Berta Sándor
A cégek még tartanak a Twittertől
Bár a mikroblog-szolgáltatás egyre népszerűbb világszerte, a vállalatok még mindig inkább kivárnak és nem mernek megjelenni az oldalon. A gazdasági válság miatt csökkenő reklámbüdzsé lehet a Twitter esélye.
A gazdasági világválság miatt gyökeresen átalakult és még fontosabbá vált a cégek kommunikációja. Ezen a területen azonban a Twitternek továbbra is csak mellékszerep jut. A Grayling és az Infopaq kommunikációs ügynökségek, valamint számos kutató közös felméréséből kiderült, hogy a PR-szakembereknek jelenleg csupán a 26 százaléka van meggyőződve a mikroblog-szolgáltatás hasznosságáról. A megkérdezettek ennek ellenére meg vannak győződve arról, hogy az online kommunikáció a jövőben fel fogja váltani a klasszikus médiamunkát.
"A vállalati kommunikációs szakértők részéről van egy fajta tartózkodás a Twitterrel kapcsolatban. Állandóan ott kell lenniük és a kapcsolataikat folyamatosan szóval kell tartaniuk" - jelentette ki Axel Rienitz, a Grayling ügyvezető igazgatója. Bár a Twitter rendszeres használata leköti a PR-szakemberek energiáit, a cégek számára mégis kifizetődő lehet. Rienitz elmondta: ha egy vállalat nincs abban a helyzetben, hogy közösségi médiaprofilokat üzemeltessen, akkor gyakran előfordul, hogy a webes kommunikációba alkalmazottai magánhozzáféréseit is bevonja. A cél ilyenkor az, hogy így hívja fel a figyelmet bizonyos termékeire vagy szolgáltatásaira.
A szakértők úgy vélik ugyanis, hogy a felhasználók egy része hamarabb reagál egy privát figyelemfelhívó akcióra, mint egy céges megkeresésre. A Twitter helyzetét nehezíti, hogy a vállalatok elsősorban a közösségi portálokon tartják fontosnak a megjelenésüket. A kérdés az, hogy vajon egy vállalkozásnak mennyi pénze van reklámra és azt miként tudja a leghatékonyabban elkölteni? A drága hirdetések ideje leáldozóban van, jóval olcsóbb egy Twitter- vagy egy Facebook-profilban elhelyezett reklám. Mivel a gazdasági válság miatt a társaságok többsége csökkentette PR-kiadásait, így kénytelenek új, olcsóbb megjelenési lehetőségeket keresni. S ez lehet a Twitter esélye. Nem véletlen, hogy a szolgáltató májusban már tesztelte a kimondottan vállalatok számára készülő új Twitter Business Center felületét.
A gazdasági világválság miatt gyökeresen átalakult és még fontosabbá vált a cégek kommunikációja. Ezen a területen azonban a Twitternek továbbra is csak mellékszerep jut. A Grayling és az Infopaq kommunikációs ügynökségek, valamint számos kutató közös felméréséből kiderült, hogy a PR-szakembereknek jelenleg csupán a 26 százaléka van meggyőződve a mikroblog-szolgáltatás hasznosságáról. A megkérdezettek ennek ellenére meg vannak győződve arról, hogy az online kommunikáció a jövőben fel fogja váltani a klasszikus médiamunkát.
"A vállalati kommunikációs szakértők részéről van egy fajta tartózkodás a Twitterrel kapcsolatban. Állandóan ott kell lenniük és a kapcsolataikat folyamatosan szóval kell tartaniuk" - jelentette ki Axel Rienitz, a Grayling ügyvezető igazgatója. Bár a Twitter rendszeres használata leköti a PR-szakemberek energiáit, a cégek számára mégis kifizetődő lehet. Rienitz elmondta: ha egy vállalat nincs abban a helyzetben, hogy közösségi médiaprofilokat üzemeltessen, akkor gyakran előfordul, hogy a webes kommunikációba alkalmazottai magánhozzáféréseit is bevonja. A cél ilyenkor az, hogy így hívja fel a figyelmet bizonyos termékeire vagy szolgáltatásaira.
A szakértők úgy vélik ugyanis, hogy a felhasználók egy része hamarabb reagál egy privát figyelemfelhívó akcióra, mint egy céges megkeresésre. A Twitter helyzetét nehezíti, hogy a vállalatok elsősorban a közösségi portálokon tartják fontosnak a megjelenésüket. A kérdés az, hogy vajon egy vállalkozásnak mennyi pénze van reklámra és azt miként tudja a leghatékonyabban elkölteni? A drága hirdetések ideje leáldozóban van, jóval olcsóbb egy Twitter- vagy egy Facebook-profilban elhelyezett reklám. Mivel a gazdasági válság miatt a társaságok többsége csökkentette PR-kiadásait, így kénytelenek új, olcsóbb megjelenési lehetőségeket keresni. S ez lehet a Twitter esélye. Nem véletlen, hogy a szolgáltató májusban már tesztelte a kimondottan vállalatok számára készülő új Twitter Business Center felületét.