Napi Online
Hihetletlen kárt okoznak a csaló vevők
Az amerikai kiskereskedelmi cégeknek évente nagyjából 100 milliárd dolláros veszteséggel kell szembenénziük a személyazonossággal összefüggő csalások miatt.
Az amerikai kiskereskedelmi cégeknek nagyjából 100 milliárd dolláros vesztesége származik a személyazonossággal összefüggő csalásokból évente egy frissen nyilvánosságra hozott felmérés adatai szerint - írja a Financial Extra. Ez közel tízszer akkora összeg, mint a pénzügyi intézményeknél evvel kapcsoltban költségek.Ha ehhez hozzáadják a további veszteségek és a lopott áruk költségeit, a kereskedők 191 milliárd dollárt veszítenek a csalások miatt évente. Az összes kár több mint felét teszik ki a személyazonossággal összefüggő csalások és tisztességtelen tranzakciók.
A nem azonosított tranzakciók nagyjából húsz százalékkal nőttek a kereskedők szerint, és elsősorban az internetes kereskedelmi cégek küzdenek ezzel a problémával. A hitelkártyákkal elkövetett csalások a hamis tranzakciók közel felét teszik ki. A nagyobb kiskereskedelmi cégek 50 százaléka látta úgy, hogy az ilyen típusú csalások száma tavaly robbant. A bűnözők szívesen választják az olyan új fizetési módszereket, mint az online és a mobil fizetések. A nagyobb társaságok 29 százaléka jelentette, hogy nőtt az ezeken a csatornákon elkövetett csalások száma.
Nőttek az olyan típusú becsapások is, amikor valaki online vásárol hitelkártyájával, majd visszafizetést kér, miután az árut átvette, mondván, hogy azt nem kapta meg. Az online kereskedők a csalások egyharmadánál tapasztalja ezt a módszert. A szakértők szerint a nagyarányú növekedés okainak a gazdasági válságot és az egyre szofisztikáltabb családi módszereket jelölték meg.
Az amerikai kiskereskedelmi cégeknek nagyjából 100 milliárd dolláros vesztesége származik a személyazonossággal összefüggő csalásokból évente egy frissen nyilvánosságra hozott felmérés adatai szerint - írja a Financial Extra. Ez közel tízszer akkora összeg, mint a pénzügyi intézményeknél evvel kapcsoltban költségek.Ha ehhez hozzáadják a további veszteségek és a lopott áruk költségeit, a kereskedők 191 milliárd dollárt veszítenek a csalások miatt évente. Az összes kár több mint felét teszik ki a személyazonossággal összefüggő csalások és tisztességtelen tranzakciók.
A nem azonosított tranzakciók nagyjából húsz százalékkal nőttek a kereskedők szerint, és elsősorban az internetes kereskedelmi cégek küzdenek ezzel a problémával. A hitelkártyákkal elkövetett csalások a hamis tranzakciók közel felét teszik ki. A nagyobb kiskereskedelmi cégek 50 százaléka látta úgy, hogy az ilyen típusú csalások száma tavaly robbant. A bűnözők szívesen választják az olyan új fizetési módszereket, mint az online és a mobil fizetések. A nagyobb társaságok 29 százaléka jelentette, hogy nőtt az ezeken a csatornákon elkövetett csalások száma.
Nőttek az olyan típusú becsapások is, amikor valaki online vásárol hitelkártyájával, majd visszafizetést kér, miután az árut átvette, mondván, hogy azt nem kapta meg. Az online kereskedők a csalások egyharmadánál tapasztalja ezt a módszert. A szakértők szerint a nagyarányú növekedés okainak a gazdasági válságot és az egyre szofisztikáltabb családi módszereket jelölték meg.