Napi Online
Bajuszt akasztott a tőzsdével a Google
Hiába a csinos nyereség és a várnál nagyobb árbevétel, zuhant a Google részvényárfolyama.
A Google Inc. részvényeinek ára több mint öt százalékkal zuhant a tegnapi kereskedés végén, mivel a cég második negyedéves profitja nem érte el a várakozásokat. A nettó nyereség 24 százalékkal, 1,84 milliárd dollárra nőtt a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, ami részvényenként 5,71 dollár, ám a Bloombergnek nyilatkozó elemzők 6,52-t vártak.
Az árbevétel ugyanakkor meghaladta az előrejelzéseket: a várt kevesebb mint ötmilliárd dollár helyett 5,09 milliárd dollár lett. A befektetők a Google fejlesztési költekezését kifogásolják: a társaság költségei 22 százalékkal nőttek a második negyedévben, szemben a január-márciusi 18 százalékkal.
Ahogy egy szakértő a hírügynökségnek elmondta, a Google visszatért a válság előtti viselkedési stílusához, azaz feladta az elmúlt hónapokra jellemző óvatosságot. A cégvezetés ezzel szemben úgy látja, hogy a digitális gazdaság bizonyos területei - például a mobilinternetes hirdetési piac - óriási fejlődés előtt áll, ezért most kell ezeken beruházni. Ezért vesznek fel mérnököket, akiket persze meg kell fizetni.
A Google Inc. részvényeinek ára több mint öt százalékkal zuhant a tegnapi kereskedés végén, mivel a cég második negyedéves profitja nem érte el a várakozásokat. A nettó nyereség 24 százalékkal, 1,84 milliárd dollárra nőtt a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, ami részvényenként 5,71 dollár, ám a Bloombergnek nyilatkozó elemzők 6,52-t vártak.
Az árbevétel ugyanakkor meghaladta az előrejelzéseket: a várt kevesebb mint ötmilliárd dollár helyett 5,09 milliárd dollár lett. A befektetők a Google fejlesztési költekezését kifogásolják: a társaság költségei 22 százalékkal nőttek a második negyedévben, szemben a január-márciusi 18 százalékkal.
Ahogy egy szakértő a hírügynökségnek elmondta, a Google visszatért a válság előtti viselkedési stílusához, azaz feladta az elmúlt hónapokra jellemző óvatosságot. A cégvezetés ezzel szemben úgy látja, hogy a digitális gazdaság bizonyos területei - például a mobilinternetes hirdetési piac - óriási fejlődés előtt áll, ezért most kell ezeken beruházni. Ezért vesznek fel mérnököket, akiket persze meg kell fizetni.