Gyurkity Péter
Disney-műsorok a YouTube kínálatában
A Disney szerződést kötött a rövidebb televíziós műsorok, klipek elérhetővé tételéről, miközben tovább tárgyalnak a hosszabb formátumokkal kapcsolatos részletekről. A stúdiók a másolásvédelem hiánya miatt aggódnak.
Internetes források szerint a Disney tegnap jelezte a megállapodás létrejöttét, amelynek révén április folyamán egyre-másra bukkannak majd fel a saját tartalmaikra specializálódó csatornák a YouTube oldalán. Ezeken elsősorban rövidebb anyagokat tekinthetünk majd meg, mégpedig az ESPN, valamint az ABC műsorából, a jelek szerint azonban mindez csak az első lépést jelenti a jóval fontosabb hosszú tartalmak megjelenése felé vezető úton.
Sokaknak ugyan csalódást jelent a mostani bejelentés, a jól értesültek azonban rögtön leszögezték, hogy a hosszabb televíziós tartalmakkal kapcsolatos egyeztetések tovább folytatódnak a két fél között. A YouTube nyilván nem mondott le ezekről, mivel mindenáron szeretne jobb pozíciókat kiharcolni a rendkívül népszerű Hulu.com oldallal szemben, amelynek egyetlen hátránya, hogy kizárólag az Egyesült Államokban elérhető - nem mellesleg, jelenleg ők is tárgyalnak a Disney illetékeseivel, hogy rátegyék a kezüket ugyanazon tartalmakra.
Amennyiben a YouTube állapodna meg elsőként a stúdióval, a Hulu számára mindez valószínűleg elérhetetlenné válna. Azt sem szabad azonban elfelejtenünk, hogy a stúdiók többsége a YouTube másolásvédelmének teljes hiányára hivatkozva szeretne továbbra is távol maradni a portáltól, ők ugyanis attól tartanak, hogy a hosszabb televíziós és mozis tartalmak megjelenése esetén semmi sem akadályozná meg a kalózmásolatok minden eddiginél gyorsabb terjedését. Az igazi áttöréshez tehát a Google-nak meg kell győznie a szórakoztatóipart, hogy kellő mértékű bevételekre tehetnek szert a videómegosztó portál használatával, és a tömeges jogsértésektől sem kell tartaniuk.
Ami a most megkötött megállapodást illeti, a Disney saját reklámjaival dúsíthatja az oldalon megjelenő tartalmakat - ebből remélnek elegendő bevételt.
Internetes források szerint a Disney tegnap jelezte a megállapodás létrejöttét, amelynek révén április folyamán egyre-másra bukkannak majd fel a saját tartalmaikra specializálódó csatornák a YouTube oldalán. Ezeken elsősorban rövidebb anyagokat tekinthetünk majd meg, mégpedig az ESPN, valamint az ABC műsorából, a jelek szerint azonban mindez csak az első lépést jelenti a jóval fontosabb hosszú tartalmak megjelenése felé vezető úton.
Sokaknak ugyan csalódást jelent a mostani bejelentés, a jól értesültek azonban rögtön leszögezték, hogy a hosszabb televíziós tartalmakkal kapcsolatos egyeztetések tovább folytatódnak a két fél között. A YouTube nyilván nem mondott le ezekről, mivel mindenáron szeretne jobb pozíciókat kiharcolni a rendkívül népszerű Hulu.com oldallal szemben, amelynek egyetlen hátránya, hogy kizárólag az Egyesült Államokban elérhető - nem mellesleg, jelenleg ők is tárgyalnak a Disney illetékeseivel, hogy rátegyék a kezüket ugyanazon tartalmakra.
Amennyiben a YouTube állapodna meg elsőként a stúdióval, a Hulu számára mindez valószínűleg elérhetetlenné válna. Azt sem szabad azonban elfelejtenünk, hogy a stúdiók többsége a YouTube másolásvédelmének teljes hiányára hivatkozva szeretne továbbra is távol maradni a portáltól, ők ugyanis attól tartanak, hogy a hosszabb televíziós és mozis tartalmak megjelenése esetén semmi sem akadályozná meg a kalózmásolatok minden eddiginél gyorsabb terjedését. Az igazi áttöréshez tehát a Google-nak meg kell győznie a szórakoztatóipart, hogy kellő mértékű bevételekre tehetnek szert a videómegosztó portál használatával, és a tömeges jogsértésektől sem kell tartaniuk.
Ami a most megkötött megállapodást illeti, a Disney saját reklámjaival dúsíthatja az oldalon megjelenő tartalmakat - ebből remélnek elegendő bevételt.