Berta Sándor
39 százalékos a Firefox piaci részesedése Európában
A Mozilla Alapítvány először adta ki a Mozilla Metrics Report nevű negyedéves jelentését.
A dokumentum legfontosabb megállapításai a következők: a Firefox globális böngészőpiaci részesedése megközelítette a 30 százalékot, a legnagyobb arányú felhasználói létszámnövekedést Oroszországban regisztrálták, a Persona nevű új funkciót pedig leginkább a Dél-Amerikában élők használják. Az anyag az idei esztendő első negyedévével foglalkozik a Mozilla Alapítvány szemszögéből és elsősorban a Firefox böngésző piaci részesedésére tér ki.
Európában jelenleg a programot 152,7 millióan használják, ez 39,2 százalékos piaci részesedésnek felel meg. Mindkét adatot tekintve elmondható, hogy a Firefox a kontinensünkön piacvezetőnek számít. A kontinensek rangsorában a felhasználók számát tekintve a második helyen Észak-Amerika található 100 millió Firefox-rajongóval, míg a dobogó harmadik fokára Ázsia kapaszkodhat fel 68,7 millió felhasználós adatával. A negyedik helyet Dél-Amerika (31,7 millió felhasználó), az ötödiket Óceánia (6,7 millió felhasználó), míg az utolsót Afrika (5,6 millió felhasználó) szerezte meg.
A piaci részesedések tekintetében Európa mögött Dél-Amerika (31,4 százalék), majd Afrika (29,7 százalék) található. A többi helyen sorrendben Óceánia (28,7 százalék), Ázsia (26,6 százalék) és Észak-Amerika (26 százalék) osztozik. Az országok tekintetében az Egyesült Államok vezet Németország és Franciaország előtt. A TOP10-ben van még Brazília, az Egyesült Királyság, Oroszország, Lengyelország, Kanada, Olaszország és Spanyolország. Magyarország a 19. helyen található. A legtöbb új Firefox-használót Oroszországban és Olaszországban regisztrálták.
A Persona funkciót a 3.6-os verziót telepítők 20 százaléka használja és egy átlagos Firefox-rajongó általában 2-3 oldalt nyit meg egyszerre. A rekord 600 oldalmegnyitás volt egyszerre. A szakemberek a felmérés készítésekor a StatCounter, a Quantcast, a Net Applications, a Gemius, a Mozilla Test Pilot és a böngésző frissítési adatait vették figyelembe, hogy így kapjanak pontosnak mondható számokat. A tervek szerint a jövőben minden negyedév után kiadja az alapítvány a Mozilla Metrics Reportot.
Tavaly decemberben a Firefox először előzte meg az Internet Explorert és az IE piaci részesedése azóta is folyamatosan csökken. Magyarországon egyértelműen a Firefox a piacvezető 56,44 százalékkal, az IE a második 29,36, a Chrome a harmadik 7,53, az Opera pedig a negyedik 5,13 százalékos adatával.
A dokumentum legfontosabb megállapításai a következők: a Firefox globális böngészőpiaci részesedése megközelítette a 30 százalékot, a legnagyobb arányú felhasználói létszámnövekedést Oroszországban regisztrálták, a Persona nevű új funkciót pedig leginkább a Dél-Amerikában élők használják. Az anyag az idei esztendő első negyedévével foglalkozik a Mozilla Alapítvány szemszögéből és elsősorban a Firefox böngésző piaci részesedésére tér ki.
Európában jelenleg a programot 152,7 millióan használják, ez 39,2 százalékos piaci részesedésnek felel meg. Mindkét adatot tekintve elmondható, hogy a Firefox a kontinensünkön piacvezetőnek számít. A kontinensek rangsorában a felhasználók számát tekintve a második helyen Észak-Amerika található 100 millió Firefox-rajongóval, míg a dobogó harmadik fokára Ázsia kapaszkodhat fel 68,7 millió felhasználós adatával. A negyedik helyet Dél-Amerika (31,7 millió felhasználó), az ötödiket Óceánia (6,7 millió felhasználó), míg az utolsót Afrika (5,6 millió felhasználó) szerezte meg.
A piaci részesedések tekintetében Európa mögött Dél-Amerika (31,4 százalék), majd Afrika (29,7 százalék) található. A többi helyen sorrendben Óceánia (28,7 százalék), Ázsia (26,6 százalék) és Észak-Amerika (26 százalék) osztozik. Az országok tekintetében az Egyesült Államok vezet Németország és Franciaország előtt. A TOP10-ben van még Brazília, az Egyesült Királyság, Oroszország, Lengyelország, Kanada, Olaszország és Spanyolország. Magyarország a 19. helyen található. A legtöbb új Firefox-használót Oroszországban és Olaszországban regisztrálták.
A Persona funkciót a 3.6-os verziót telepítők 20 százaléka használja és egy átlagos Firefox-rajongó általában 2-3 oldalt nyit meg egyszerre. A rekord 600 oldalmegnyitás volt egyszerre. A szakemberek a felmérés készítésekor a StatCounter, a Quantcast, a Net Applications, a Gemius, a Mozilla Test Pilot és a böngésző frissítési adatait vették figyelembe, hogy így kapjanak pontosnak mondható számokat. A tervek szerint a jövőben minden negyedév után kiadja az alapítvány a Mozilla Metrics Reportot.
Tavaly decemberben a Firefox először előzte meg az Internet Explorert és az IE piaci részesedése azóta is folyamatosan csökken. Magyarországon egyértelműen a Firefox a piacvezető 56,44 százalékkal, az IE a második 29,36, a Chrome a harmadik 7,53, az Opera pedig a negyedik 5,13 százalékos adatával.