SG.hu

Bankonként eltérő gyakorlat a ppo károsultak ügyében

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez érkezett panaszok a legkülönbözőbb banki magatartásokat mutatják be, ami nem segíti elő az egységes fellépést az ilyen jellegű ügyekben, valamint megrengeti az eddig is gyerekcipőben járó internetes kereskedelmet.

Mint ismeretes a ppo.hu internetes oldalon regisztrált fogyasztóktól bankkártyájukat megterhelve 2490 Ft éves tagsági díj került levonásra január elején. A fogyasztók szerint ingyenes szolgáltatás módosult fizetős szolgáltatásra, melyet ők nem kívántak igénybe venni. Gyakorlatilag mindenkitől levonták ezt az összeget, attól is, aki már 3 éve nem is vette igénybe a szolgáltatást, a fogyasztók tájékoztatása nem volt megfelelő. A fogyasztók nagy része azonnal saját bankjához, illetve a tranzakciót lebonyolító OTP Bankhoz is fordult, eltérő sikerrel.

Bankkártyás tranzakcióknál létezik a chargeback fogalma, amit a kártyakibocsátó akkor kezdeményezhet, amikor a kártyabirtokos vitatja a tranzakciót, és az érvényes szabályok alapján megállapítható, hogy a követelés visszaterhelhető az elfogadóra. Tehát a chargeback az elfogadó által benyújtott pénzügyi követelés visszavonását jelenti.

Ugyanazokat a szabályokat alkalmazzák eltérően a különböző bankok, hiszen van olyan fogyasztó, aki már visszakapta a pénzét, és van olyan fogyasztó is, akinek a chargeback folyamatra tekintettel letiltották a bankkártyáját, majd akár 10.000 Ft feletti összeggel meg is terhelték, mert ennyi az ügyintézési díj. (Ugyan erről elfelejtették korábban tájékoztatni, hiszen ilyen költségek mellett valószínűleg bele sem fogott volna a fogyasztó ebbe a tranzakcióba.) Sőt ugyanazon banktól is eltérő válaszokat kaptak a fogyasztók, a panasz elutasításától kezdve az előzetes pénzvisszautalásig.

Olyan fogyasztói panaszokkal is találkozott a FEOSZ, ahol a banki ügyintézők még nem is hallottak erről a lehetőségről, és csak hosszas telefonálgatás után került elő a megfelelő formanyomtatvány. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségét megkereső fogyasztók érdekében a FEOSZ a megfelelő eljárásokat elindította.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • slickboy #1
    Nem csak a netes kereskedelem hanem a bankok is gyerekcipőben járnak legalábbis ami az ügyfélközpontúságot illeti. Vagy csak enternyomogató droidok az ügyintézők (mint megannyi magyar ügyfélszolgálaton) és nem ismerik az ilyen esetben megtehető lépéseket (telefonálgatás a formanyomtatvány után). Azért az még mindig nagy dobás, hogy a 2500 forintos igény visszatérítéséhez letiltják a kártyát, ami 10000 forintba kerül. Tegyük fel, az ügyfél visszakapja a 2500 forintját. De a letiltási díjat nem hinném. Tehát akkor az eredeti kárt még megfejelték 5000 forinttal.