Berta Sándor
Hulu az iPaden
A videoplatform vezetői az iPad partnerévé szeretnének válni és mivel az Apple összeveszett az Adobe céggel, erre komoly esélyük is van.
"Minden új út, amelyben a felhasználóknak segít abban, hogy hozzáférhessenek a különböző tartalmakhoz, nagyszerű lehetőség nekünk. A Hulu minden mobil készüléken elérhető lesz" - jelentette ki Jason Kilar, a Hulu vezetője. A szakember közölte, hogy a televíziós sorozatok és showműsorok terjesztésével kapcsolatos hiányzó jogok még mindig komolyan hátráltatják a szolgáltatás Egyesült Államokon kívüli elterjedését.
A Hulu 2007 óta van jelen az amerikai piacon. A videoplatform a YouTube konkurensévé akar válni és a céget létrehozó ABC, Fox és NBC trió mindent el is követ azért, hogy ezt a célt mielőbb megvalósítsák. A szolgáltatás egyre népszerűbb a tengerentúlon, tavaly már a YouTube mögött a második legnépszerűbb videomegosztó volt az Egyesült Államokban. A Comscore adatai szerint tavaly novemberben már közel 924 millió videót néztek meg a látogatók a portálon. Ez a 2008. év hasonló időszakában regisztrált adatnak közel a négyszerese.
A YouTube ugyanakkor több mint 12 milliárd megtekintett felvétellel büszkélkedhet, vagyis még egy jó darabig az első számú videoplatform lesz. Ennek ellenére nem árt, ha az oldal vezetői komolyan veszik a Hulut, amelynél ambíciókban nincs hiány, annál is inkább, mert tavaly kereken 120 millió dolláros reklámbevételt könyvelhetett el és ezen a területen az idén várhatóan megelőzi majd a YouTube-ot.
Kilar - érthetően - magabiztosan nyilatkozott és elmondta: arra számít, hogy a mobil eszközökön rohamosan elterjednek a reklámok által finanszírozott tartalmak. Hozzátette: ezt azonban majd a felhasználók döntik el és nem ők. A cégvezető a legfontosabb feladatnak a jogi problémák tisztázását jelölte meg. Ezeket a kérdéseket mielőbb rendezniük kell, mert az idő a regionális konkurenseiknek dolgozik és így a Sevenload és más platformok komoly előnyre tehetnek szert velük szemben.
"Emiatt nem aludhatunk nyugodtan. Nyugat-Európa számunkra a legérdekesebb régiók egyike. Elképzelhető, hogy néhány helyen fizetős szolgáltatásokat is bevezetünk, de ez is a szerzői jogok tulajdonosaitól függ. Ha a világ minden tájáról származó tartalmakat akarunk kínálni, akkor igazodnunk kell a partnereink igényeihez"- szögezte le Kilar.
"Minden új út, amelyben a felhasználóknak segít abban, hogy hozzáférhessenek a különböző tartalmakhoz, nagyszerű lehetőség nekünk. A Hulu minden mobil készüléken elérhető lesz" - jelentette ki Jason Kilar, a Hulu vezetője. A szakember közölte, hogy a televíziós sorozatok és showműsorok terjesztésével kapcsolatos hiányzó jogok még mindig komolyan hátráltatják a szolgáltatás Egyesült Államokon kívüli elterjedését.
A Hulu 2007 óta van jelen az amerikai piacon. A videoplatform a YouTube konkurensévé akar válni és a céget létrehozó ABC, Fox és NBC trió mindent el is követ azért, hogy ezt a célt mielőbb megvalósítsák. A szolgáltatás egyre népszerűbb a tengerentúlon, tavaly már a YouTube mögött a második legnépszerűbb videomegosztó volt az Egyesült Államokban. A Comscore adatai szerint tavaly novemberben már közel 924 millió videót néztek meg a látogatók a portálon. Ez a 2008. év hasonló időszakában regisztrált adatnak közel a négyszerese.
A YouTube ugyanakkor több mint 12 milliárd megtekintett felvétellel büszkélkedhet, vagyis még egy jó darabig az első számú videoplatform lesz. Ennek ellenére nem árt, ha az oldal vezetői komolyan veszik a Hulut, amelynél ambíciókban nincs hiány, annál is inkább, mert tavaly kereken 120 millió dolláros reklámbevételt könyvelhetett el és ezen a területen az idén várhatóan megelőzi majd a YouTube-ot.
Kilar - érthetően - magabiztosan nyilatkozott és elmondta: arra számít, hogy a mobil eszközökön rohamosan elterjednek a reklámok által finanszírozott tartalmak. Hozzátette: ezt azonban majd a felhasználók döntik el és nem ők. A cégvezető a legfontosabb feladatnak a jogi problémák tisztázását jelölte meg. Ezeket a kérdéseket mielőbb rendezniük kell, mert az idő a regionális konkurenseiknek dolgozik és így a Sevenload és más platformok komoly előnyre tehetnek szert velük szemben.
"Emiatt nem aludhatunk nyugodtan. Nyugat-Európa számunkra a legérdekesebb régiók egyike. Elképzelhető, hogy néhány helyen fizetős szolgáltatásokat is bevezetünk, de ez is a szerzői jogok tulajdonosaitól függ. Ha a világ minden tájáról származó tartalmakat akarunk kínálni, akkor igazodnunk kell a partnereink igényeihez"- szögezte le Kilar.