Napi Online
Szerverhiba miatt akadozott a T-Home internetszolgáltatása
Szombaton a délutáni órákban a Magyar Telekom ügyfelei átmenetileg bizonytalanságokat tapasztalhattak az internetes szolgáltatások (IPTV, ADSL, VoIP) működésében több helyen az országban, amit egy szerverhiba okozott.
"A cég szakemberei a hibát kijavították, és a szolgáltatások 18 óra után mindenhol zavartalanul működtek" - közölte a T-Home kommunikációs osztálya. Legutóbb december elején volt fennakadás a mobiltelefon-szolgáltatásban. Akkor a zavart egy éjszakai, előre tervezett munka során keletkezett váratlan szoftverprobléma okozta.
A szolgáltatóknak érdekükben áll a hiba mielőbbi elhárítása, részben azért, mert ezáltal garantálható a biztos üzletmenet és a bevétel, de emellett a kötbér (és nem kártérítés)-fizetés is gyorsaságra sarkallja a cégeket. A mobiltelefon-társaságoknál ugyanis komoly rendelkezésre állási kritériumok vannak érvényben: az általános szerződési feltételek szerint évi négy óra teljes körű hálózatszünetelés "engedélyezhető", ezt követően kötbérfizetési igénnyel léphet fel az ügyfél, aminek mértékét a megelőző hathavi költés alapján számolják ki. (A vezetékes szolgáltatók esetében évi 72 óráig szünetelhet műszaki okokból kötbérmentesen a szolgáltatás.)
A decemberi eset után a szolgáltatás kiesése miatt kötbérfizetési kötelezettség nem állt fenn, de az ügyfeleket ért kényelmetlenség miatt a cég előfizetőnként 10, hálózaton belül lebeszélhető percet biztosít díjmentesen. Most ilyen gesztusról nincs tudomásunk. Olyanról sem tudunk, hogy mobiltelefon-szolgáltató működésében keletkezett volna évi négy órát meghaladó teljes körű hálózati szünet.
"A cég szakemberei a hibát kijavították, és a szolgáltatások 18 óra után mindenhol zavartalanul működtek" - közölte a T-Home kommunikációs osztálya. Legutóbb december elején volt fennakadás a mobiltelefon-szolgáltatásban. Akkor a zavart egy éjszakai, előre tervezett munka során keletkezett váratlan szoftverprobléma okozta.
A szolgáltatóknak érdekükben áll a hiba mielőbbi elhárítása, részben azért, mert ezáltal garantálható a biztos üzletmenet és a bevétel, de emellett a kötbér (és nem kártérítés)-fizetés is gyorsaságra sarkallja a cégeket. A mobiltelefon-társaságoknál ugyanis komoly rendelkezésre állási kritériumok vannak érvényben: az általános szerződési feltételek szerint évi négy óra teljes körű hálózatszünetelés "engedélyezhető", ezt követően kötbérfizetési igénnyel léphet fel az ügyfél, aminek mértékét a megelőző hathavi költés alapján számolják ki. (A vezetékes szolgáltatók esetében évi 72 óráig szünetelhet műszaki okokból kötbérmentesen a szolgáltatás.)
A decemberi eset után a szolgáltatás kiesése miatt kötbérfizetési kötelezettség nem állt fenn, de az ügyfeleket ért kényelmetlenség miatt a cég előfizetőnként 10, hálózaton belül lebeszélhető percet biztosít díjmentesen. Most ilyen gesztusról nincs tudomásunk. Olyanról sem tudunk, hogy mobiltelefon-szolgáltató működésében keletkezett volna évi négy órát meghaladó teljes körű hálózati szünet.