HENT hírlevél
Nem felelős az eBay a hamis termékekért
Az amerikai Legfelsőbb Bíróság elutasította a Tiffany fellebbezését abban az ügyben, amelyben az ékszercég az eBay felelősségének megállapítását kérte a portál termékeinek megbízhatósága érdekében. A Tiffany szerint az eBay felelőssége lenne, hogy a hamis termékek értékesítését megakadályozza.
A The New York Times beszámolója szerint a bírósági eljárás komoly kihívást jelentett az olyan internetes nagyvállalkozások számára, mint maga az eBay vagy a Google, mivel ezek felelősségét is vizsgálta a felhasználóik által elkövetett jogsértésekre vonatkozóan.
A Tiffany 2004-ben indított eljárást az eBay ellen az aukciós portálon listázott hamis ékszerek miatt. Azonban előbb a New York-i állami, majd a fellebbviteli bíróság is úgy találta, az eBay nem vonható felelősségre a felhasználók által eladásra kínált termékek megbízhatóságára, eredetiségére vonatkozóan. Az ékszercég ezt követően fellebbezést nyújtott be a Legfelsőbb Bírósághoz. A vállalat érvelése szerint egy e-kereskedelmi portál üzemeltetői felelősek kell legyenek a termékkínálatért, főleg, ha köztudott, hogy a regisztrált értékesítők hamisítványok eladására is használják a felületet.
A legfelsőbb bíróság elutasította a kérelmet, és helybenhagyta a korábban ítélkező fellebbviteli bíróság azon ítéletét, miszerint mivel nem közvetlenül az eBay, hanem a portál felhasználói értékesítik a jogsértő árukat, így az előbbi nem vonható felelősségre. Az eBay állítása szerint a cég évi több mint 20 millió dollárt költ csalás elleni biztonsági intézkedésekre, köztük a hamisítványok kiszűrésére és a hamis termékekre vonatkozó aukciók eltávolítására.
A The New York Times beszámolója szerint a bírósági eljárás komoly kihívást jelentett az olyan internetes nagyvállalkozások számára, mint maga az eBay vagy a Google, mivel ezek felelősségét is vizsgálta a felhasználóik által elkövetett jogsértésekre vonatkozóan.
A Tiffany 2004-ben indított eljárást az eBay ellen az aukciós portálon listázott hamis ékszerek miatt. Azonban előbb a New York-i állami, majd a fellebbviteli bíróság is úgy találta, az eBay nem vonható felelősségre a felhasználók által eladásra kínált termékek megbízhatóságára, eredetiségére vonatkozóan. Az ékszercég ezt követően fellebbezést nyújtott be a Legfelsőbb Bírósághoz. A vállalat érvelése szerint egy e-kereskedelmi portál üzemeltetői felelősek kell legyenek a termékkínálatért, főleg, ha köztudott, hogy a regisztrált értékesítők hamisítványok eladására is használják a felületet.
A legfelsőbb bíróság elutasította a kérelmet, és helybenhagyta a korábban ítélkező fellebbviteli bíróság azon ítéletét, miszerint mivel nem közvetlenül az eBay, hanem a portál felhasználói értékesítik a jogsértő árukat, így az előbbi nem vonható felelősségre. Az eBay állítása szerint a cég évi több mint 20 millió dollárt költ csalás elleni biztonsági intézkedésekre, köztük a hamisítványok kiszűrésére és a hamis termékekre vonatkozó aukciók eltávolítására.