MTI
Elindult az első magyar mobilkód kampány
"Kódstart" néven mobilkód kampányt indított a Pannon GSM és a T-Mobile, valamint a Sanoma Budapest - mondta Szépvölgyi Tamás, a kiadóvállalat mobilmédia üzletágának vezetője kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
A mobilkód egy olyan kétdimenziós vonalkód, amelyet lefényképezve a telefon használója közvetlenül további információkat kaphat, vagy egy internet oldalra irányítják. A kód megjeleníthető akár nyomtatott, akár online felületeken, vagy az elektronikus médiában is. Annak feldolgozásához egy a telefonra telepített kódolvasó szoftver, és mobil internet is szükséges.
A most induló kampány célja, hogy egy nyereményjáték keretében viszonylag egyszerűen megtanítsák az embereknek a mobilkód használatát - mondta el Szépvölgyi Tamás. Magyarországon jelenleg a Pannon, a Sanoma és a T-Mobile együttműködésében a mobilkód alkalmazás úgynevezett "pull" verziójának próbája folyik.
Majorosi Emese, a Pannon GSM sajtó- és információs igazgatója elmondta, hogy a jelenleg hálózatban lévő telefonok 20-25 százaléka képes letölteni a kódolvasó szoftvert, de reményeik szerint egyre nő majd az alkalmazók száma. A jövőben pedig - a szoftver- és telefongyártók együttműködéseként - elterjedhetnek azok a telefonok, amelyekbe eleve beépítik a kódolvasó szoftvert. A mobilkód több adat tárolására képes, mint a hagyományos vonalkód, mivel nem csupán vízszintesen, hanem függőlegesen is tárol adatokat.
A mobilkódot a japán Denso Corporation autóalkatrész-gyártó fejlesztette ki 1994-ben, és célja az volt, hogy a gyártás során elősegítse az egyes termékei automatikus azonosítását. A Quick Response, azaz QR szabványon alapuló mobilkódok Európában az ezredforduló után terjedtek el, és ma már ez a leggyakrabban használt mobilkód forma. A kód akár 7089 karakternyi információt is tárolhat.
A mobilkód egy olyan kétdimenziós vonalkód, amelyet lefényképezve a telefon használója közvetlenül további információkat kaphat, vagy egy internet oldalra irányítják. A kód megjeleníthető akár nyomtatott, akár online felületeken, vagy az elektronikus médiában is. Annak feldolgozásához egy a telefonra telepített kódolvasó szoftver, és mobil internet is szükséges.
A most induló kampány célja, hogy egy nyereményjáték keretében viszonylag egyszerűen megtanítsák az embereknek a mobilkód használatát - mondta el Szépvölgyi Tamás. Magyarországon jelenleg a Pannon, a Sanoma és a T-Mobile együttműködésében a mobilkód alkalmazás úgynevezett "pull" verziójának próbája folyik.
Majorosi Emese, a Pannon GSM sajtó- és információs igazgatója elmondta, hogy a jelenleg hálózatban lévő telefonok 20-25 százaléka képes letölteni a kódolvasó szoftvert, de reményeik szerint egyre nő majd az alkalmazók száma. A jövőben pedig - a szoftver- és telefongyártók együttműködéseként - elterjedhetnek azok a telefonok, amelyekbe eleve beépítik a kódolvasó szoftvert. A mobilkód több adat tárolására képes, mint a hagyományos vonalkód, mivel nem csupán vízszintesen, hanem függőlegesen is tárol adatokat.
A mobilkódot a japán Denso Corporation autóalkatrész-gyártó fejlesztette ki 1994-ben, és célja az volt, hogy a gyártás során elősegítse az egyes termékei automatikus azonosítását. A Quick Response, azaz QR szabványon alapuló mobilkódok Európában az ezredforduló után terjedtek el, és ma már ez a leggyakrabban használt mobilkód forma. A kód akár 7089 karakternyi információt is tárolhat.