Berta Sándor
A Twitteren szereznek utasokat a londoni taxisok
Független londoni taxisok egy csoportja a mikroblog-szolgáltatást használja az utas- és információszerzésre. A TweetaLondonCab (TLC) emellett az emberekkel való közvetlen kapcsolattartásra is felhasználja a Twittert.
A TLC-programból nem csak a taxisok, hanem a londoni lakosok és a turisták is profitálnak. A felhasználók könnyebben rendelhetnek taxit, míg a független személyfuvarozók gyorsan juthatnak utasokhoz. Ráadásul a mikroblogon keresztül egyszerűbben megoszthatók az aktuális közlekedési információk is. A kereken 100 független taxisból álló közösség Twitter-oldalát jelenleg körülbelül 7500-an követik figyelemmel napi rendszerességgel.
"Sokkal egyszerűbb és gyorsabb módja a taxirendelésnek. A TLC-t egy évvel ezelőtt indítottuk el és egyre több rendelés érkezik be, ezzel párhuzamosan nő az éppen foglalt taxisok száma is. A gyors információcserének köszönhetően pontos képet kaphatunk arról, hogy éppen melyik londoni városrészben van nagy vagy éppen csekély igény taxisokra, hol állnak sorba az emberek egy taxiért vagy melyik metróvonal nem üzemel" - jelentette ki Richard Cudlip, a TweetaLondonCab társalapítója.
A TLC tagjai nem véletlenül választották a Twittert és azt remélik, hogy a munkájuk során szerzett közlekedési és egyéb információkat a jövőben - a városi hatóságokkal való együttműködésnek köszönhetően - még hatékonyabban használhatják majd fel. A vezető elmondta, hogy már külföldi vállalatok is érdeklődtek az üzleti modell iránt. Megpróbálják a TLC-t egy olyan vállalkozássá fejleszteni, hogy később vonzó lehessen a befektetők számára. Az egyik érdeklődő éppen a Google, a webes konszern már tárgyalásokat folytat a TLC vezetőivel a projekt kibővítéséről.
Magyarországon már szinte minden taxitársaságnál lehet akár online is taxit rendelni. Ehhez elég csupán egy e-mailt küldeni a kiválasztott cégnek. Emellett idén június óta lehetőség arra, hogy bárki előre online is kifizethesse a reptéri taxiutat. Hasonló szolgáltatást kínál az Online T@xi Állomás, amely hazánk első internetes taxirendelő rendszere.
A hotels.com utazási honlap felmérésében nyolc nyugat- és észak-európai ország 1400 utazóját kérdezte taxis tapasztalataikról. Az eredmények szerint bár a londoni taxitarifák a legmagasabbak, a brit főváros sofőrjei találtattak a legbarátságosabbaknak és az útvonalakat legjobban ismerőknek. Ez főként annak az eredménye, hogy iparűzési engedélyükhöz szigorú városismereti vizsgát kell tenniük. A taxisok a legkevésbé New Yorkban ismerik az útvonalakat. London személyszállítói immár harmadik éve állnak a taxis toplista élén. Az összesített listaeredmény a helyismeret, kedvesség, autóvezetési tudás mellett a taxik tisztasága és felbukkanási gyakorisága alapján állt össze.
A TLC-programból nem csak a taxisok, hanem a londoni lakosok és a turisták is profitálnak. A felhasználók könnyebben rendelhetnek taxit, míg a független személyfuvarozók gyorsan juthatnak utasokhoz. Ráadásul a mikroblogon keresztül egyszerűbben megoszthatók az aktuális közlekedési információk is. A kereken 100 független taxisból álló közösség Twitter-oldalát jelenleg körülbelül 7500-an követik figyelemmel napi rendszerességgel.
"Sokkal egyszerűbb és gyorsabb módja a taxirendelésnek. A TLC-t egy évvel ezelőtt indítottuk el és egyre több rendelés érkezik be, ezzel párhuzamosan nő az éppen foglalt taxisok száma is. A gyors információcserének köszönhetően pontos képet kaphatunk arról, hogy éppen melyik londoni városrészben van nagy vagy éppen csekély igény taxisokra, hol állnak sorba az emberek egy taxiért vagy melyik metróvonal nem üzemel" - jelentette ki Richard Cudlip, a TweetaLondonCab társalapítója.
A TLC tagjai nem véletlenül választották a Twittert és azt remélik, hogy a munkájuk során szerzett közlekedési és egyéb információkat a jövőben - a városi hatóságokkal való együttműködésnek köszönhetően - még hatékonyabban használhatják majd fel. A vezető elmondta, hogy már külföldi vállalatok is érdeklődtek az üzleti modell iránt. Megpróbálják a TLC-t egy olyan vállalkozássá fejleszteni, hogy később vonzó lehessen a befektetők számára. Az egyik érdeklődő éppen a Google, a webes konszern már tárgyalásokat folytat a TLC vezetőivel a projekt kibővítéséről.
Magyarországon már szinte minden taxitársaságnál lehet akár online is taxit rendelni. Ehhez elég csupán egy e-mailt küldeni a kiválasztott cégnek. Emellett idén június óta lehetőség arra, hogy bárki előre online is kifizethesse a reptéri taxiutat. Hasonló szolgáltatást kínál az Online T@xi Állomás, amely hazánk első internetes taxirendelő rendszere.
A hotels.com utazási honlap felmérésében nyolc nyugat- és észak-európai ország 1400 utazóját kérdezte taxis tapasztalataikról. Az eredmények szerint bár a londoni taxitarifák a legmagasabbak, a brit főváros sofőrjei találtattak a legbarátságosabbaknak és az útvonalakat legjobban ismerőknek. Ez főként annak az eredménye, hogy iparűzési engedélyükhöz szigorú városismereti vizsgát kell tenniük. A taxisok a legkevésbé New Yorkban ismerik az útvonalakat. London személyszállítói immár harmadik éve állnak a taxis toplista élén. Az összesített listaeredmény a helyismeret, kedvesség, autóvezetési tudás mellett a taxik tisztasága és felbukkanási gyakorisága alapján állt össze.