Napi Online
Fizetőeszközzé válik az okostelefon
Példátlan ütemben alakítja át az amerikai kiskereskedelmet az okos mobiltelefonok terjedése.
A bostoni Aite Group LLC piackutató cég becslése szerint az idén a tavalyi háromszorosára, hárommilliárd dollárra emelkedik az ilyen készülékek segítségével lebonyolított vásárlások értéke az Egyesült Államokban, jövőre pedig ennek duplájára, hatmilliárd dollárra nő. Az okostelefonjukat legalább tájékozódásra, például ár-összehasonlításra használó vásárlók 127 milliárd dollárt fognak elkölteni abból a 447 milliárdból, amit az amerikai fogyasztók a karácsonyi szezonban az üzletekben hagynak - állítja az IDC számítástechnikai piackutató cég.
Ez megdöbbentő arány annak fényében, hogy 2008-ban és 2009-ben még csak tudományos kutatási projekt volt a mobiltelefonok felhasználása a kiskereskedelmi értékesítésben, ma már azonban az a helyzet, hogy bajba kerülhet az az áruházlánc, amely nem jelenik meg elég erőteljesen az okos mobilok képernyőin.
Az Egyesült Államok némileg lemaradt a világ mögött az m-kereskedelemben - azaz a mobiltelefonok kiskereskedelmi felhasználásában -, miután fogyasztóinak csak nyolc százaléka vásárolt már valamit zsebkészüléke segítségével. Ezzel szemben Tajvanon 32, Finnországban 13 százalék ez az arány. A fejlődést lassítja, hogy a mobilinternetes portálok lassúbbak, gyakrabban lefagynak és kevésbé áttekinthetőek, mint a normál site-ok.
A bostoni Aite Group LLC piackutató cég becslése szerint az idén a tavalyi háromszorosára, hárommilliárd dollárra emelkedik az ilyen készülékek segítségével lebonyolított vásárlások értéke az Egyesült Államokban, jövőre pedig ennek duplájára, hatmilliárd dollárra nő. Az okostelefonjukat legalább tájékozódásra, például ár-összehasonlításra használó vásárlók 127 milliárd dollárt fognak elkölteni abból a 447 milliárdból, amit az amerikai fogyasztók a karácsonyi szezonban az üzletekben hagynak - állítja az IDC számítástechnikai piackutató cég.
Ez megdöbbentő arány annak fényében, hogy 2008-ban és 2009-ben még csak tudományos kutatási projekt volt a mobiltelefonok felhasználása a kiskereskedelmi értékesítésben, ma már azonban az a helyzet, hogy bajba kerülhet az az áruházlánc, amely nem jelenik meg elég erőteljesen az okos mobilok képernyőin.
Az Egyesült Államok némileg lemaradt a világ mögött az m-kereskedelemben - azaz a mobiltelefonok kiskereskedelmi felhasználásában -, miután fogyasztóinak csak nyolc százaléka vásárolt már valamit zsebkészüléke segítségével. Ezzel szemben Tajvanon 32, Finnországban 13 százalék ez az arány. A fejlődést lassítja, hogy a mobilinternetes portálok lassúbbak, gyakrabban lefagynak és kevésbé áttekinthetőek, mint a normál site-ok.