MTI
Változtatott külsején a YouTube
Alaposan átalakította megjelenését a Google birtokában lévő YouTube videomegosztó portál, hogy ezzel is több nézőt vonzzon.
"Úgy éreztük, itt volt az ideje annak, hogy tisztázzuk a zűrzavart" - mondta Shiva Rajaraman, a Google termékmenedzsere a megújult videós portál bemutatásakor. "A változtatásokat a felhasználók szokásai szerint alakítottuk" - tette még hozzá. Ennek megfelelően az oldalon lévő linkek számát kevesebb mint felére csökkentették, rendszerezték a videókkal kapcsolatos információkat, egyszerűbbé tették az oldal kezelését. A legfeltűnőbb változások egyike, hogy megszűntették az ötcsillagos értékelést, ehelyett a felhasználók csak a közül választhatnak, hogy tetszik vagy nem tetszik nekik egy videó.
A YouTube már két hónapja tesztelte az új megjelenést, amellyel a héten már világszerte minden felhasználó megismerkedhetett. A nézőket el is kalauzolják a megújult oldalon. A fejlesztés legfőbb célja az volt, az emberek több időt töltsenek a megosztó portálon. Az amerikai felhasználók naponta átlagosan 15 percet szörfölnek a weblapon, míg tévénézéssel öt órát töltenek el. "Azt kérdeztük magunktól, miként lehetne a 15 percet egy órára növelni?" - mondta Rajaraman. A YouTube a világ legnépszerűbb megosztó portáljára percenként 24 órányi anyagot töltenek fel.
"Úgy éreztük, itt volt az ideje annak, hogy tisztázzuk a zűrzavart" - mondta Shiva Rajaraman, a Google termékmenedzsere a megújult videós portál bemutatásakor. "A változtatásokat a felhasználók szokásai szerint alakítottuk" - tette még hozzá. Ennek megfelelően az oldalon lévő linkek számát kevesebb mint felére csökkentették, rendszerezték a videókkal kapcsolatos információkat, egyszerűbbé tették az oldal kezelését. A legfeltűnőbb változások egyike, hogy megszűntették az ötcsillagos értékelést, ehelyett a felhasználók csak a közül választhatnak, hogy tetszik vagy nem tetszik nekik egy videó.
A YouTube már két hónapja tesztelte az új megjelenést, amellyel a héten már világszerte minden felhasználó megismerkedhetett. A nézőket el is kalauzolják a megújult oldalon. A fejlesztés legfőbb célja az volt, az emberek több időt töltsenek a megosztó portálon. Az amerikai felhasználók naponta átlagosan 15 percet szörfölnek a weblapon, míg tévénézéssel öt órát töltenek el. "Azt kérdeztük magunktól, miként lehetne a 15 percet egy órára növelni?" - mondta Rajaraman. A YouTube a világ legnépszerűbb megosztó portáljára percenként 24 órányi anyagot töltenek fel.