Napi Online
Amerika az iPhone-nal hódítja meg Japánt
Egy évvel ezelőtt japán szakértők hosszú elemzéseket készítettek arról, miért nem hódíthatja meg a japán piacot az Apple iPhone mobiltelefonja, ám az elmúlt hetek eladási adatai alaposan rácáfoltak a várakozásaikra.
A Wired.com a 3G-s hálózatokon használható iPhone megjelenése előtt, februárban közölt cikket a telefonról, amely szerint a szigetország lakói mindent utálni fognak a készüléken. Sokallni fogják az értékesítéséhez kapcsolódó havi előfizetési díjakat és kevesellni a tudását, gyengének tartják majd a kameráját és divatjamúltnak a dizájnját. Emellett "természetesen" eleve gyűlölni fogják azért, mert nem Japánban készült. A szigetország mobilpiacán kialakult erős verseny leszorítja az előfizetési díjakat, ezért az iPhone-hoz kapcsolódó, 60 dollár körüli összeg túl magas lesz - vélte a portál szakértője.
Sok japán minitévéként is használja a mobilját, amire az amerikai telefon nem képes, az eredendő utálat miatt pedig a Nokia és a Motorola sem ért el jelentős sikereket Japánban. Ezzel szemben a BCN piackutató cég 2300 japán áruházat felölelő felmérése szerint az elmúlt egy évben 80 százalékkal ugrott meg az iPhone-ok eladása a szigetország zsugorodó mobiltelefon-piacán. Június utolsó hetében, a 3G-s iPhone bemutatkozásakor az Apple 32 gigabájtos okos telefonja vezette a mobiltoplistát, a második helyen pedig a 16 gigabájtos változat állt. A harmadik az NTT DoCoMo, Japán legnagyobb mobilszolgáltatója által kínált Aquos SH-04A, a Sharp készüléke volt.
A Wired.com a 3G-s hálózatokon használható iPhone megjelenése előtt, februárban közölt cikket a telefonról, amely szerint a szigetország lakói mindent utálni fognak a készüléken. Sokallni fogják az értékesítéséhez kapcsolódó havi előfizetési díjakat és kevesellni a tudását, gyengének tartják majd a kameráját és divatjamúltnak a dizájnját. Emellett "természetesen" eleve gyűlölni fogják azért, mert nem Japánban készült. A szigetország mobilpiacán kialakult erős verseny leszorítja az előfizetési díjakat, ezért az iPhone-hoz kapcsolódó, 60 dollár körüli összeg túl magas lesz - vélte a portál szakértője.
Sok japán minitévéként is használja a mobilját, amire az amerikai telefon nem képes, az eredendő utálat miatt pedig a Nokia és a Motorola sem ért el jelentős sikereket Japánban. Ezzel szemben a BCN piackutató cég 2300 japán áruházat felölelő felmérése szerint az elmúlt egy évben 80 százalékkal ugrott meg az iPhone-ok eladása a szigetország zsugorodó mobiltelefon-piacán. Június utolsó hetében, a 3G-s iPhone bemutatkozásakor az Apple 32 gigabájtos okos telefonja vezette a mobiltoplistát, a második helyen pedig a 16 gigabájtos változat állt. A harmadik az NTT DoCoMo, Japán legnagyobb mobilszolgáltatója által kínált Aquos SH-04A, a Sharp készüléke volt.