MTI
Ügyfélszolgálati központot nyitott a Vodafone Miskolcon
Átadták a Vodafone miskolci regionális ügyfélszolgálati központját, a társaság mintegy 600 millió forint befektetésével több mint 300 munkahelyet teremt a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei városban.
A Vodafone januárban jelentette be a fejlesztést, a központ 2010 közepétől működik majd teljes kapacitással. Az ünnepélyes átadáson Molnár Csaba, a Miniszterelnöki Hivatal vezetője elmondta: a válságkezelő kormány egyik elsődleges célként a munkahelyek megvédését és új munkahelyek megteremtésének támogatását tűzte ki. Hozzátette, a kormány az idén mintegy 50 milliárd forinttal támogatja a munkahelyek megőrzését, s ezzel 100 ezer munkahely megtartását teszi lehetővé. A miniszter közölte, a kormány másik célja az, hogy olyan gazdasági klímát teremtsen, ami a világgazdaság motorjának beindulására vonzó befektetési területté teszi Magyarországot.
Molnár Csaba egy uniós, a külföldi működő tőke munkahelyteremtését elemző felmérést idézve elmondta, a 42 országot tartalmazó listán Magyarország 2008-ban az ötödik helyet szerezte meg, s ezzel kettőt előre lépett 2007-hez képest. A miniszter elmondta azt is, hogy a válság kirobbanása óta eltelt 9 hónapban 62 településen mintegy 19 ezer munkahely jött létre. Aláhúzta, az ország azért ilyen eredményes, mert megbízható politikát követ.
Molnár Csaba beszélt arról is, míg korábban inkább a 800-1.000 fős munkahelyeket létrehozó cégeket támogatta a kormány, addig mára a 100-300 állást létrehozó beruházásokat részesíti előnyben. A miniszter szólt arról is, hogy 2002 óta 20 ezer új szolgáltató központi munkahely jött létre Magyarországon.
Beck György, a Vodafone Magyarország Zrt. vezérigazgatója szerint nagyon jó döntés volt ide hozni a központot. Kifejtette, a Vodafone a nehéz gazdasági környezet, a recesszió ellenére is elkötelezett Magyarország mellett. Az új regionális ügyfélszolgálati központ helyszínének kiválasztásakor fontos szerepet játszott, hogy ne csak a fővárosban bővítsen a cég, hanem a munkanélküliséggel küzdő régióban is. Az elmúlt években a társaság a budapesti mellett már a második olyan központot nyitja meg Magyarországon, ahol az egész régióra kiterjedő tevékenységet folytathat a cég. Mindezek hatására a társaság jelenlegi 1.400 fős alkalmazotti létszáma az év végére várhatóan megközelíti a 2 ezer főt.
Az ünnepélyes megnyitó után az első - 1500 négyzetméteres - szárnyat vehették birtokba a frissen felvett és az oktatáson résztvevő dolgozók. A munkaügyi központtal közösen kiválasztott mintegy száz fő három értékesítői és egy operátori csapatban kap feladatokat azután, hogy az Észak-magyarországi Regionális Átképző Központ valamint a Vodafone szakembereitől átfogó képzésben részesülnek. Az érdeklődésre jellemző, hogy az elmúlt öt hónap alatt több mint 4.000 pályázó jelentkezett a miskolci álláslehetőségekre, többségükben, 60 százalékban nők, végzettségüket tekintve pedig elsősorban közép- és felsőfokú képzettséggel.
A Vodafone januárban jelentette be a fejlesztést, a központ 2010 közepétől működik majd teljes kapacitással. Az ünnepélyes átadáson Molnár Csaba, a Miniszterelnöki Hivatal vezetője elmondta: a válságkezelő kormány egyik elsődleges célként a munkahelyek megvédését és új munkahelyek megteremtésének támogatását tűzte ki. Hozzátette, a kormány az idén mintegy 50 milliárd forinttal támogatja a munkahelyek megőrzését, s ezzel 100 ezer munkahely megtartását teszi lehetővé. A miniszter közölte, a kormány másik célja az, hogy olyan gazdasági klímát teremtsen, ami a világgazdaság motorjának beindulására vonzó befektetési területté teszi Magyarországot.
Molnár Csaba egy uniós, a külföldi működő tőke munkahelyteremtését elemző felmérést idézve elmondta, a 42 országot tartalmazó listán Magyarország 2008-ban az ötödik helyet szerezte meg, s ezzel kettőt előre lépett 2007-hez képest. A miniszter elmondta azt is, hogy a válság kirobbanása óta eltelt 9 hónapban 62 településen mintegy 19 ezer munkahely jött létre. Aláhúzta, az ország azért ilyen eredményes, mert megbízható politikát követ.
Molnár Csaba beszélt arról is, míg korábban inkább a 800-1.000 fős munkahelyeket létrehozó cégeket támogatta a kormány, addig mára a 100-300 állást létrehozó beruházásokat részesíti előnyben. A miniszter szólt arról is, hogy 2002 óta 20 ezer új szolgáltató központi munkahely jött létre Magyarországon.
Beck György, a Vodafone Magyarország Zrt. vezérigazgatója szerint nagyon jó döntés volt ide hozni a központot. Kifejtette, a Vodafone a nehéz gazdasági környezet, a recesszió ellenére is elkötelezett Magyarország mellett. Az új regionális ügyfélszolgálati központ helyszínének kiválasztásakor fontos szerepet játszott, hogy ne csak a fővárosban bővítsen a cég, hanem a munkanélküliséggel küzdő régióban is. Az elmúlt években a társaság a budapesti mellett már a második olyan központot nyitja meg Magyarországon, ahol az egész régióra kiterjedő tevékenységet folytathat a cég. Mindezek hatására a társaság jelenlegi 1.400 fős alkalmazotti létszáma az év végére várhatóan megközelíti a 2 ezer főt.
Az ünnepélyes megnyitó után az első - 1500 négyzetméteres - szárnyat vehették birtokba a frissen felvett és az oktatáson résztvevő dolgozók. A munkaügyi központtal közösen kiválasztott mintegy száz fő három értékesítői és egy operátori csapatban kap feladatokat azután, hogy az Észak-magyarországi Regionális Átképző Központ valamint a Vodafone szakembereitől átfogó képzésben részesülnek. Az érdeklődésre jellemző, hogy az elmúlt öt hónap alatt több mint 4.000 pályázó jelentkezett a miskolci álláslehetőségekre, többségükben, 60 százalékban nők, végzettségüket tekintve pedig elsősorban közép- és felsőfokú képzettséggel.