Berta Sándor
Chad Hurley: "a YouTube olyan, mint egy televízió!"
Tavaly decemberben 100 millió amerikai felhasználó összesen közel 6 milliárd videót nézett meg a népszerű videomegosztó oldalon. Könnyen lehet azonban, hogy ez még csak a kezdet.
Amennyire népszerű a YouTube, annyira kevés bevételt termel. Becslések szerint minden megtekintett film után a portál csupán 0,002 dollár forgalmat könyvelhet el. Éppen ezért nemrég Eric Schmidt, a Google vezetője kénytelen volt kijelenteni, hogy még mindig keresik a YouTube megfelelő üzleti modelljét. Mindez azonban nem keserítette el Chad Hurleyt, az oldal társalapítóját és első emberét.
"A YouTube a Google vizuális marketingstratégiájának fontos eleme. Már integrálódtunk a Doubleclick technikai rendszerébe és így a hirdetők számára ma már nagyon egyszerű a bannerek elhelyezése a honlapon. Amennyiben ez az elképzelés beválik, akkor nagyon gyorsan meg fog nőni a forgalmunk. Biztos vagyok azonban abban, hogy nem csak egy üzleti modell lesz, hanem több. Az emberek mindig egy megoldásra tekintenek, de a YouTube-on számos más pénzkereseti lehetőség is van" - nyilatkozta a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak a szakember.
Tény, a portál nagyon jó eredményeket ért el a videók alatt bemutatott bannerekkel. A jövőben ezeket kiegészítheti a videókban megjelenő reklámok és a megjegyzések elhelyezésének lehetősége. "Ezenkívül vannak még más e-kereskedelmi funkciók is, például a Click-to-buy, amelynek a segítségével a felhasználók DVD-ket vagy zenei lemezeket adhatnak el az oldalon, és még további funkciók jelennek majd meg a következő években."
"Általában véve a televízió és az online videók világa összemosódik. Az emberek a YouTube-ot nézhetik a televíziókban és a televíziók műsorát megtekintik a világhálón.< A YouTube-nak ma már olyan műsorszórási elérése van, mint egy televíziónak. Pontosan látható azonban, hogy hányan néztek meg egy bizonyos filmet és ők milyen úton jutottak el hozzánk. Ezeket az adatokat pedig később elemezhetik a hirdetők. A hatékonyság tekintetében mindenképpen előnyben vagyunk a hagyományos televíziókkal szemben" - tette hozzá Chad Hurley.
Amennyire népszerű a YouTube, annyira kevés bevételt termel. Becslések szerint minden megtekintett film után a portál csupán 0,002 dollár forgalmat könyvelhet el. Éppen ezért nemrég Eric Schmidt, a Google vezetője kénytelen volt kijelenteni, hogy még mindig keresik a YouTube megfelelő üzleti modelljét. Mindez azonban nem keserítette el Chad Hurleyt, az oldal társalapítóját és első emberét.
"A YouTube a Google vizuális marketingstratégiájának fontos eleme. Már integrálódtunk a Doubleclick technikai rendszerébe és így a hirdetők számára ma már nagyon egyszerű a bannerek elhelyezése a honlapon. Amennyiben ez az elképzelés beválik, akkor nagyon gyorsan meg fog nőni a forgalmunk. Biztos vagyok azonban abban, hogy nem csak egy üzleti modell lesz, hanem több. Az emberek mindig egy megoldásra tekintenek, de a YouTube-on számos más pénzkereseti lehetőség is van" - nyilatkozta a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak a szakember.
Tény, a portál nagyon jó eredményeket ért el a videók alatt bemutatott bannerekkel. A jövőben ezeket kiegészítheti a videókban megjelenő reklámok és a megjegyzések elhelyezésének lehetősége. "Ezenkívül vannak még más e-kereskedelmi funkciók is, például a Click-to-buy, amelynek a segítségével a felhasználók DVD-ket vagy zenei lemezeket adhatnak el az oldalon, és még további funkciók jelennek majd meg a következő években."
"Általában véve a televízió és az online videók világa összemosódik. Az emberek a YouTube-ot nézhetik a televíziókban és a televíziók műsorát megtekintik a világhálón.< A YouTube-nak ma már olyan műsorszórási elérése van, mint egy televíziónak. Pontosan látható azonban, hogy hányan néztek meg egy bizonyos filmet és ők milyen úton jutottak el hozzánk. Ezeket az adatokat pedig később elemezhetik a hirdetők. A hatékonyság tekintetében mindenképpen előnyben vagyunk a hagyományos televíziókkal szemben" - tette hozzá Chad Hurley.