MTI
A németek többet költenek okostelefonra, mint tévére
Németországban tavaly először meghaladta az okostelefonok forgalma a televíziókészülékek forgalmát.
A szórakoztató és kommunikációs elektronikai cégek németországi egyesületének (GFU) adatai szerint 2012-ben 6,8 milliárd euró értékben adtak el okostelefonokat Németországban, míg a tévékészülékek forgalma 6 milliárd euró volt. Az okostelefonok forgalma egy év alatt több mint 30 százalékkal nőtt, a tévékészülékek forgalma viszont 0,7 százalékkal csökkent. Különösen az utolsó negyedévben, a karácsonyi szezonban adtak el a vártnál kevesebb készüléket, így tavaly összesen 9,6 millió tévé kelt el Németországban. Az internet és a televízió összeolvadásának folyamatát tükrözi, hogy az értékesített készülékek fele úgynevezett Smart TV, vagyis beépített internetes funkciókkal rendelkező televízió volt.
Az okostelefon nemcsak a televíziónál népszerűbb termék, hanem a hagyományos mobiltelefonnál is. A 82 milliós országban tavaly csaknem minden negyedik lakosra jutott egy új okostelefon, összesen 18,4 millió darabot értékesítettek, míg a hagyományos készülékekből 6,9 millió darab fogyott. Az ágazat egésze 28,8 milliárd euró árbevételt ért el, amely 3,9 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Jellemző trend a hordozható készülékek előretörése, így az okostelefon mellett igen kelendő volt a digitális kamera, a táblaszámítógép és a notebook is, míg hagyományos asztali számítógépből 13 százalékkal kevesebbet adtak el, mint egy évvel korábban.
A szórakoztató és kommunikációs elektronikai cégek németországi egyesületének (GFU) adatai szerint 2012-ben 6,8 milliárd euró értékben adtak el okostelefonokat Németországban, míg a tévékészülékek forgalma 6 milliárd euró volt. Az okostelefonok forgalma egy év alatt több mint 30 százalékkal nőtt, a tévékészülékek forgalma viszont 0,7 százalékkal csökkent. Különösen az utolsó negyedévben, a karácsonyi szezonban adtak el a vártnál kevesebb készüléket, így tavaly összesen 9,6 millió tévé kelt el Németországban. Az internet és a televízió összeolvadásának folyamatát tükrözi, hogy az értékesített készülékek fele úgynevezett Smart TV, vagyis beépített internetes funkciókkal rendelkező televízió volt.
Az okostelefon nemcsak a televíziónál népszerűbb termék, hanem a hagyományos mobiltelefonnál is. A 82 milliós országban tavaly csaknem minden negyedik lakosra jutott egy új okostelefon, összesen 18,4 millió darabot értékesítettek, míg a hagyományos készülékekből 6,9 millió darab fogyott. Az ágazat egésze 28,8 milliárd euró árbevételt ért el, amely 3,9 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Jellemző trend a hordozható készülékek előretörése, így az okostelefon mellett igen kelendő volt a digitális kamera, a táblaszámítógép és a notebook is, míg hagyományos asztali számítógépből 13 százalékkal kevesebbet adtak el, mint egy évvel korábban.