MTI
Újságírók szakmai képzését segítő oldal a YouTube-on
Újságírók szakmai képzésére külön oldalt nyitott a YouTube videomegosztó portál a szakma több neves amerikai képviselőjének közreműködésével.
A "reporterscenter" nevű oldalon több videós előadás látható különböző témákról, mint a tényfeltáró újságírás, az állampolgári média, a szakmai etika vagy az interjúkészítés technikája. A Richard Nixon elnökségének véget vető Watergate-ügy révén híressé vált Bob Woodward, a Washington Post újságírója mutatja be a videotanfolyamot. Az interjúkészítéshez Katie Couric, a CBS televízió műsorvezetője ad tippeket, míg Ariana Huffington, a Huffington Post című hírportál társalapítója és főszerkesztője az "állampolgári újságírást" ismerteti.
Nicholas Kristof, a The New York Times vezércikkírója a háborús övezetekből tudósítóknak ad jó tanácsokat arra, hogyan kerülhetik ki, hogy célponttá váljanak. Más kurzusokon azt lehet megtanulni, hogyan kell feldolgozni az információt abban a pillanatban, amikor az megérkezik a mobiltelefonra, illetve hogyan kell közönséget kialakítani magunknak a YouTube-on. A Google tulajdonában lévő portál kéri az újságíró felhasználókat is, hogy tegyék fel saját videóikat, osszák meg a szaktudásokat a kollégákkal és ismereteiket az "állampolgár újságírókkal" (blog-, wiki-, webírókkal és fórumozókkal).
A "reporterscenter" nevű oldalon több videós előadás látható különböző témákról, mint a tényfeltáró újságírás, az állampolgári média, a szakmai etika vagy az interjúkészítés technikája. A Richard Nixon elnökségének véget vető Watergate-ügy révén híressé vált Bob Woodward, a Washington Post újságírója mutatja be a videotanfolyamot. Az interjúkészítéshez Katie Couric, a CBS televízió műsorvezetője ad tippeket, míg Ariana Huffington, a Huffington Post című hírportál társalapítója és főszerkesztője az "állampolgári újságírást" ismerteti.
Nicholas Kristof, a The New York Times vezércikkírója a háborús övezetekből tudósítóknak ad jó tanácsokat arra, hogyan kerülhetik ki, hogy célponttá váljanak. Más kurzusokon azt lehet megtanulni, hogyan kell feldolgozni az információt abban a pillanatban, amikor az megérkezik a mobiltelefonra, illetve hogyan kell közönséget kialakítani magunknak a YouTube-on. A Google tulajdonában lévő portál kéri az újságíró felhasználókat is, hogy tegyék fel saját videóikat, osszák meg a szaktudásokat a kollégákkal és ismereteiket az "állampolgár újságírókkal" (blog-, wiki-, webírókkal és fórumozókkal).