MTI
Az amerikai hírportálok tévékre kezdenek hasonlítani
Az amerikai hírportálok már nem nyomtatott újságokra, hanem egyre inkább televíziókra hasonlítanak; a fő ok a videoreklámok növekvő népszerűsége - állapította meg a The New York Times.
A CNN és az ESPN hírtévék internetes honlapja mind több videót vonultat fel, a világhálón böngészők előbb klikkelnek a lejátszás gombra, minthogy olvasnának. A videolejátszó ablakok már a The Wall Street Journal honlapján is a főoldalon láthatók, az üzleti újság honlapja naponta kétszer élő híradással kényezteti látogatóit. A tévésedés mögött üzleti megfontolások húzódnak: miközben a reklámpiac egyéb felületei zsugorodnak, a videós reklámok iránti kereslet rohamosan bővül. A híroldalak nem győzik videókkal feldúsítani kínálatukat, hogy lépést tudjanak tartani a hirdetőkkel; a 2-5 perces tartalmakat többnyire 15 másodperces reklámblokkok előzik meg.
Szakemberek rámutatnak: a videoreklámok népszerűsége azt a változást tükrözi, ahogyan az amerikaiak a híreket fogyasztják. A jelentős események - például az elnökválasztás vagy Michael Jackson halála - idején megugrik a videostreamek iránti érdeklődés. Charles Tilinghast, az NBC és a Microsoft közös vállalkozásaként működő MSNBC.com elnöke rámutatott: minden egyes nagy esemény után erősödik a világhálón a videopiac. K.C. Estenson, a Time Warnerhez tartozó CNN.com vezérigazgatója úgy fogalmaz: az emberek, a szélessávú hozzáférés elterjedtsége nyomán, ma már másképpen használják az internetet, mint korábban, mindenki a mozgóképet keresi a portálokon.
Az újságok által működtetett hírportálok között a The New York Times, a Gannett, valamint a Tribune oldalain is havonta több mint egymillióan kattintanak videókra. A The New York Times egyre több élő adást helyez el honlapján, legutóbb a texasi, Fort Hood-i katonai bázison történt 13 halottat követelő mészárlás utáni sajtótájékoztatót láthatták az internetezők.
A videotartalmak a hírportáloktól függetlenül is a világháló leggyorsabban fejlődő reklámszegmensét képezik. Idén az első félévben a digitális videofolyamokból származó bevételek elérték a 477 millió dollárt, ez 38 százalékos növekedés 2008-hoz képest. Az eMarketer piackutató cég jóslata szerint az elkövetkező 5 évben ez a reklámpiaci szegmens évente 35-45 százalékkal fog bővülni, 2014-ben várhatóan eléri az 5,2 milliárd dolláros profitot. Az internetes reklámpiacon, 5 milliárd dolláros első féléves becsült profittal, egyelőre azonban a kereső szolgáltatások vezetnek.
A CNN és az ESPN hírtévék internetes honlapja mind több videót vonultat fel, a világhálón böngészők előbb klikkelnek a lejátszás gombra, minthogy olvasnának. A videolejátszó ablakok már a The Wall Street Journal honlapján is a főoldalon láthatók, az üzleti újság honlapja naponta kétszer élő híradással kényezteti látogatóit. A tévésedés mögött üzleti megfontolások húzódnak: miközben a reklámpiac egyéb felületei zsugorodnak, a videós reklámok iránti kereslet rohamosan bővül. A híroldalak nem győzik videókkal feldúsítani kínálatukat, hogy lépést tudjanak tartani a hirdetőkkel; a 2-5 perces tartalmakat többnyire 15 másodperces reklámblokkok előzik meg.
Szakemberek rámutatnak: a videoreklámok népszerűsége azt a változást tükrözi, ahogyan az amerikaiak a híreket fogyasztják. A jelentős események - például az elnökválasztás vagy Michael Jackson halála - idején megugrik a videostreamek iránti érdeklődés. Charles Tilinghast, az NBC és a Microsoft közös vállalkozásaként működő MSNBC.com elnöke rámutatott: minden egyes nagy esemény után erősödik a világhálón a videopiac. K.C. Estenson, a Time Warnerhez tartozó CNN.com vezérigazgatója úgy fogalmaz: az emberek, a szélessávú hozzáférés elterjedtsége nyomán, ma már másképpen használják az internetet, mint korábban, mindenki a mozgóképet keresi a portálokon.
Az újságok által működtetett hírportálok között a The New York Times, a Gannett, valamint a Tribune oldalain is havonta több mint egymillióan kattintanak videókra. A The New York Times egyre több élő adást helyez el honlapján, legutóbb a texasi, Fort Hood-i katonai bázison történt 13 halottat követelő mészárlás utáni sajtótájékoztatót láthatták az internetezők.
A videotartalmak a hírportáloktól függetlenül is a világháló leggyorsabban fejlődő reklámszegmensét képezik. Idén az első félévben a digitális videofolyamokból származó bevételek elérték a 477 millió dollárt, ez 38 százalékos növekedés 2008-hoz képest. Az eMarketer piackutató cég jóslata szerint az elkövetkező 5 évben ez a reklámpiaci szegmens évente 35-45 százalékkal fog bővülni, 2014-ben várhatóan eléri az 5,2 milliárd dolláros profitot. Az internetes reklámpiacon, 5 milliárd dolláros első féléves becsült profittal, egyelőre azonban a kereső szolgáltatások vezetnek.