SG.hu
Több embert érdekel a kalkulátor, mint a kötelező biztosítás
A 2010-es év kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (KGFB) szezonjában ismét harcba szállnak a biztosítók, hogy elhódítsák egymástól az ügyfeleket.
Az '"ügyfélvadászat" elsődleges színtere az internet, hiszen a leendő "áldozatok" a weben fognak utánanézni a különböző kondícióknak. Ez azért is valószínű, mert egyre népszerűbbek a weben található biztosítási kalkulátorok és a cégek további kedvezményekkel kecsegtetnek online szerződéskötés esetén. Szakértők szerint az internetes kötések száma idén növekedni fog és akár a milliót is elérheti. Ahogy azt a Google Keresési Trendek szolgáltatásából leolvashatjuk, ennek megfelelően idén már szeptember közepén megugrott a kötelező gépjármű felelősség biztosításra indított keresések száma, a növekedés üteme pedig azóta is folyamatosan erősödik.
A megelőző évek tendenciája nem meglepő: a "kötelező biztosítás" szókapcsolatra keresve erős szezonalitás figyelhető meg, hiszen a gépjármú biztosítás minden év októberétől válik egyre keresettebbé a Google-n. A tüskék csökkenő mérete nem azt mutatja, hogy folyamatosan csökken a témában folytatott keresések száma, hanem csupán a felhasználók keresési tudásának finomodását jelzi - az évek előrehaladtával egyre gyakoribbak a szűkített, több szóból álló keresések.
A kék vonal mutatja a kalkulátorokra, a piros pedig a biztosításra érkező kereséseket
Évről-évre egyre többen kutatnak online kalkulátorok után is, tavaly már közel annyiszor kerestek rá, mint magára a biztosításra. Érdemes megfigyelni, hogy az idei év egészét tekintve már többen kerestek a kalkulátorokra, mint a biztosításra.
Az '"ügyfélvadászat" elsődleges színtere az internet, hiszen a leendő "áldozatok" a weben fognak utánanézni a különböző kondícióknak. Ez azért is valószínű, mert egyre népszerűbbek a weben található biztosítási kalkulátorok és a cégek további kedvezményekkel kecsegtetnek online szerződéskötés esetén. Szakértők szerint az internetes kötések száma idén növekedni fog és akár a milliót is elérheti. Ahogy azt a Google Keresési Trendek szolgáltatásából leolvashatjuk, ennek megfelelően idén már szeptember közepén megugrott a kötelező gépjármű felelősség biztosításra indított keresések száma, a növekedés üteme pedig azóta is folyamatosan erősödik.
A megelőző évek tendenciája nem meglepő: a "kötelező biztosítás" szókapcsolatra keresve erős szezonalitás figyelhető meg, hiszen a gépjármú biztosítás minden év októberétől válik egyre keresettebbé a Google-n. A tüskék csökkenő mérete nem azt mutatja, hogy folyamatosan csökken a témában folytatott keresések száma, hanem csupán a felhasználók keresési tudásának finomodását jelzi - az évek előrehaladtával egyre gyakoribbak a szűkített, több szóból álló keresések.
A kék vonal mutatja a kalkulátorokra, a piros pedig a biztosításra érkező kereséseket
Évről-évre egyre többen kutatnak online kalkulátorok után is, tavaly már közel annyiszor kerestek rá, mint magára a biztosításra. Érdemes megfigyelni, hogy az idei év egészét tekintve már többen kerestek a kalkulátorokra, mint a biztosításra.