Berta Sándor
A cégeknél a higiéniai beszerzések is megelőzik az e-mail biztonságot
Meglepő eredménnyel zárult a Retarus biztonsági szolgáltató munkatársai által végzett felmérés: sok vállalat többet költ toalettpapírra, mint az elektronikus levelei biztonságára.
A Retarus szakértői érdekes összehasonlítás keretében vizsgálták a cégek kiadásait. A szakemberek arra voltak kíváncsiak, hogy a különböző beszerzési tételekre mekkora összegeket szánnak a vállalkozások. Kiderült, hogy a vállalatok évente átlagosan 24 tekercs toalettpapírt vásárolnak, ami 37,50 eurós kiadásnak felel meg. Amennyiben a papír felét használják csak el az alkalmazottak, úgy személyenként 1,50 euróval lehet számolni. Ezzel szemben Peter Kopfmann, a Retarus szóvivője szerint a dolgozónként e-mail biztonságra költött összeg csupán átlagosan 1, legfeljebb pedig 1,30 euró havonta, ami meglehetősen elgondolkoztató.
A felmérés másik részében a kutatók azt vizsgálták, hogy mennyire veszik komolyan a cégek a kéretlen elektronikus reklámlevelek jelentette kockázatokat és veszélyeket. Jelenleg minden 100 e-mailből átlagosan 95 tartalmaz valamilyen kéretlen reklámot vagy kártevőt. Ennek ellenére a megkérdezett vállalkozások 10 százaléka teljesen lemond a spam- és kártevővédelmek alkalmazásáról. "Sok válaszadó egyszerűen nincs tisztában sem a spamek biztonsági kockázataival, sem pedig azzal, hogy milyen hatással vannak a munkavégzés hatékonyságára" - közölte Kopfmann.
A spam e-mailek nem csak a vírusok, kémprogramok és más kártevők miatt jelentenek komoly veszélyeket, hanem azért is, mert a kitörlésük minden nap több percet vesz igénybe. Ez pedig csökkenti a munkaidőt és a munkavégzés hatékonyságának rovására megy. Nem véletlenül nevezik a kéretlenek elektronikus leveleket "termelésfékeknek". S végül, de nem utolsó sorban arról sem szabad elfeledkezni, hogy minden huszadik másodpercben bekövetkezik egy adathalász-támadás is. Vagyis a cégek egyáltalán nincsenek könnyű helyzetben.
A Retarus szakértői megállapították, hogy egy konszern körülbelül 2500 elektronikus postafiókjába átlagosan naponta 70 000 spam e-mail érkezik. A legnagyobb gond az, hogy sok vállalat nem professzionális védelmi szoftvereket vagy spamszűrőket használ, hanem saját fejlesztésű "barkácsolt eszközöket", illetve egyszerű spamellenes szabályokat alkalmaz. Ezek viszont nem csak indokolatlanul leterhelik a cégek IT-rendszereit, hanem még veszélyeztetik is azokat.
A Retarus szakértői érdekes összehasonlítás keretében vizsgálták a cégek kiadásait. A szakemberek arra voltak kíváncsiak, hogy a különböző beszerzési tételekre mekkora összegeket szánnak a vállalkozások. Kiderült, hogy a vállalatok évente átlagosan 24 tekercs toalettpapírt vásárolnak, ami 37,50 eurós kiadásnak felel meg. Amennyiben a papír felét használják csak el az alkalmazottak, úgy személyenként 1,50 euróval lehet számolni. Ezzel szemben Peter Kopfmann, a Retarus szóvivője szerint a dolgozónként e-mail biztonságra költött összeg csupán átlagosan 1, legfeljebb pedig 1,30 euró havonta, ami meglehetősen elgondolkoztató.
A felmérés másik részében a kutatók azt vizsgálták, hogy mennyire veszik komolyan a cégek a kéretlen elektronikus reklámlevelek jelentette kockázatokat és veszélyeket. Jelenleg minden 100 e-mailből átlagosan 95 tartalmaz valamilyen kéretlen reklámot vagy kártevőt. Ennek ellenére a megkérdezett vállalkozások 10 százaléka teljesen lemond a spam- és kártevővédelmek alkalmazásáról. "Sok válaszadó egyszerűen nincs tisztában sem a spamek biztonsági kockázataival, sem pedig azzal, hogy milyen hatással vannak a munkavégzés hatékonyságára" - közölte Kopfmann.
A spam e-mailek nem csak a vírusok, kémprogramok és más kártevők miatt jelentenek komoly veszélyeket, hanem azért is, mert a kitörlésük minden nap több percet vesz igénybe. Ez pedig csökkenti a munkaidőt és a munkavégzés hatékonyságának rovására megy. Nem véletlenül nevezik a kéretlenek elektronikus leveleket "termelésfékeknek". S végül, de nem utolsó sorban arról sem szabad elfeledkezni, hogy minden huszadik másodpercben bekövetkezik egy adathalász-támadás is. Vagyis a cégek egyáltalán nincsenek könnyű helyzetben.
A Retarus szakértői megállapították, hogy egy konszern körülbelül 2500 elektronikus postafiókjába átlagosan naponta 70 000 spam e-mail érkezik. A legnagyobb gond az, hogy sok vállalat nem professzionális védelmi szoftvereket vagy spamszűrőket használ, hanem saját fejlesztésű "barkácsolt eszközöket", illetve egyszerű spamellenes szabályokat alkalmaz. Ezek viszont nem csak indokolatlanul leterhelik a cégek IT-rendszereit, hanem még veszélyeztetik is azokat.