehetőséggel, jóval kevésbé nyitottak. Utóbbiaknál ez az arány pusztán 5 százalék.