MTI
Nagyot zuhant az Epson forgalma
A kiskereskedelmi forgalom drasztikus visszaesése miatt 30-40 százalékos bevételcsökkenéssel számol az informatikai perifériákat gyártó EPSON a magyar piacon, pénzügyi évének első felében.
Fábián Miklós, a cég magyarországi képviseletének kereskedelmi és marketing vezetője szerdán Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: az EPSON 10 millió euró forgalmat ért el a március végén zárult tavalyi pénzügyi évében a magyar piacon, szemben az egy évvel korábbi 9,4 millió euróval. Hozzátette, hogy az üzleti megrendelések már egy éve csökkennek, míg a fogyasztói, otthoni szegmens vásárlásai az idén estek vissza jelentős mértékben. A vezető szerint a nagy áruházakban katasztrofálisak az eladási adatok.
A több mint 65 éves japán cég az egyik legjelentősebb informatikai periféria szállító a magyar piacon. A főként nyomtatókat, projektorokat, kijelzőket, monitorokat és elektronikai alkatrészeket gyártó vállalat magyar képviselete a bizonytalan helyzet miatt jelenleg még nem tervez egész évre, csak az első félév várható alakulását prognosztizálja.
Fábián Miklós elmondta, a cégnek a magyar piacon jók a pozíciói. A tintasugaras nyomtatók területén 31 százalékos a részesedése, s ezzel a második. A projektorok piacán pedig 24 százalékos részesedéssel az első. A vezető elmondta azt is, hogy az EPSON a világgazdasági válságra termékbővítéssel reagál, így például a korábbiaknál több szolgáltatást, például vezeték nélküli kapcsolatot nyújtó nyomtatókat dob piacra. A magyar fióktelepet 2004-ben hozták létre, fő feladata piac koordinálása és a közvetett értékesítés növelése.
Fábián Miklós, a cég magyarországi képviseletének kereskedelmi és marketing vezetője szerdán Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: az EPSON 10 millió euró forgalmat ért el a március végén zárult tavalyi pénzügyi évében a magyar piacon, szemben az egy évvel korábbi 9,4 millió euróval. Hozzátette, hogy az üzleti megrendelések már egy éve csökkennek, míg a fogyasztói, otthoni szegmens vásárlásai az idén estek vissza jelentős mértékben. A vezető szerint a nagy áruházakban katasztrofálisak az eladási adatok.
A több mint 65 éves japán cég az egyik legjelentősebb informatikai periféria szállító a magyar piacon. A főként nyomtatókat, projektorokat, kijelzőket, monitorokat és elektronikai alkatrészeket gyártó vállalat magyar képviselete a bizonytalan helyzet miatt jelenleg még nem tervez egész évre, csak az első félév várható alakulását prognosztizálja.
Fábián Miklós elmondta, a cégnek a magyar piacon jók a pozíciói. A tintasugaras nyomtatók területén 31 százalékos a részesedése, s ezzel a második. A projektorok piacán pedig 24 százalékos részesedéssel az első. A vezető elmondta azt is, hogy az EPSON a világgazdasági válságra termékbővítéssel reagál, így például a korábbiaknál több szolgáltatást, például vezeték nélküli kapcsolatot nyújtó nyomtatókat dob piacra. A magyar fióktelepet 2004-ben hozták létre, fő feladata piac koordinálása és a közvetett értékesítés növelése.