SG.hu·

Milliárdokat jelentene a brit azonosítók eltörlése

Egy most elkészült tanulmány szerint a szigetországban több milliárd fontot spórolhatnának meg az új biometrikus azonosítókártyák kiosztásának lefújásával, valamint az ujjlenyomatokról történő lemondással.

A Kable által összeállított anyag abból az alapgondolatból indul ki, hogy az elkövetkező időszakban továbbra is az útlevél marad az egyetlen olyan fontos okmány, amely az állammal történő interakcióban szerepet játszhat. Ezt természetesen a személyazonosság igazolására használt jogosítvány, valamint a helyi hatóságok által kiadott egyéb papírok egészíthetik ki, ám utóbbiak esetében nincs szükség a megerősített biztonságra.

Mivel azonban a jövőben hatékony online megoldásokkal egészülhet ki a kínálat, az útlevelek esetében sem lenne feltétlenül szükség az ujjlenyomatok beiktatására. Ezzel együtt feleslegesnek minősülnek az új biometrikus azonosítókártyák, valamint a National Identity Register névre keresztelt központi adatbázis. Amennyiben a következő kormány lemondana ezen program megvalósításáról, 10 év alatt több mint 3 milliárd fontot spórolhatnának meg, a kiadások pedig így mindössze 1,88 milliárd fontot tennének ki.

Érdemes megjegyezni, hogy az Egyesült Királyságot nem kötelezik az ujjlenyomatok integrálására az útleveleknél, mivel (például Magyarországgal ellentétben) nem tartozik a schengeni országok közé. Ennek ellenére a program keretében az állampolgárok mind a 10 ujjáról lenyomatot készítenének, igaz ebből csak fejenként kettő kerülne rá az útlevélben megtalálható chipre. Ez minden 16 év feletti személyt érintene a szigetországban, így nem csoda, hogy jelentős összeget spórolnának meg az erről történő lemondással. A konzervatívok már korábban jelezték, hogy eltörölnék a programot, az ujjlenyomatokkal kapcsolatban azonban még nem tisztázták álláspontjukat.

A programért felelős hivatal (IPS) természetesen nem ért egyet a fenti állításokkal, szerintük a kiadásokat a szervezet szolgáltatásaiból és termékeiből származó bevételekkel fedezik majd. Mindenképpen sok múlik azonban majd azon, hogy ki kerül kormányra jövőre.

Kapcsolódó cikkek és linkek

Hozzászólások

Jelentkezz be a hozzászóláshoz.

© Tetsuo2009. 08. 17.. 22:59||#37
attol, h abszurdnak tunik, meg nem biztos h nem igaz.
© Tetsuo2009. 08. 17.. 22:46||#36
minden oriasceg 1 bizonyos nép tagjainak tulajdonaban van.. evidens.
© Epikurosz2009. 08. 17.. 12:13||#35
Kedves kolléga!
Nem utállak azért annyira, az csak ilyen beszólás volt, sõt, sok mindenben igazad van, de az ember õrizze meg a józan paraszti eszét. Nem tagadjuk a gravitáció törvényét, mert elõbb-utóbb hasra esünk, sem a meteorok létét, mert elõbb-utóbb a fejünket is eltalálja egy. Az iszlám fundamentalista terrorizmus megléte tény, a WTC elpusztítása tény, ezekkel nem lehet vitakozni, és mindenféle baromságot kitalálni. Hogy ez aztán kinek használt (Irak lerohanása kapcsán; megsúgom: Izraelnek) az más kérdés. Ha az arabok ennyire hülyék, az az õ bajuk. Különben, tanuljunk már meg egy kicsit európai szemmel nézni dolgokat. A fináncoligarchia ámokfutása épp olyan veszélyes Európa számára, mint az iszlám fundamentalizmus.
© Amergin2009. 08. 17.. 11:18||#34
Az a szép a propagandában, meg a reklámokban is, hogy "mûködnek". A WTC7 összeomlásával kapcsolatos eredeti kérdésre nincs válasz...
© Epikurosz2009. 08. 17.. 02:43||#33
© matt taylor2009. 08. 17.. 01:15||#32
Huh, bravo, szép írás. Amit ém írtam a 15 hszben az forrásból van, nem én mondtam, de akár mondhattam volna mert ennyi tudásom megvan hozzá.
Ravkin esetleg kolléga? Schulek, BME? Adtál párúj infot, köszike.(pl: nem tudtam,hogy a mag sima acél volt és nem vb)
A tervezõk tényleg szép munkát végeztek, torony órákig nem dõlt össze, így adva idõt a menekülésre.
© Ravkin2009. 08. 17.. 01:06||#31
www.youtube.com/watch?v=BjXU-yCDyOY

bocs
© Ravkin2009. 08. 17.. 01:04||#30
www.youtube.com/watch?v=BjXU-yCDyO
© matt taylor2009. 08. 17.. 01:03||#29
Vannak akik inkább azt kérdeznék, hogy Kik birtokolják?
Nekem az jön le az összeesküvés elméletekbõl, hogy van egy titkos hiperszupergonosz társaság aki világ hatalmat akarnak. Vannak köztük fegyvergyárosok, olaj mágnások, dohány/alkohol iparosok meg minden, de nekem ez az egész tul abszurdnak tûnik.
© Ravkin2009. 08. 17.. 01:01||#28
Azért látszik hogy a cikk eredeti írója is valami külföldi oldalról ollózott és valójában nem értette meg a dolgot. Ezért leírom egy kicsit érthetõbben.

A felhõkarcolók az ikertornyok megépülte elõtt, úgy mint például az empire state building, az épületek tömör acélgerendák hálójából állt. Ezek az épületek rendkívül erõsek voltak, de gyakorlatilag mindegyik ugyanattól a problémától szenvedett, az épületek belsejében elég kevés volt a hely mivel azt az acélgerendák elfoglalták.

A world trade center ettõl külömbõzõ volt, amit a mérnökök úgy neveztek " csõ " szerkezet. A wtc gyakorlatilag három külömbözõ alapvetõ összetevõböl állt. Elõrször is volt egy tradicionális mag, amelyben 47 hatalmas acélgenderenda volt minden irányból összekötve szintenként a többi acélgerendával. És amit a wtct forradalmivá tette az, hogy a legtöbb acélgerendát ami addig az épület belsejében foglalt helyet, áthelyeztek az épület külsõ részére. Ez volt az a " csõrendszer " amiben tulajdonképpen a belsõ mag foglalt helyet. Általában az újabb épületeknél a belsõ mag az ami az épület nagy részét fennt tartja, a wtcnél azonban legalább az épületek felét maga az "épületek külseje" tartotta. Ez 59 kisebb acélgerendát jelentett miden oldalon ami egy nagyobb acélgerendevával volt körbevéve, ez az az acélgeranda amire gyakorlatilag a szinteketek helyezték. Ha ránéztek az épületekre akkor gyakorlatilag ezeket az acélgerendákat láthatjátok. A harmadik összetevõ maguk a szintek, amik összeköttetésben voltak a maggal, és az épület külsõ részével. A belsõ mag és a az épület külsõ része között legfeljebb 20 méter ahogy azt lent is írja matt taylor, ami azt jelentette hogy szintenként rengeteg iroda hely állt rendelkezésre, azonban ha belegondoltok akkor minden egyes ilyen iroda helység gyakorlatilag a levegõben lebegett, hiszen maguk a szintek egy acélgerendákon lévõ betondarab volt, aminek a súját minden oldalról vagy a mag vagy pedig a külsõ rész tartotta, alúlról pedig semmi, így ha ezek az összekötések valamilyen oknál sérülnek az egész szint oda van.

Mind a két torony el volt látva a tetején egy úgynevezet fejfedõvel, aminek egyrészt az volt a feladata hogy minimalizálja az épületek kilengését, hiszen összekötötte az épületet a maggal és a külsõ résszel, valamint ennek volt a funkciója hogy hordozza a televizó antennát, ami a wtc 1 volt (north tower).

Egyébként érdekesség képpen leírom, hogy az épületek külsõ borítása egyenként 3 acélgerenda + nagyobb acélgerenda amire a szint tartó elemek kerültek kívürõl, egyrészt maga ez a szerkezet csavarozva került a helyére, a lapra pedig, ami ezeket a gerendákat tartotta, heggesztettek 3 darab szint tartó acéldarabot. Ide a szintek gyakorlatilag be lettek csavarozva, némely jobb minõségû 911 fotón látszik hogy ezek a heggesztések gyakorlatilag leváltak a külsõ részrõl, ami azt selyteti hogy az egymás után össze dõlõ szintek nem ütköztek valami nagy ellenállásba, a külsõ tartóelemek csavarjai szintén rendesen elnyíródtak. Ha az épületet lerobbantották volna, valószínüleg nem láthatnánk ehez hasonló sérüléseket az épületen. Legalábbis szerintem.

Az épület eredi tervezõi számításba vették, hogy az akkor a legnagyobbnak számító boing 707, aránylag kis gép a 767 eshez képest ami gyakorlatilag ütközött az épületekkel, találkozik az épülettel egy baleset során. A gép lassan halad alacsony repülési magasság mellet ködben, és gyakorlatilag bármely irányból eltalálhatta volna az épületett annak állva kellet volna maradnia.

Szerintem az épület belsõ magja nem szenvedett túl sok károsodást. Matt taylornak abban igaza van hogy a repülõgép átütte az épületek külsõ borítását, és kárt tett a magban, de az soha senki sem mondta hogy erre senki ne készült volna fel. Ami a leg megdöbbentõbb szerintem, hogy az északi torony (wtc1 north tower) gyakorlatilag nem a becsapódás irányába kezd ez leomlani, hanem abba az irányba ahová a leghevesebb tüzek koncentrálódtak. Tehát levonhatjuk a konzekvenciát, a tornyok tették a dolgukat az utolsó pillanatig mégpedig úgy ahogyan a a tervezõk megálmodták õket. Még maga a repülõgép becsapódás sem tudott rajtuk szignifikáns károkat okozni, egyedüli felelõsként a kerozint és a tüzet lehet felhozni.

A legtöbb épületnek manapság betonnal megerõsített acél magja van, ami némiképp nagyobb védelmet nyújt a tûzesetek ellen (burj dubai). A wtc nek viszont nem rendelkezett betonnal a magban, hanem csak lapokat alkalmaztak arra hogy elrejtsék az acélgerendákat, ígytehát a gépek becsapódása után a tûznek szabad útja volt a pusztításhoz. Mint azt már tudhatjuk, ha kellõ ideig van tûz egy acélszerkezetnél az bizony elkezd veszíteni a tûrõképességébõl és elkezd leomlani, 911 óta már volt pár példa hasonló esetekben, amikor pédául 2 órán át tartó tûz lerombolt egy acélszerkezetû felüljárót stb... tehát már vannak példák, ahogy Matt taylor is írja ezeknek a tornyoknak rettenetesen nagy sújt kellet fennt tartaniuk, így gyakorlatilag ilyen hatalmas tûz melett esélyük sem maradt a túlélésre.

Ami a félelmetes szerintem hogy a tervezõk valóban nem gondoltak erre. A teroristák elõször 1993 ban erõvel próbálták meg lerombolni a tornyokat, most viszont mintha jobb és minden eddigi gonoszabb tervel álltak elõ, ha valóban õk fedezték fel a tornyok ezen gyenge pontját.

Irónikus de már volt rá példa a történelemben: például titanic .