MTI
Jövő héten indul Rupert Murdoch iPadre tervezett napilapja
Jövő héten indul Rupert Murdoch iPad táblagépre tervezett napilapja, a The Daily, amelynek előkészületei több amerikai szerkesztőségben zajlanak egyszerre.
A napilap indulását hivatalosan a San Franciscó-i Modern Művészetek Múzeumában jelentik be január 19-én - közölték az esemény részleteit ismerő, felhatalmazás hiányában névtelenül nyilatkozó informátorok. Az ünnepségen Rupert Murdoch, a News Corporation tulajdonosa és Steve Jobs, az Apple vezérigazgatója személyesen is jelen lesz. További részletek egyelőre nem ismertek, ezért még azt sem tudni, hogy valóban fizetős lesz-e, és ha igen, mennyibe fog kerülni a kizárólag iPaden elérhető digitális újság.
Murdoch a fizetős internetes hírszolgáltatás elterjesztését szorgalmazza, miután a média meghatározó szereplői közül egyre többen döbbentek rá, hogy nem működik az a modell, amely szerint a világhálón kínált ingyenes újságok a reklámbevételekből pótolhatják az online szolgáltatás költségeit. A múlt hónapban rendezett befektetői konferencián Chase Carey, a News Corp alelnöke úgy fogalmazott: a The Daily kis tételnek számít, mert csupán a szerény szerkesztőség költségeit kell majd fedezni, szemben a hagyományos napilapokkal, amelyeknek nyomdai és szállítási költségei is vannak.
Carey a táblagép előnyeit hangsúlyozva kifejtette, hogy éppen az új eszközzel elérhető egyedi felhasználói élmény miatt sem akarják, hogy az újság asztali gépeken, vagy laptopokon is olvasható legyen. A The Daily alapvetően amerikai témákkal foglalkozik majd, elegyítve a minőségi és a bulvár újságírás elemeit.
A napilap indulását hivatalosan a San Franciscó-i Modern Művészetek Múzeumában jelentik be január 19-én - közölték az esemény részleteit ismerő, felhatalmazás hiányában névtelenül nyilatkozó informátorok. Az ünnepségen Rupert Murdoch, a News Corporation tulajdonosa és Steve Jobs, az Apple vezérigazgatója személyesen is jelen lesz. További részletek egyelőre nem ismertek, ezért még azt sem tudni, hogy valóban fizetős lesz-e, és ha igen, mennyibe fog kerülni a kizárólag iPaden elérhető digitális újság.
Murdoch a fizetős internetes hírszolgáltatás elterjesztését szorgalmazza, miután a média meghatározó szereplői közül egyre többen döbbentek rá, hogy nem működik az a modell, amely szerint a világhálón kínált ingyenes újságok a reklámbevételekből pótolhatják az online szolgáltatás költségeit. A múlt hónapban rendezett befektetői konferencián Chase Carey, a News Corp alelnöke úgy fogalmazott: a The Daily kis tételnek számít, mert csupán a szerény szerkesztőség költségeit kell majd fedezni, szemben a hagyományos napilapokkal, amelyeknek nyomdai és szállítási költségei is vannak.
Carey a táblagép előnyeit hangsúlyozva kifejtette, hogy éppen az új eszközzel elérhető egyedi felhasználói élmény miatt sem akarják, hogy az újság asztali gépeken, vagy laptopokon is olvasható legyen. A The Daily alapvetően amerikai témákkal foglalkozik majd, elegyítve a minőségi és a bulvár újságírás elemeit.