MTI
Növekvő bevétel és profit a Deutsche Telekomnál
A Magyar Telekom legnagyobb részvényese, a Deutsche Telekom 7,2 százalékos éves szintű nyereségnövekedést és 5,2 százalékos bevétel-növekedést jelentett csütörtökön a harmadik negyedévről.
Az elemzői várakozásokat meghaladó eredmény főként a görög OTE távközlési szolgáltató felvásárlásának és a költségcsökkentésnek köszönhető. A társaság bevétele 16,3 milliárd euró, az adózás utáni profit 959 millió euró volt július és szeptember között. A jelentés szerint valamennyi üzletág nyereséget termelt. A működéshez kapcsolódó kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) az egy évvel korábbiról 5,2 százalékkal 5,5 milliárd euróra emelkedett a harmadik negyedévben. A társaság előrejelzése szerint az év egészében 18,7 és 19,1 milliárd euró között lehet az EBITDA, 2 és 4 százalék közötti mértékben elmaradva az egy évvel korábbitól.
A céget az amerikai piac állítja a legnagyobb kihívás elé. Az előfizetők száma alapján a bonni székhelyű cég jelenleg a negyedik számú mobilszolgáltató az Egyesült Államokban, és helyzete nem javult, hanem romlott a harmadik negyedben: az ügyféltábor 77 ezer fővel 670 ezerre csökkent, miközben az AT&T és a Verizon együtt 3 millió új előfizetőt szerzett. Az élesedő verseny hatására a társaság már 2006-ban takarékossági programot indított, amelynek révén mostanáig 5,4 milliárd eurót takarított meg, főként elbocsátások révén. Szeptember 30-án a cégcsoport világszerte 259.973 főt foglalkoztatott, 0,5 százalékkal kevesebbet az egy negyedévvel korábbinál.
A szeptember végi állás szerint a Deutsche Telekomnak és külföldi érdekeltségeinek összesen 150,9 millió ügyfele volt a mobiltelefon üzletágban, 5,3 millióval több az egy évvel korábbinál. A vezetékes üzletágban 7,4 százalékkal 39,6 millióra esett az ügyfelek száma. A társaság szélessávú internetes szolgáltatásait az egy évvel korábbinál 12,9 százalékkal többen, összesen 14,7 millióan vették igénybe.
Az elemzői várakozásokat meghaladó eredmény főként a görög OTE távközlési szolgáltató felvásárlásának és a költségcsökkentésnek köszönhető. A társaság bevétele 16,3 milliárd euró, az adózás utáni profit 959 millió euró volt július és szeptember között. A jelentés szerint valamennyi üzletág nyereséget termelt. A működéshez kapcsolódó kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) az egy évvel korábbiról 5,2 százalékkal 5,5 milliárd euróra emelkedett a harmadik negyedévben. A társaság előrejelzése szerint az év egészében 18,7 és 19,1 milliárd euró között lehet az EBITDA, 2 és 4 százalék közötti mértékben elmaradva az egy évvel korábbitól.
A céget az amerikai piac állítja a legnagyobb kihívás elé. Az előfizetők száma alapján a bonni székhelyű cég jelenleg a negyedik számú mobilszolgáltató az Egyesült Államokban, és helyzete nem javult, hanem romlott a harmadik negyedben: az ügyféltábor 77 ezer fővel 670 ezerre csökkent, miközben az AT&T és a Verizon együtt 3 millió új előfizetőt szerzett. Az élesedő verseny hatására a társaság már 2006-ban takarékossági programot indított, amelynek révén mostanáig 5,4 milliárd eurót takarított meg, főként elbocsátások révén. Szeptember 30-án a cégcsoport világszerte 259.973 főt foglalkoztatott, 0,5 százalékkal kevesebbet az egy negyedévvel korábbinál.
A szeptember végi állás szerint a Deutsche Telekomnak és külföldi érdekeltségeinek összesen 150,9 millió ügyfele volt a mobiltelefon üzletágban, 5,3 millióval több az egy évvel korábbinál. A vezetékes üzletágban 7,4 százalékkal 39,6 millióra esett az ügyfelek száma. A társaság szélessávú internetes szolgáltatásait az egy évvel korábbinál 12,9 százalékkal többen, összesen 14,7 millióan vették igénybe.