MTI

Nő a közösségi hálók munkaerő piaci szerepe

A közösségi hálók egyre nagyobb szerepet játszanak az álláskeresésben. A német vállalatoknak már több mint harminc százaléka hirdeti meg állásajánlatait valamely közösségi hálózaton - közölte a Bitkom számítástechnikai és informatikai képviseleti szervezet.

Elsősorban a nagyvállalatok veszik igénybe a "Web 2.0" által kínált lehetőségeket új munkaerő toborzására. Az 500 főnél több alkalmazottat foglalkoztató vállalatok körében 2010-ben már 58 százalék feletti volt az arány. A kis- és középvállalatoknak pedig 29 százaléka hirdetett meg állást valamely közösségi hálózaton. "A web 2.0 (webkettő - a közösségre épülő interaktív internetes szolgáltatások gyűjtőneve) a jövő munkaerőpiaca" - jelentette ki August-Wilhelm Scheer, a Bitkom elnöke. "A vállalatoknak is jelen kell lenniük ott, ahol az emberek szakmai és magánéleti kapcsolatot tartanak fenn egymással, ahol informálódnak és ahol szabadidejük egy részét töltik el."

A Bitkom az összes gazdasági ágazatot képviselő 1500 vállalat körében végezte el reprezentatív felmérését. A legfontosabb munkaközvetítők azonban jelenleg még mindig az olyan internetes állásbörzék, mint amilyen a Stepstone vagy a Monster. A vállalatok 71 százaléka teszi közzé állásajánlatait valamely internetes állásbörzén.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!