Napi Online
Könnyen hűtlenek lesznek az okostelefon-használók
Nem lassul az okos telefonok piacának elképesztő növekedése, mégis nehéz dolga van a gyártóknak, mivel a felhasználók általában nem túl márkahűek - derül ki a GfK kutatásából.
A felmérés szerint az okostelefon-tulajdonosok 56 százaléka nem elkötelezett jelenlegi készülékének márkája iránt. A felmérésben szereplő márkák közül egyedül az Apple iPhone-hoz ragaszkodnak hívei: 59 százalékuk hűséges a készülékéhez. "Az okostelefon-vásárlók a legjobb felhasználói élményt keresik, amire egyre nagyobb hatással van a platformra hozzáférhető programok és alkalmazások mennyisége és minősége" - véli Ryan Garner, a GfK vezető elemzője.
Az európai, braziliai, kínai és amerikai piacon megkérdezett érintettek 37 százaléka tervezi, hogy legközelebb a mostaninál jobbat vesz. A harmadik negyedben éves összehasonlításban majdnem megduplázódott az eladott okos telefonok forgalma, az év egészére pedig 50 százalékos növekedést valószínűsít a Gartner IT-tanácsadó cég, szemben az általános mobilpiac 30 százalékos bővülésével.
A felmérés szerint az okostelefon-tulajdonosok 56 százaléka nem elkötelezett jelenlegi készülékének márkája iránt. A felmérésben szereplő márkák közül egyedül az Apple iPhone-hoz ragaszkodnak hívei: 59 százalékuk hűséges a készülékéhez. "Az okostelefon-vásárlók a legjobb felhasználói élményt keresik, amire egyre nagyobb hatással van a platformra hozzáférhető programok és alkalmazások mennyisége és minősége" - véli Ryan Garner, a GfK vezető elemzője.
Az európai, braziliai, kínai és amerikai piacon megkérdezett érintettek 37 százaléka tervezi, hogy legközelebb a mostaninál jobbat vesz. A harmadik negyedben éves összehasonlításban majdnem megduplázódott az eladott okos telefonok forgalma, az év egészére pedig 50 százalékos növekedést valószínűsít a Gartner IT-tanácsadó cég, szemben az általános mobilpiac 30 százalékos bővülésével.