Napi Online

A kasszától való távozás után reklamált a Microsoft

Óriási botrányt kavart az internetes fórumozók körében, hogy a Microsoft a múlt héten visszakérte nemrég elbocsátott alkalmazottaitól végkielégítésük egy részét, mert néhányuknak véletlenül mintegy 5 ezer dollárral többet fizetett fejenként a törvényben megszabott járandóságnál.

A világ legnagyobb szoftvergyártója levélben fordult 1400 januárban elbocsátott munkatársához, arra kérve őket, hogy mivel "a hanyagul elvégzett elszámolás néhol túlfizetést eredményezett", az érintettek 14 napon fizessék vissza a kézhez kapott végkielégítés egy részét. Az ex-microsoftosok közül 25-en kaptak így több pénzt, és egyikük első dolga volt, hogy feltegye a levelet a világhálóra, a legkevésbé sem válogatott szavak leírására ösztönözve ezzel a hozzászólókat. A legenyhébb kritika szerint elfogadhatatlan, hogy a szoftveróriás a válság idején így bánik amúgy is nehéz helyzetbe került volt alkalmazottaival. A vehemensebb fórumozók egyike így fordult a vállalathoz: "Viccelnek velem? ... csesszék meg, ami történt, az megtörtént!"

Egy jogász szerint a volt munkaadó peres eljárásban csak akkor követelhetné vissza a siker esélyével a túlfizetést, ha bizonyítani tudná, hogy a tévedés azonnal nyilvánvaló volt az érintett volt dolgozók számára, azaz tudták, hogy többet kaptak annál, mint ami járt. Ebben az esetben azonban olyan alkalmazottakról van szó, akik éves fizetéssel dolgoznak, s ezért nem tudják, pontosan mennyi a heti nettó keresetük. A végkielégítésben pedig a legtöbben 12 heti járandóságukat kapták meg. A Microsoft végül tegnap visszavonta kérését, inkább vállalva a mintegy 125 ezer dolláros veszteséget, mint az ügy további forszírozásával járó blamázst.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • BlackRose #6
    Először is szerintem az MS hibáját az MS-nek kell elviselnie tehát szerintem nem jogos, hogy visszakérték a pénzt. De ettől föggetlenül az nem változik, hogy az MS éppen ezért a legnagyobb mert a 125k dollárt is görcsöl. Nem ártana egy kis pénzügyi bölcseség és tudni, hogy minden cent fontos, ha 100 dollár jövedelmünk van és 101 dollárt költünk, adósak és kiszolgáltatott leszünk, ha 99 dollár költünk akkor minden rendben lesz, pedig csak 1 dollár a különbség a jövedelmünk és kiadásunk között, nyilván szarevők vagyunk. Semmiért csak a bolond fizet, és különbséget kell tenni adományozás között (charity) és üzlet között, az nem jutott eszedbe, hogy az MS milliárdokat adományozott a történelme során és az sem, hogy a foglalkoztattaik olyan beneficiókban részesülnek mint senki más... csak éppen az szúrja a szemed, hogy 125k dollárt is számon kérnek? Get fucking real, will you.

    Mégegyszer saját számlájukra kell irják a hibát mert ők hibáztak de ettől függetlenül 125k nem eldobni való még az MS-nek sem. És most ha már a hibásról van szó, szintén különbséget kell tenni az között a a hiba véletlen vagy ha a hiba szándékos, véletlen hibáért nem szabad senkit sem felelőségre vonni, szándékos hibáért annál inkább, és persze azt is tudni kell meddig véletlen a hiba, ugyanis minden munkakörben megvan a megkért figyelem szintje, ha ezeken a kereteken belül volt a munka akkor nem vonható felelőségre a melós ha viszont nem tartotta be az előirásokat akkor még ha nem is szándékos a hiba, hanyagságért felelőségre vonható a személy. A legtöbb esetben sajnos ez sem áll, sokszor a cég nem rendelkezik megfelelő előirásokkal, folyamattal és ha valaki ez miatt véletlen hibázik éppen úgy felelőségét kérik mintha szegény szándékosan tette volna. Szóval ha megvolt a folyamat és az előirás és mégis hiba lett a vége akkor vagy szándékos a hiba vagy hanyagság eredménye és mindkét esetben a hibázó melós/felügyelő számlájára kell tenni, ha viszont nem akkor az MS számlájára. De semmi képpen a volt munkások számlájára hiszen ők nem hibáztak és nem is volt a köteleségük, hogy tudják mennyi kell a számlájukra kerüljön, viszont aki tudta annak kötelesége lett volna jelenteni, mert ha tudom, hogy csak egy pohár vizet rendeltem és megettem a pecsennyét és vizért fizettem akkor loptam, nem csak akkor kell reklamálni amikor rövid a gatya szára hanem akkor is amikor hosszú.
  • Sanyix #5
    Azt a kicseszett spúr tetű mocsok céget baze! Az egyik legnagyobb profitú cég 125k dolláron görcsöl. igazi szarevők.
  • gettoharcos2 #4
    A kasszától való távozás után reklamációt NEM fogadunk el !
  • bakagaijin #3
    Ez milyen összefüggésben van azzal, hogy egy amerikai szenátor (?) azt javasolta, hogy előbb a rövidtávú munkavállalói vízummal (H1) rendelkezőket építsék le, ne az állampolgárokat.
  • bermuda3 #2
    vajnélkül persze :)
  • gopher #1
    "inkább vállalva a mintegy 125 ezer dolláros veszteséget"
    Jaj, hát adjunk szegényeknek párizsis zsemlét, még a végén éhenhalnak ...