MTI
Csak egy hónapig érdekes a Twitter
A twitterezés egyre népszerűbb, a felhasználók száma exponenciálisan nő, de egy hónap után a csatlakozók 60 százaléka elunja - derült ki egy online médiakutató cég felméréséből.
A Twitter szép karriert futott be az utóbbi hónapokban, de nem lesz képes fenntartani meteorszerű röptét, ha nem sikerül magasabb szintre emelni felhasználóinak ragaszkodását - jelentette ki a cége által készített kutatás alapján David Martin, a Nielsen Online kutatási alelnöke. Martin stílszerűen vállalati blogján számolt be arról, hogy a twitterezők több mint 60 százaléka a belépését követő második hónapban már hűtlenné vált a közösségi mikrobloghoz, vagyis a visszatérési arány mindössze 40 százalékos.
"Ahhoz azonban kétség sem fűzödhet, hogy a Twitter az utóbbi hónapokban exponenciálisan növekedett, nem csekély mértékben a hírességek csatlakozásának köszönhetően" - célzott többek között az amerikai talk show-királynő, Oprah Winfrey és Ashton Kutcher filmszínész belépésére. A lemorzsolódásra figyelmeztetve ugyanakkor utalt arra, hogy amikor a Facebook vagy a MySpace közösségi portál járt hasonló gyerekcipőben, mint most a Twitter, felhasználóik visszatérési aránya kétszer akkora volt, és manapság is megközelíti a 70 százalékos szintet.
Az alelnök azt is megemlítette, hogy Oprah belépése előtt a Twitter visszatartó ereje csupán 30 százalékos volt.
A Twitter szép karriert futott be az utóbbi hónapokban, de nem lesz képes fenntartani meteorszerű röptét, ha nem sikerül magasabb szintre emelni felhasználóinak ragaszkodását - jelentette ki a cége által készített kutatás alapján David Martin, a Nielsen Online kutatási alelnöke. Martin stílszerűen vállalati blogján számolt be arról, hogy a twitterezők több mint 60 százaléka a belépését követő második hónapban már hűtlenné vált a közösségi mikrobloghoz, vagyis a visszatérési arány mindössze 40 százalékos.
"Ahhoz azonban kétség sem fűzödhet, hogy a Twitter az utóbbi hónapokban exponenciálisan növekedett, nem csekély mértékben a hírességek csatlakozásának köszönhetően" - célzott többek között az amerikai talk show-királynő, Oprah Winfrey és Ashton Kutcher filmszínész belépésére. A lemorzsolódásra figyelmeztetve ugyanakkor utalt arra, hogy amikor a Facebook vagy a MySpace közösségi portál járt hasonló gyerekcipőben, mint most a Twitter, felhasználóik visszatérési aránya kétszer akkora volt, és manapság is megközelíti a 70 százalékos szintet.
Az alelnök azt is megemlítette, hogy Oprah belépése előtt a Twitter visszatartó ereje csupán 30 százalékos volt.