Berta Sándor
A widgetek meghódítják a televíziókat
A meglévő megoldások ellenére az otthoni berendezések hálózatba kötése a mai napig nem terjedtek el. Pedig a technológián nem múlik.
Az összeköthető számítógépek, háztartási berendezések és szórakoztató elektronikai készülékek ötlete nem újdonság. Évek óta léteznek olyan prototípusok, amelyek képesek a feladat megvalósítására, azonban ezek elsősorban az áruk miatt nem terjedtek el. Achim Berg, a Microsoft Németország ügyvezető igazgatója és a BITKOM szakmai szervezet alelnöke szerint napjainkban még túl drága egy ilyen beruházás, a végösszeg elérheti akár az 50 000 eurót is. Az embereknek viszont a jelenlegi megoldások helyett egyszerű, olcsó és jobb eszközökre lenne szükségük. Napjainkban a beüzemeléshez még mindig szükség van egy szakemberre.
"Az internettel való kapcsolat és az otthoni hálózatok létrehozása az új generációs televíziók fontos jellemzője lesz. Az internettel a PC is megjelenik a nappaliban. Mi például a Toshibával és a Samsunggal dolgozunk együtt. Mindkét vállalat már a közeljövőben internethozzáférési funkciókkal ellátott televíziókkal jelenik majd meg a piacon" - nyilatkozta ugyanakkor optimistán Hannes Schwaderer, az Intel Németország, Ausztria és Svájc vezetője. Achim Berg is úgy vélte, hogy a következő 12-24 hónapban már nem lesznek eladhatók azok az új készülékek, amelyekből hiányozni fog az internetezési funkció. Az első újgenerációs televíziókat már az idei Consumer Electronic Show keretében bemutatták a gyártók.
Az előrejelzések a gazdasági világválság ellenére is bizakodóak. Csak a németek például tavaly 600 millió eurót költöttek a szórakoztató elektronikai és az informatikai berendezéseik összekötésére. A Microsoft Németország első embere hasonló fejlődési ütemre számít az idei esztendőben is. Berg példaként az Egyesült Államokat említette, ahol az otthoni hálózatokra az emberek évente átlagosan 8 milliárd dollárt költenek. A felhasználói szokások változása is az internetezésre alkalmas televíziók irányába mutat. Egyre többen néznek például digitális képeket a készülékeiken vagy zenei videókat. "Elsősorban a widgetekre építünk" - közölte Schwaderer.
A cél olyan miniatűr alkalmazások kifejlesztése, illetve tv-kompatibilissé tétele, amelyek megmutatják az aktuális időjárást, a tőzsdei árfolyamokat, a legfrissebb híreket vagy éppen a közlekedési helyzetet. Az Intel jelenleg is együttműködik a gyártókkal és a Yahooval. A döntéshozók szintén felfedeztek maguknak az új területet. Andreas Goerdeler, a német gazdasági minisztérium munkatársa közölte, hogy a következő évben 10 millió európai háztartásban jelenhetnek meg az újgenerációs megoldások. Gerd Thiedemann, az AVM képviselője hozzátette, hogy nagyon sok múlhat az IPv6 protokoll megjelenésén, amely újabb lendületet adhat ennek a piacnak. Az új protokoll ugyanis lehetővé teheti, hogy minden csatlakoztatott eszköz saját IP-címet kapjon.
Az Intel és a Yahoo mellett nemrég a Samsung is bemutatta internetezési funkcióval ellátott LED tévéit, amelyeken szintén alkalmazhatók widgetek. A magas áruk azonban egyelőre sok felhasználót elriaszthat.
Az összeköthető számítógépek, háztartási berendezések és szórakoztató elektronikai készülékek ötlete nem újdonság. Évek óta léteznek olyan prototípusok, amelyek képesek a feladat megvalósítására, azonban ezek elsősorban az áruk miatt nem terjedtek el. Achim Berg, a Microsoft Németország ügyvezető igazgatója és a BITKOM szakmai szervezet alelnöke szerint napjainkban még túl drága egy ilyen beruházás, a végösszeg elérheti akár az 50 000 eurót is. Az embereknek viszont a jelenlegi megoldások helyett egyszerű, olcsó és jobb eszközökre lenne szükségük. Napjainkban a beüzemeléshez még mindig szükség van egy szakemberre.
"Az internettel való kapcsolat és az otthoni hálózatok létrehozása az új generációs televíziók fontos jellemzője lesz. Az internettel a PC is megjelenik a nappaliban. Mi például a Toshibával és a Samsunggal dolgozunk együtt. Mindkét vállalat már a közeljövőben internethozzáférési funkciókkal ellátott televíziókkal jelenik majd meg a piacon" - nyilatkozta ugyanakkor optimistán Hannes Schwaderer, az Intel Németország, Ausztria és Svájc vezetője. Achim Berg is úgy vélte, hogy a következő 12-24 hónapban már nem lesznek eladhatók azok az új készülékek, amelyekből hiányozni fog az internetezési funkció. Az első újgenerációs televíziókat már az idei Consumer Electronic Show keretében bemutatták a gyártók.
Az előrejelzések a gazdasági világválság ellenére is bizakodóak. Csak a németek például tavaly 600 millió eurót költöttek a szórakoztató elektronikai és az informatikai berendezéseik összekötésére. A Microsoft Németország első embere hasonló fejlődési ütemre számít az idei esztendőben is. Berg példaként az Egyesült Államokat említette, ahol az otthoni hálózatokra az emberek évente átlagosan 8 milliárd dollárt költenek. A felhasználói szokások változása is az internetezésre alkalmas televíziók irányába mutat. Egyre többen néznek például digitális képeket a készülékeiken vagy zenei videókat. "Elsősorban a widgetekre építünk" - közölte Schwaderer.
A cél olyan miniatűr alkalmazások kifejlesztése, illetve tv-kompatibilissé tétele, amelyek megmutatják az aktuális időjárást, a tőzsdei árfolyamokat, a legfrissebb híreket vagy éppen a közlekedési helyzetet. Az Intel jelenleg is együttműködik a gyártókkal és a Yahooval. A döntéshozók szintén felfedeztek maguknak az új területet. Andreas Goerdeler, a német gazdasági minisztérium munkatársa közölte, hogy a következő évben 10 millió európai háztartásban jelenhetnek meg az újgenerációs megoldások. Gerd Thiedemann, az AVM képviselője hozzátette, hogy nagyon sok múlhat az IPv6 protokoll megjelenésén, amely újabb lendületet adhat ennek a piacnak. Az új protokoll ugyanis lehetővé teheti, hogy minden csatlakoztatott eszköz saját IP-címet kapjon.
Az Intel és a Yahoo mellett nemrég a Samsung is bemutatta internetezési funkcióval ellátott LED tévéit, amelyeken szintén alkalmazhatók widgetek. A magas áruk azonban egyelőre sok felhasználót elriaszthat.