MTI
Internetfüggők az amerikai diákok
Az amerikai diákok annyira ragaszkodnak mobiljaikhoz, a közösségi oldalakhoz és az internethez, hogy a drog- és alkoholfüggőséghez hasonló tüneteket mutatnak - állapította meg egy új tanulmány.
A Marylandi Egyetem kutatói kétszáz diákot kértek meg, hogy egy teljes napra hagyjanak fel mindenféle médiahasználattal. A 24 óra elteltével sok önkéntesnél megvonási tüneteket tapasztaltak: ellenállhatatlan vágyat és szorongást, valamint képtelenséget arra, hogy jól funkcionáljanak médiaeszközeik és közösségi hálójuk nélkül. Susan Moeller projektvezető, az egyetem újságírással foglalkozó tanszékének professzora elmondta, hogy sok hallgató leírta, mennyire szenvedett kapcsolatai elvesztésétől, amelyet egyesek úgy éltek meg, mintha barátjuk és családjuk nélkül maradtak volna.
Az egyik diák úgy fogalmazott, hogy mobiljuk, laptopjuk, televíziójuk és iPodjuk között élve az emberek egyszerűen "képtelenné válnak levedleni médiabőrüket". Moeller szerint a diákok leginkább a szöveges és azonnali üzeneteiket, az email-eket és a Facebookot hiányolták. Kevés hallgató számolt be ugyanakkor arról, hogy TV-híradókat nézne vagy napilapot olvasna. A diákok nem ragaszkodtak egyes hírprogramokhoz, híradós személyiségekhez vagy hírtovábbító eszközökhöz, és ritkán tettek különbséget hírek és általános információk között.
A Marylandi Egyetem kutatói kétszáz diákot kértek meg, hogy egy teljes napra hagyjanak fel mindenféle médiahasználattal. A 24 óra elteltével sok önkéntesnél megvonási tüneteket tapasztaltak: ellenállhatatlan vágyat és szorongást, valamint képtelenséget arra, hogy jól funkcionáljanak médiaeszközeik és közösségi hálójuk nélkül. Susan Moeller projektvezető, az egyetem újságírással foglalkozó tanszékének professzora elmondta, hogy sok hallgató leírta, mennyire szenvedett kapcsolatai elvesztésétől, amelyet egyesek úgy éltek meg, mintha barátjuk és családjuk nélkül maradtak volna.
Az egyik diák úgy fogalmazott, hogy mobiljuk, laptopjuk, televíziójuk és iPodjuk között élve az emberek egyszerűen "képtelenné válnak levedleni médiabőrüket". Moeller szerint a diákok leginkább a szöveges és azonnali üzeneteiket, az email-eket és a Facebookot hiányolták. Kevés hallgató számolt be ugyanakkor arról, hogy TV-híradókat nézne vagy napilapot olvasna. A diákok nem ragaszkodtak egyes hírprogramokhoz, híradós személyiségekhez vagy hírtovábbító eszközökhöz, és ritkán tettek különbséget hírek és általános információk között.