Berta Sándor

A cégek még tartanak a Twittertől

Bár a mikroblog-szolgáltatás egyre népszerűbb világszerte, a vállalatok még mindig inkább kivárnak és nem mernek megjelenni az oldalon. A gazdasági válság miatt csökkenő reklámbüdzsé lehet a Twitter esélye.

A gazdasági világválság miatt gyökeresen átalakult és még fontosabbá vált a cégek kommunikációja. Ezen a területen azonban a Twitternek továbbra is csak mellékszerep jut. A Grayling és az Infopaq kommunikációs ügynökségek, valamint számos kutató közös felméréséből kiderült, hogy a PR-szakembereknek jelenleg csupán a 26 százaléka van meggyőződve a mikroblog-szolgáltatás hasznosságáról. A megkérdezettek ennek ellenére meg vannak győződve arról, hogy az online kommunikáció a jövőben fel fogja váltani a klasszikus médiamunkát.

"A vállalati kommunikációs szakértők részéről van egy fajta tartózkodás a Twitterrel kapcsolatban. Állandóan ott kell lenniük és a kapcsolataikat folyamatosan szóval kell tartaniuk" - jelentette ki Axel Rienitz, a Grayling ügyvezető igazgatója. Bár a Twitter rendszeres használata leköti a PR-szakemberek energiáit, a cégek számára mégis kifizetődő lehet. Rienitz elmondta: ha egy vállalat nincs abban a helyzetben, hogy közösségi médiaprofilokat üzemeltessen, akkor gyakran előfordul, hogy a webes kommunikációba alkalmazottai magánhozzáféréseit is bevonja. A cél ilyenkor az, hogy így hívja fel a figyelmet bizonyos termékeire vagy szolgáltatásaira.

A szakértők úgy vélik ugyanis, hogy a felhasználók egy része hamarabb reagál egy privát figyelemfelhívó akcióra, mint egy céges megkeresésre. A Twitter helyzetét nehezíti, hogy a vállalatok elsősorban a közösségi portálokon tartják fontosnak a megjelenésüket. A kérdés az, hogy vajon egy vállalkozásnak mennyi pénze van reklámra és azt miként tudja a leghatékonyabban elkölteni? A drága hirdetések ideje leáldozóban van, jóval olcsóbb egy Twitter- vagy egy Facebook-profilban elhelyezett reklám. Mivel a gazdasági válság miatt a társaságok többsége csökkentette PR-kiadásait, így kénytelenek új, olcsóbb megjelenési lehetőségeket keresni. S ez lehet a Twitter esélye. Nem véletlen, hogy a szolgáltató májusban már tesztelte a kimondottan vállalatok számára készülő új Twitter Business Center felületét.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • sanyicks #8
    én is tartok a trppertől :)
  • Megtörhetetlen #7
    jogos tök felesleges ennyi twitteres cikk akkor már inkább szóljon a facebookról...
  • Ferrer #6
    Muszáj minden héten valami twitteres cikket közölni? Nem hinném, hogy annyira népszerű lenne, hogy fontos stratégiai lépésként kellene értékelniök a cégeknek.
  • balee66 #5
    Jézusom, szociopata vagyok.... szerencsére pszichopata azért nem :)
  • TreDoR #4
    Ha iwiw-ed sincsen akkor szociopata is vagy, deha még facebookod se, akkor pszichopata is.
  • balee66 #3
    Igen.



    Mondjuk én is, mer' én sose nemse... de akkor is: igen.
    :)
  • TreDoR #2
    Ja
  • stukov #1
    Antiszociális-e vagyok, amér soha nem használtam még a twittert?