Napi Online

Hihetletlen kárt okoznak a csaló vevők

Az amerikai kiskereskedelmi cégeknek évente nagyjából 100 milliárd dolláros veszteséggel kell szembenénziük a személyazonossággal összefüggő csalások miatt.

Az amerikai kiskereskedelmi cégeknek nagyjából 100 milliárd dolláros vesztesége származik a személyazonossággal összefüggő csalásokból évente egy frissen nyilvánosságra hozott felmérés adatai szerint - írja a Financial Extra. Ez közel tízszer akkora összeg, mint a pénzügyi intézményeknél evvel kapcsoltban költségek.Ha ehhez hozzáadják a további veszteségek és a lopott áruk költségeit, a kereskedők 191 milliárd dollárt veszítenek a csalások miatt évente. Az összes kár több mint felét teszik ki a személyazonossággal összefüggő csalások és tisztességtelen tranzakciók.

A nem azonosított tranzakciók nagyjából húsz százalékkal nőttek a kereskedők szerint, és elsősorban az internetes kereskedelmi cégek küzdenek ezzel a problémával. A hitelkártyákkal elkövetett csalások a hamis tranzakciók közel felét teszik ki. A nagyobb kiskereskedelmi cégek 50 százaléka látta úgy, hogy az ilyen típusú csalások száma tavaly robbant. A bűnözők szívesen választják az olyan új fizetési módszereket, mint az online és a mobil fizetések. A nagyobb társaságok 29 százaléka jelentette, hogy nőtt az ezeken a csatornákon elkövetett csalások száma.

Nőttek az olyan típusú becsapások is, amikor valaki online vásárol hitelkártyájával, majd visszafizetést kér, miután az árut átvette, mondván, hogy azt nem kapta meg. Az online kereskedők a csalások egyharmadánál tapasztalja ezt a módszert. A szakértők szerint a nagyarányú növekedés okainak a gazdasági válságot és az egyre szofisztikáltabb családi módszereket jelölték meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • redfish #3
    Én magamnak már számtalanszor rendeltem ezt+azt az USA-ból, webáruházból...
    Bankkártyával fizettem, a cucc általában 2-3 héten belül megérkezik.
    A külföldről feladott küldemények ugyanúgy nyomon követhetők, mint a belföldi küldemények, amennyiben nyomkövetővel (Mo-on Ajánlottan) adják fel!
    Dokumentálható, ha a Címzett átvette a küldeményt!

    Tény és való, hogy a Magyar Posta berkeiben sok USA-ból érkező csomag köddé válik, de utánakereshető, hogy kézbesítés előtt tűnnek el a csomagok!

    Nekem még eddig soha nem tűnt el csomagom, mivel nem szoktam választani a kedvezőnek tűnő ingyenes postai szállítást, inkább fizetek kicsit többet, de a csomagom legyen nyomon követhető! (Ha már előre kifizettem és a szállításnál eltűnik a csomag, az onnantól az én károm, nem a Feladóé.)

    Többször rendeltem már Hong-Kongból is, onnan is rendben megérkeztem a csomagjaim 1 hét alatt (a webshopok megadják a csomagom nyomkövető számát).

    Tapasztalatból azt is elmondhatom, hogy bármelyik webshopban fizettem eddig bankkártyával: előbb megvárják, mire a bankszámlámról az ő bankszámlájukra megérkezik a vételár és csak utána postázzák a cuccot!!!
    Tehát ezt sem értem a fenti cikkből: milyen káruk lehet az Eladóknak, ha kellően jó a rendszerük???...
    (Olyan hülye Eladót még nem láttam, aki úgy postázná a termékeit, hogy csak rábök a Vevő a "Fizetés"-gombra, de pénz még sehol nincs.)
  • kukacS3K #2
    szerintem sincs ebben semmi max ha amerikából rendelsz postán keresztül akkor várhatod hogy amerikából lenyomozza az eladó hogy te átvetted-e a küldeményt a magyar postánál - szerintem nem sikerülne
  • redfish #1
    Nem értem : azt, hogy a Vevő átvette a küldeményt, akár postai, akár futárszolgálatos kézbesítésnél is dokumentálni lehet!
    Csak aláírásra adják át a küldeményt!!!
    (Miért kellene akkor visszatéríteni a vételárat?!)

    Azt sem értem : ha lopott vagy hamis hitelkártyákkal vásárolnak Vevők, a megrendelt terméket mégis egy valós névre+címre rendelik meg. (Különben mi értelme lenne a csalásnak, ha nem kapja meg a cuccot?)
    Nem lehetne feljelenteni a csalót a neve +címe alapján???

    Mivel évek óta több webáruházat üzemeltetek, ezek a fenti "csalások" számomra nem tűnnek valósnak, egyszerűen gyakorlatilag nem lehet megcsinálni, ilyeneket csak olyan talál ki, akinek halvány fogalma sincs az online kereskedelem működéséről illetve a bankszámlákról!

    Nálunk sokezer Vevő vásárolt már, mégsem volt egyetlen fent említett esetünk sem!!! (Olyan mondjuk előfordul, hogy némelyek szórakozásból megrendelnek ezt+azt, aztán nem veszik át, ilyenkor a szállítási költséget mi bukjuk. De ez a maximum!)