Gyurkity Péter

A szolgáltatók lassítják az iPhone 3GS terjedését

Legalábbis a tengerentúlon, ahol a jelek szerint az exkluzív partnerként tevékenykedő AT&T egyáltalán nem váltotta ki a felhasználók elismerését - ennek ellenére rekordot döntöttek az első napon.

A kereskedelmi árak összevetésére specializálódott PriceGrabber.com a napokban közölte saját felmérésének eredményét, amely szerint az amerikai felhasználók jó része éppen a kizárólagos szolgáltató miatt maradt távol a legújabb iPhone változattól. Ennek mindenképpen csökkentenie kellett volna a készülék sikerét, ám nagyon úgy tűnik, hogy még ez is elhanyagolható hatással bír az egyértelmű piaci sikerre.



Az oldal egészen pontosan 2411 látogató júniusi és júliusi válaszai alapján állította össze a végső eredményt, ebből pedig azt látjuk, hogy az AT&T szolgáltató neve a potenciális vevők egyharmadát riasztotta el a vásárlás meglépésétől. A válaszadók 80 százaléka nem tervezi a készülék beszerzését, az ő körükben pedig 53 százalék teljesen elégedett meglévő telefonjával, 34 százalék egyéb szolgáltatóval kötné össze az Apple fejlesztését, további 31 százalék pedig úgy gondolja, hogy az iPhone továbbra is túlságosan drága. 19,5 százalék nyilatkozott úgy, hogy nem érdeklődik a fontosabb opciók és lehetőségek iránt, így számára nem különösebben vonzó a megoldás.

A fenti válaszok alapján azt is mondhatnánk, hogy az Apple stratégiája nem épül hibás alapokra, hiszen a vásárlók többsége nem a szolgáltató neve miatt maradt távol. Ezen véleményünket erősítheti, hogy a rossz hírnév ellenére mégis gyorsan elfogytak az előrendelhető példányok, az AT&T pedig történetének egyik legjobb premierjét produkálta az iPhone 3GS hivatalos megjelenésekor. Ennek ellenére azonban úgy is érvelhetünk, hogy a kizárólagos jogokkal felruházott exkluzív partnerek lassítanak a terjeszkedési ütemen, ami nyilván a rekordok ellenére sem áll az Apple érdekében.

Mások persze úgy vélekednek, hogy az előfizetési díjakban kell keresni a távol maradók döntésének gyökereit - mindenképpen érdemes lenne egy hasonló felmérést olvasni az európai partnerek kapcsán.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • G_ArchAngel #5
    Nem az Apple erdeke...
    A T fizetett az Apple-nek, hogy csak Ok forgalmazhassak. Az Apple pedig jol jart. Ismet.
  • OliApa #4
    papíron...
  • Epikurosz #3
    Én azt nem értem, hogy az Applenek miért érdeke, hogy Magyarországon csak a T-Home forgalmazhassa ezt a szutykot?
    A szabadpiac nem arról szól, hogy minél több emberhez próbálom eljuttatnia a terméket, tehát minél több forgalmazóval kötök szerződést?
  • PainKiller69 #2
    Ezt a sok félrefordítást... gáz!
  • Ferrer #1
    Itthon semmi se fogja lassítani, csak rohadt drágán adják el. Egyébként én bírom az Iphone-t.