Napi Online
Egyre nő az orosz elektronikus piac
Az oroszok idén 19,5 milliárd dollárt fizetnek ki online, főleg repülőgép- és vonatjegyekre, mobilszolgáltatásokra és zenére - tudhatjuk meg az orosz elektronikus piac első átfogó felméréséből, amit a Google Russia és a Citibank készített.
Ez az összeg 2012-re várhatóan 26 milliárd dollárra emelkedik. Ezzel azonban még mindig messze elmaradnak a fejlett gazdaságoktól - az internetes vásárlások jelenleg a GDP 0,5 százalékát teszik ki, szemben például a brit 7 százalékkal. Konsztantyin Kuzmin, a Google Russia marketingigazgatója szerint több mint 40 millió orosz használja az internetet, és csaknem valamennyi keres termékeket és szolgáltatásokat.
A válság ahelyett, hogy megakasztotta volna, növelte az internetes kereskedelem forgalmát, és számos orosz vállalat az internetre "költözött", felismerve, hogy ezzel jelentősen csökkentheti költségeit. A legnagyobb forgalom a repülőgépjegyeknél volt, adták a vásárlások 35 százalékát, ezt követték a vonatjegyek 13 százalékkal, 7 százalékkal az utazási irodáké a bronzérem. A legaktívabb vevők a felmérés szerint az egyedülálló, fiatal, magas képzettségű és jómódú moszkvai férfiak - állapította meg a Citibank 450 ezer ügyfele adatai alapján. Az elemzők úgy látják, hogy egyelőre a bizalom hiánya az elektronikus piac gyorsabb fejlődésének legfőbb akadálya.
Ez az összeg 2012-re várhatóan 26 milliárd dollárra emelkedik. Ezzel azonban még mindig messze elmaradnak a fejlett gazdaságoktól - az internetes vásárlások jelenleg a GDP 0,5 százalékát teszik ki, szemben például a brit 7 százalékkal. Konsztantyin Kuzmin, a Google Russia marketingigazgatója szerint több mint 40 millió orosz használja az internetet, és csaknem valamennyi keres termékeket és szolgáltatásokat.
A válság ahelyett, hogy megakasztotta volna, növelte az internetes kereskedelem forgalmát, és számos orosz vállalat az internetre "költözött", felismerve, hogy ezzel jelentősen csökkentheti költségeit. A legnagyobb forgalom a repülőgépjegyeknél volt, adták a vásárlások 35 százalékát, ezt követték a vonatjegyek 13 százalékkal, 7 százalékkal az utazási irodáké a bronzérem. A legaktívabb vevők a felmérés szerint az egyedülálló, fiatal, magas képzettségű és jómódú moszkvai férfiak - állapította meg a Citibank 450 ezer ügyfele adatai alapján. Az elemzők úgy látják, hogy egyelőre a bizalom hiánya az elektronikus piac gyorsabb fejlődésének legfőbb akadálya.