MTI

Mennyiségre mennek a twitterezők

A közösségi portálok népszerű bloggerei nem a mondanivalójuk fontosságával, hanem bejegyzéseik gyakori frissítésével kerülnek az online figyelem középpontjába - derül ki egy friss felmérésből.

A Twitter és a Facebook felhasználói közül azokat követik többen, akik rendszeresen frissítik bejegyzéseiket. A mondanivaló fontosságának vagy az üzenet hangvételének szinte alig van hatása a blogok olvasottságára. Susan Jamison-Powell, a Sheffield Hallam Egyetem diákja a Brit Pszichológiai Társaság éves konferenciáján számolt be kutatási eredményéről. A felmérésben a Livejournal.com felhasználói közül 75-en vettek részt, akiket blogolási szokásaikról, a feltöltött anyagok mennyiségéről, gyakoriságáról, illetve ezek tartalmáról kérdeztek.

Az eredmény szerint a blogolókat az aktivitásuk, és nem az üzenetek hangvétele szerint rangsorolják az online közösségek. A felhasználók közösségi portálokon jegyzett baráti köre a feltöltött tartalommal egyenes arányban növekedett. "A szavak számában mért legtöbb üzenet küldőjét követték a legtöbben az online közösségekben" - hangsúlyozta Jamison-Powell.

A 2006 nyarán alapított Twitter mikroblog-szolgáltatáson idén februárban lépték át a napi 50 millió, azaz a másodpercenkénti 600 elküldött üzenetet. Becslések szerint a Twitteren megjelent üzenetek csaknem fele semmitmondó fecsegés. A mikroblog-szolgáltatás üzemeltetői azonban továbbra sem közölnek pontos adatokat a csevegők számáról, illetve arról, hogy a statisztikákban szereplő üzenetek közül mennyi lehet a valódi információt hordozó bejegyzés.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • JASON13 #2
    Ezeknek az oldalaknak a felhasználói minden téren a mennyiségre mennek, legtöbb partner, legtöbb ismerős, legtöbb bejegyzés stb stb... Ezek az oldalak csak pont azt nem érik el amire kitalálták volna őket... Ismerkedés, Barátkozás, szocializálódás, esetleg párkapcsolat, De ezek nem jók semmire szinte, csak az embert a gép elé ragasztják.
  • Garfield #1
    Ne bassz, nem a tartalom, hanem a mennyiség számít egy olyan blogszolgáltatásnál, ahol a hozzászólás hossza max. 140 karakter? Miért, lehet értelmes tartalmat közvetíteni ilyen formán?