SG.hu

A zene legális felhasználásáért harcol az EMI

A zene legális felhasználásának védelméről tárgyalt Magyarországon az EMI Music Publishing (zeneműkiadó) elnök-vezérigazgatója.

Roger Faxon az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium EU-ügyekért felelős szakállamtitkárával, Fazekas Judittal, valamint a Szabadalmi Hivatal és az ARTISJUS Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület vezetőivel folytatott tárgyalásokat, hogy a legális zenefelhasználás és a szerzői jogok terén megerősítse a magyarországi tevékenységet. Roger Faxon szerint a világon mindenütt változtatásra van szükség, hogy a zeneipar felvehesse a harcot a kalóztevékenységgel.

Az EMI Music Publishing elnök-vezérigazgatója úgy vélte, üdvözlendő, hogy Magyarországon egy szakosodott bizottság veszi fel a harcot a kalózmásolatok készítőivel és a hamisítókkal. Hozzátette: Magyarországon sem rosszabb a helyzet, mint máshol a régióban, a magyar piacon is a CD-iparág hanyatlása, a kalózkiadás, a hamisítás, az illegális letöltések jelentik a legnagyobb problémát az ágazat számára. Roger Faxon elmondta: a jogdíjak, a zenei szerzői jogvédelem tekintetében Magyarországon megnyugtató a helyzet.

Mint mondta, tárgyalási során azt tapasztalta, hogy bár Magyarország haladó felfogásban közelíti meg ezt a kérdést, sajnos a sikeres fellépés még várat magára. Kiemelte: a kalózkodást nem lehet kizárólag büntetéssel visszaszorítani, ezért fontos, hogy a piac kihívásaira helyén kezelt, főleg piaci-gazdasági választ találjanak a piaci szereplők. Nem az emberek, hanem az iparág feladata kitalálni, hogyan lehet az embereket rávenni arra, hogy újra fizessenek olyasmiért, amit ingyen is megszerezhetnek.

Roger Faxon úgy látja, a régi helyett új utakra van szükség ahhoz, hogy a zenét sikerüljön eljuttatni a közönséghez, hiszen a hagyományos hanghordozói formátumok eladási mutatóiban egyértelmű és visszafordíthatatlan hanyatlás látható. A zenei termékek védelme tekintetében a legfontosabbnak azt nevezte, hogy Magyarországon is támogatni és védeni kell a dalszerzőket, előadókat.

György Péter, az EMI Zeneműkiadó Magyarország ügyvezető igazgatója, a Magyar Zeneműkiadók Szövetsége könnyűzenei tagozatának társelnöke elmondta: a zeneipar egyik nemzetközi vezetője először látogatott Magyarországra azzal a céllal, hogy megerősítse az ország szerepét a közép-európai zenefelhasználás és szerzői jogok terén. György Péter szerint a tárgyalások eredményesek voltak.

"Az első lépéseket megtettük afelé, hogy ösztönözzük a magyar kormányt és a piac szereplőit, hogy tevékenyen és bátran, akár újszerű megoldásokkal járuljanak hozzá a zenei szerzői jogok védelméhez az Európai Unió közös piacán, elősegítve ezzel azt, amiben mindig is nagyon jók voltunk, a szellemi alkotások létrehozását. Szeretnénk, ha az alkotók újra tudnának hinni önmagunkban, és minél több hiteles produkció születne. Mi készek vagyunk ezt a folyamatot akár új befektetésekkel is támogatni" - fogalmazott az EMI Zeneműkiadó Magyarország ügyvezető igazgatója.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • FoodLFG #2
    Roger Faxon elmondta: a jogdíjak, a zenei szerzői jogvédelem tekintetében Magyarországon megnyugtató a helyzet.
    Köszönjük ARTISJUS! Taps!


    Szeretnénk, ha az alkotók újra tudnának hinni önmagunkban, és minél több hiteles produkció születne.
    Ezt a folyamatot pont a nagy kiadók hátráltatják a felfújt műsztárjaikkal. Hülyeségeket nem kellene beszélni.

    Kapcsolódó videó:
    http://index.hu/video/2010/02/12/a_plepsz_orul_ha_toth_gabi_elsetal/
  • hiftu #1
    Kár, hogy a hír (de lehet, hogy a nyilatkozat sem) tér ki arra, hogy milyen módszerekkel szeretné tovább bátorítani a kalózkodás elleni tevékenységet.
    * Itt nem tudják perelni a felhasználót, mert a letöltésért cserébe ott van az ArtisJus adó.
    * Emelni akarják még tovább az ArtisJus adót?
    * Perlik az internetszolgáltatókat, hogy aki letölt, annak szakítsák meg a kapcsolatát (még ha legális is ez kishazánkban)?

    Ami a cikkből kiderül az egy nagy rózsaszín marketingduma. Mit akarnak tenni?