MTI
Tovább növeli piaci részesedését a Microsoft
A jövő évi pénzügyi évben is kisebb visszaesést tervez a piacinál a Microsoft Magyarország, s így 2009-2010-ben is növelni szeretné piaci részesedését - mondta Sarusi Gyula, a Microsoft Magyarország marketing igazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.
Az alapvető cél jövőre az, hogy a lakossági piacból minél nagyobb részt szerezzen meg a vállalat. A 2008. július 1-én kezdődött és 2009. június végéig tartó idei pénzügyi évről a marketing igazgató elmondta, a teljes magyar PC piac 4,6 százalékkal esik vissza, a szerverek iránti kereslet pedig 12 százalékkal csökken. A következő pénzügyi évben a Microsoft várakozása szerint a PC piac mintegy 10 százalékkal, míg a szervereké 7 százalékkal mérséklődik. Ezzel szemben az idei pénzügyi évben az előtelepített Windows piaci részesedése több mint 1 százalékkal bővül, míg az adatbázis kezelő megoldásoké mintegy 9 százalékkal. Jövőre a vállalat a Windows esetében 2,4 százalékos, az adatbázis kezelők piacán pedig 13 százalékos növekedést vár.
Sarusi Gyula elmondta, az idei pénzügyi évben több mint 610 ezer személyi számítógépet adnak el a magyar piacon, míg a következőben várhatóan körülbelül 550 ezret. Tavaly a PC-k 74-76 százalékára szállított szoftvereket a Microsoft, amit az idén 2 százalékponttal szeretne növelni. A marketing igazgató az idei pénzügyi évről közölte, a második negyedévében már érezhető volt a válság hatása, ami részben abban is megmutatkozott, hogy tavaly október-decemberben a kereskedők sem tudták pontosan, mi történik a piacon. Hozzátette, január-márciusban már tisztán látszott, hogy az ügyfelek és a partnerek más marketing megközelítést igényelnek, s a hagyományos eszközök már nem mindig hatásosak.
Sarusi Gyula elmondta, a Microsoft vevői elsősorban azt várják, hogy az informatikai cég megoldásai költség- és időmegtakarítást tegyenek lehetővé számukra úgy, hogy közben nőjön a hatékonyságuk, s megalapozzák növekedésüket is. A marketing igazgató a piacról közölte, míg október-novemberben a nagy és közepes cégek vezetői még csak a projektek halasztásáról beszéltek, s jelezték, várhatóan csökkentik az informatikai költségvetésüket, február-márciusban már egyértelműen befagyasztották a kiadásaikat, s most csak a mindennapi működéshez szükséges fejlesztéseket hajtják végre.
A legnagyobb visszaesés a kis cégeknél következett be, míg a lakossági piacon növekedést ért el a Microsoft alapvetően azért, mert sokat költött erre a piacra. Ez utóbbi területen a következő pénzügyi évben is növekedést vár a Microsoft.
Az alapvető cél jövőre az, hogy a lakossági piacból minél nagyobb részt szerezzen meg a vállalat. A 2008. július 1-én kezdődött és 2009. június végéig tartó idei pénzügyi évről a marketing igazgató elmondta, a teljes magyar PC piac 4,6 százalékkal esik vissza, a szerverek iránti kereslet pedig 12 százalékkal csökken. A következő pénzügyi évben a Microsoft várakozása szerint a PC piac mintegy 10 százalékkal, míg a szervereké 7 százalékkal mérséklődik. Ezzel szemben az idei pénzügyi évben az előtelepített Windows piaci részesedése több mint 1 százalékkal bővül, míg az adatbázis kezelő megoldásoké mintegy 9 százalékkal. Jövőre a vállalat a Windows esetében 2,4 százalékos, az adatbázis kezelők piacán pedig 13 százalékos növekedést vár.
Sarusi Gyula elmondta, az idei pénzügyi évben több mint 610 ezer személyi számítógépet adnak el a magyar piacon, míg a következőben várhatóan körülbelül 550 ezret. Tavaly a PC-k 74-76 százalékára szállított szoftvereket a Microsoft, amit az idén 2 százalékponttal szeretne növelni. A marketing igazgató az idei pénzügyi évről közölte, a második negyedévében már érezhető volt a válság hatása, ami részben abban is megmutatkozott, hogy tavaly október-decemberben a kereskedők sem tudták pontosan, mi történik a piacon. Hozzátette, január-márciusban már tisztán látszott, hogy az ügyfelek és a partnerek más marketing megközelítést igényelnek, s a hagyományos eszközök már nem mindig hatásosak.
Sarusi Gyula elmondta, a Microsoft vevői elsősorban azt várják, hogy az informatikai cég megoldásai költség- és időmegtakarítást tegyenek lehetővé számukra úgy, hogy közben nőjön a hatékonyságuk, s megalapozzák növekedésüket is. A marketing igazgató a piacról közölte, míg október-novemberben a nagy és közepes cégek vezetői még csak a projektek halasztásáról beszéltek, s jelezték, várhatóan csökkentik az informatikai költségvetésüket, február-márciusban már egyértelműen befagyasztották a kiadásaikat, s most csak a mindennapi működéshez szükséges fejlesztéseket hajtják végre.
A legnagyobb visszaesés a kis cégeknél következett be, míg a lakossági piacon növekedést ért el a Microsoft alapvetően azért, mert sokat költött erre a piacra. Ez utóbbi területen a következő pénzügyi évben is növekedést vár a Microsoft.