Berta Sándor
Sikeres a Dell Twitter-csatornája
A Twitter világszerte egyre nagyobb népszerűségnek örvend és a portál jelentőségét időközben felfedezték a vállalatok is. A Dell a cégek közül az elsők között ismerte fel a Twitterben rejlő lehetőségeket és már tavaly nyáron létrehozta a portálon a saját aloldal-hálózatát.
"Azt látjuk, hogy az emberek a Twitter-csatornánkon keresztül keresik fel a honlapunkat és így vásárolják meg a termékeinket" - összegezte az első esztendő tapasztalatait Stephanie Nelson, a Dell Twitter-portáljának üzemeltetője. A konszern 3 millió dolláros forgalmat bonyolított a Twitter-oldalain keresztül, és eddig 660 000 felhasználóhoz jutottak el a termékajánlatai.
A cég a termékek reklámozásán és értékesítésén kívül az ügyfeleivel való kapcsolattartásra és technikai ügyfélszolgálatként is felhasználja a szolgáltatást. Ugyanez mondható el egyébként például a Comcastról is, amely az így beérkező technikai panaszok esetén azonnal az üzemzavar helyszínére küldi a technikusait. Persze a kezdetekkor nem volt minden ennyire egyszerű. A Comcastnak meg kellett tanulnia a leckét. Történt, hogy egyszer az egyik munkatársat rajtakapták a kollégái, hogy - az internetes probléma kijavítása helyett - az előfizető lakásában szunyókált. Az esetnek gyorsan híre ment és a terjedését nem lehetett megállítani.
"A cégeknek oda kell figyelniük és nem szalaszthatják el azt a lehetőséget, hogy az emberek az ő termékeikről beszélgethessenek. Ha ezzel az eséllyel mégsem élnek, akkor könnyen előfordulhat, hogy a Twitteren valami létrejön, amit utána csak nehezen lehet eltakarítani" - kommentálta az esetet Nicole Simon Twitter-szakértő. Sok társaság különböző megoldásokat vet be azért, hogy megtudja, mit beszélnek róla a népszerű portálon a felhasználók. Ez az első lépés, a következő pedig az, hogy létrehozzák a saját Twitter-csatornájukat, hogy reagálhassanak a dolgokra és kommunikálhassanak a látogatókkal.
Nem véletlen, hogy például a Volkswagen is megjelent a twitterezők táborában. Egy reklámkampányban az internetezők javaslatokat, ajánlásokat tehetnek az új modellekkel kapcsolatban. A Twitteren való megjelenés viszont csak akkor hasznos és hatékony, ha az adott konszern vagy szervezet rendszeres kapcsolatot épít ki és tart az emberekkel.
A szolgáltatás a közeljövőben még népszerűbb lehet. A legnagyobb előnye ugyanis, hogy jelenleg az egyik, ha nem a leggyorsabb kommunikációs forma és a használata igazi előnyt, többletértéket jelenthet a vállalatoknak.
"Azt látjuk, hogy az emberek a Twitter-csatornánkon keresztül keresik fel a honlapunkat és így vásárolják meg a termékeinket" - összegezte az első esztendő tapasztalatait Stephanie Nelson, a Dell Twitter-portáljának üzemeltetője. A konszern 3 millió dolláros forgalmat bonyolított a Twitter-oldalain keresztül, és eddig 660 000 felhasználóhoz jutottak el a termékajánlatai.
A cég a termékek reklámozásán és értékesítésén kívül az ügyfeleivel való kapcsolattartásra és technikai ügyfélszolgálatként is felhasználja a szolgáltatást. Ugyanez mondható el egyébként például a Comcastról is, amely az így beérkező technikai panaszok esetén azonnal az üzemzavar helyszínére küldi a technikusait. Persze a kezdetekkor nem volt minden ennyire egyszerű. A Comcastnak meg kellett tanulnia a leckét. Történt, hogy egyszer az egyik munkatársat rajtakapták a kollégái, hogy - az internetes probléma kijavítása helyett - az előfizető lakásában szunyókált. Az esetnek gyorsan híre ment és a terjedését nem lehetett megállítani.
"A cégeknek oda kell figyelniük és nem szalaszthatják el azt a lehetőséget, hogy az emberek az ő termékeikről beszélgethessenek. Ha ezzel az eséllyel mégsem élnek, akkor könnyen előfordulhat, hogy a Twitteren valami létrejön, amit utána csak nehezen lehet eltakarítani" - kommentálta az esetet Nicole Simon Twitter-szakértő. Sok társaság különböző megoldásokat vet be azért, hogy megtudja, mit beszélnek róla a népszerű portálon a felhasználók. Ez az első lépés, a következő pedig az, hogy létrehozzák a saját Twitter-csatornájukat, hogy reagálhassanak a dolgokra és kommunikálhassanak a látogatókkal.
Nem véletlen, hogy például a Volkswagen is megjelent a twitterezők táborában. Egy reklámkampányban az internetezők javaslatokat, ajánlásokat tehetnek az új modellekkel kapcsolatban. A Twitteren való megjelenés viszont csak akkor hasznos és hatékony, ha az adott konszern vagy szervezet rendszeres kapcsolatot épít ki és tart az emberekkel.
A szolgáltatás a közeljövőben még népszerűbb lehet. A legnagyobb előnye ugyanis, hogy jelenleg az egyik, ha nem a leggyorsabb kommunikációs forma és a használata igazi előnyt, többletértéket jelenthet a vállalatoknak.