Napi Online

Szerverhiba miatt akadozott a T-Home internetszolgáltatása

Szombaton a délutáni órákban a Magyar Telekom ügyfelei átmenetileg bizonytalanságokat tapasztalhattak az internetes szolgáltatások (IPTV, ADSL, VoIP) működésében több helyen az országban, amit egy szerverhiba okozott.

"A cég szakemberei a hibát kijavították, és a szolgáltatások 18 óra után mindenhol zavartalanul működtek" - közölte a T-Home kommunikációs osztálya. Legutóbb december elején volt fennakadás a mobiltelefon-szolgáltatásban. Akkor a zavart egy éjszakai, előre tervezett munka során keletkezett váratlan szoftverprobléma okozta.

A szolgáltatóknak érdekükben áll a hiba mielőbbi elhárítása, részben azért, mert ezáltal garantálható a biztos üzletmenet és a bevétel, de emellett a kötbér (és nem kártérítés)-fizetés is gyorsaságra sarkallja a cégeket. A mobiltelefon-társaságoknál ugyanis komoly rendelkezésre állási kritériumok vannak érvényben: az általános szerződési feltételek szerint évi négy óra teljes körű hálózatszünetelés "engedélyezhető", ezt követően kötbérfizetési igénnyel léphet fel az ügyfél, aminek mértékét a megelőző hathavi költés alapján számolják ki. (A vezetékes szolgáltatók esetében évi 72 óráig szünetelhet műszaki okokból kötbérmentesen a szolgáltatás.)

A decemberi eset után a szolgáltatás kiesése miatt kötbérfizetési kötelezettség nem állt fenn, de az ügyfeleket ért kényelmetlenség miatt a cég előfizetőnként 10, hálózaton belül lebeszélhető percet biztosít díjmentesen. Most ilyen gesztusról nincs tudomásunk. Olyanról sem tudunk, hogy mobiltelefon-szolgáltató működésében keletkezett volna évi négy órát meghaladó teljes körű hálózati szünet.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • jeti00 #7
    hülyeség. ha sűrűn hívsz se tudunk mit tenni, miattad nem fognak egy városrészt újrakábelezni... ha sebesség gond van érdemes router nélkül mérni, úgy szinte mindig a megrendelt sebességet fogjátok látni
  • bakagaijin #6
    Ez azért van, mert már mindenkinek 5Mbiteset adnak el. A megoldás az, hogy piszkálni kell a központjukat, sokszor, rendületlenül, és ha szerencséd van akkor egy idő után megunják. Modemcsere és nyilván kis kábelezési trükközés a háttérben után már stabilan tartja a kapcsolatot, igaz csak a szerződésben vállalt minimumot. 5Mbps-es szerződés esetén ez 1Mbps. 25 esetén 5. Ez a módszer már bevált nálunk is, és ahogy olvastam többeknél is.

    Bővebben:
    Homár, a kommenteket olvasd.
  • Gabest #5
    Észre se vettem, mivel minden nap megszakad párszor.
  • krajcsovszkig #4
    Nekem reggel volt szar itt Szegeden a kábel...
    Otthon Kecskeméten meg esténként állandóan ledobál, lassú, 500 körüli pingje van. A szerelő szerint vissza kéne venni kettesre, de ötös a legkisebb. Kábelből meg csak Fibernet lenne, de azok köcsögök és drága is.
  • BAk3R #3
    Egyszer élném meg, hogy a kimaradozások miatt kevesebbet kelljen fizetni a hónap végén.
  • TiElite #2
    Nekünk folyton megszakad ez a nagyon minőségi szolgáltatás... El sem tudom képzelni mit éltem volna át, ha szombaton itthon vagyok-.- Már tegnap is 5x megszakadt 4 percen belül. Imádom! Legjobb amikor az "új" húdeszupergyors 25 mbites netet reklámozzák a kerületünkben, de csak a belvárosban elérhető és egyes helyeken, a mi kerületünkben nem... Persze a cselló már rég szolgáltat 25 mbitet, de a 16 kerre mindenki csak sz*rik, ugyanis itt csak T-kaki van.
  • mujahedin #1
    kábelnettel észre sem lehetett venni