SG.hu·

Készülőben a nemzetközi internetcenzúra

A brit kormányzat az újonnan megválasztott amerikai elnökkel dolgozná ki az angol nyelvű internetes oldalak osztályozási rendszerét, amely a filmek besorolásain alapulna - a cél a nem kívánt tartalmak megszűrése.

A kulturális ügyekért felelős brit miniszter a Daily Telegraph-nak adott interjúban beszélt a besorolási rendszer kidolgozásáról, amelyben reményeik szerint Barack Obama és az új elnök adminisztrációja is tevékenyen részt vesz majd. Ennek eredményeként megszülethet az angol nyelvű weblapok nemzetközi osztályozó rendszere, amely számos országban elterjedhet.

A miniszter emlékeztetett arra, hogy a világhálót eredetileg kidolgozó szakemberek annak idején egy olyan szférát akartak létrehozni, amelyet nem befolyásolhatnak az egyes kormányok. Ezt a megközelítést vizsgálják most meg újból, mégpedig nagyon is komolyan, annak érdekében, hogy a nagyközönség számára nemkívánatos, túlzottan erőszakos és helytelen tartalmakat központi módon korlátozzák. A rendszer minden bizonnyal a mozifilmek besorolásait venné alapul, vagyis a tartalom és látványvilág alapján osztályozná az egyes oldalakat, amelyek bizonyos körülmények között meg sem jelenhetnének a világhálón.

Az egyes internetszolgáltatókat köteleznék az előírások betartására, a tartalmak eltávolítására felszólított portálok (így például a YouTube és a Facebook) egy megszabott időn belül lennének kötelesek lépni az ügyben. A miniszter igyekezett leszögezni, hogy szó sincs a szabad véleménynyilvánítás korlátozásáról, mindössze azt szeretnék elérni, hogy a bizonyos korcsoportok és társadalmi rétegek számára nem megfelelő tartalmak ne, vagy csak bizonyos korlátozások mellett legyenek elérhetők az interneten. A részletekről egyelőre nem beszélt, ám itt nyilván még sok egyeztetésre lesz szükség mindkét oldalon.

A kezdeményezést nyilván nem hagyják majd szó nélkül a polgárjogi szervezetek sem, amelyek általában közvetlen támadásként értékelik az ilyen és hasonló próbálkozásokat. Jövőre meglátjuk, hogy pontosan mit is takar a program.

Kapcsolódó cikkek és linkek

Hozzászólások

Jelentkezz be a hozzászóláshoz.

© Mike at home2009. 01. 04.. 06:26||#154
nép? melyik nép? a nép jelölné a szakértõket? mégis hogyan?
a nép ha nem ért hozzá, honnan a faszból tudná, hogy xy ért-e hozz? mert xy kedvesen mosolyog, vagy okosaknak tûnõket mond? vagy z azt mondja, xy, no igen, õ aztán ért hozzá
a nép a legynagyszájúbb, legvastagbõrûbb süketelõket választaná meg

nem te vagy az egyetlen, aki vmilyen furcsa álomvilágban él, és azt hiszi, az állami szféra csak azért nem mûködik jól, mert alkalmatlan emberek mûködtetik, és mihelyt megfelelõ emeberek kerülnének oda, (mintha pár száz emberrõl lenne szó) akkor majd csoda történik, és minden úgy fog mûködni ahogy a nagy könyvben meg van írva. Közben meg tudomást sem veszel arról mi a valóság, és hogy az emberek nem robotok
© Mike at home2009. 01. 04.. 06:19||#153
elsõ mondatodra azt mondanám: egy nagy lófaszt
apparátcsikokra kell bízni, igaz-e?
állami hivatalnokokra, akik a tökvakaráson kivül max ahhoz értenek, hogy hogyan tömjék degeszre a zsebüket
tudod közös lónak túrós a háta, a tiéd a gyár, vitte is mindeki szépen haza
ha annyira kurvajó lenne az állami egészsgéügy, akkor mégis miért nem kurvajó?
miért hagyják anyádat-apádat megdögleni, amikor nyomod a zsebükbe a baksist, de rá sem néznek, félrekezelik?
amikor szabott tarifarendszer van, de ha fölnyomod az orvost, téged vesznek elõ, nem õt, amikor magánpraxist folytat a közkórház eszközeivel, stb.
kurvajó az állami rendszer, tényleg, minden maradjon úgy ahogy volt
sõt, államosítsunk vissza mindent, milyen jó volt az állami bolt, a merkur telep, éljen a szocializmus!
© Mike at home2009. 01. 04.. 06:11||#152
érdekes, hogy milyen szépen elsiklottál a lényeg mellett:

"az állam majd jól megvéd a káros tartalmaktól
jaj de jó! ki fogja eldönteni mi a káros tartalom, mit nem szabad neked, a gyermekként számontartott, félhülye állampolgárnak megnéznie, elolvasnia? te? nem! majd pár, okos állami hivatalnok
akiket te annyira szeretsz, annyira megbizol bennük, annyira tisztelsz és felnézel rájuk, hiszen õk a te pótapukád, pótanyukád"

mert te bitony az állami cenzúra bajnokaként, így gondolkodsz
© Justil2009. 01. 03.. 16:30||#151
mondjuk ha már ontopic, én azt nem értem, miért akar 1 anyuka kirakni 1 olyan szoptatós képet a netre, amin látszik a mellbimbója? nem vagyok prûd, de nem épp az lenne az érdeke, hogy lehetõleg ne látszódjon? ha már mindenáron a szoptatását akarja mutogatni, mér nem olyan képet tesz fel, amin nem látszik semmi?
© drzen2009. 01. 03.. 15:49||#150
Teljes mértékben igazad van. Nem is ezért linkeltem, hanem, hogy mennyire különbözhetnek az álláspontok. Az, hogy kinek van igaza, mellékes a példa szempontjából.
© balage1872009. 01. 03.. 14:40||#149
Az internetcenzura semmilyen formajaval nem ertek egyet, de itt a Facebooknak van igaza szerintem. Lehet a temat boncolgatni sok szempontbol, de igazan csak egy dolog fontos. Az oldal szabalyzataban az van, hogyha latszik a mellbimbo, akkor torolni kell. Latszik a mellbimbo a szoptatos kepeken? Igen. Akkor az oldal szabalyai szerint torolni kell (/lehet) az ilyen kepeket? Igen. Amikor regisztraltak elfogadtak a szabalyokat. Ennyi.
© Thomas Von2009. 01. 03.. 04:12||#148
Az a baromság az egészben, h az amit ezzel elakarnak érni az régen is volt csak más formában, gondoljunk pl egy földalatti szervezet sajtójára.Üldözték õket is, meg a kiadványaikat is, de õk játszották a hatósággal a macskaegér játékot.És ezennel hadd csatlakozzak az elõttem szólókhoz:a gyereket a szülõ neveli, ha nem a neten akkor máshol néz majd pornót (ahogy tettük mi is), máshol lesz erõszakos (most a játékokra fogják, mi még az udvaron bunyóztunk), és ha pl el akarja olvasni a Mein Kampfot vagy valamely Lenin, MArx ENgels stb stb mûvet akkor is hozzá fog jutni.Egy gondolatban: a média egy hatalmi ág, amit a hatalom akar a maga javára fordítani a saját eszméi és igaza terjesztésében, ennek egyik alternatívája lett a net, mindenki szócsöve, és most ezt is kiakarják sajátítani maguknak, mert optimistán hiszik, h akkor a számukra kényes személyeket is elkussoltatják.De azok meg majd máshol osztják a nagyoknak kényes igét.

Köszöntem figyelmetek, viszlát.
© drzen2009. 01. 03.. 02:03||#147
Na ugye, hogy nem egyértelmû? Ajánlom Dj Faustus emlékére :)
http://itcafe.hu/hir/facebook_myspace_szoptatas_mellbimbo.html
© Justil2009. 01. 03.. 01:21||#146
ugyancsak ajánlom még figyelmedbe a 'Pénz, mint adósság' nevû mûvet melyet magyar szinkronnal bizonyára megtalálsz a youtubeon vagy vmelyik másik videómegosztó portálon..
© Justil2009. 01. 03.. 01:20||#145
igazad van, offolunk, de muszáj reagálnom arra amit írtál.

a pénz alapú társadalom önmagát alakította ki? lehetséges, hogy amikor kezdõdött, úgy volt. lehetséges, hogy akkor ez volt a legpraktikusabb dolog a cserekereskedelem után. de vajon ma is ez a legpraktikusabb? vajon "korszerû" -e a pénz alapú társadalmunk? vajon több ezer évvel a kialakulása után, nem volna -e idõszerû felülbírálni a jogosultságát? vajon nem pont azért nem tudsz elképzelni valami gyökeresen mást, mert évezredek óta ez van (-> és ebbõl szükségszerûen következik, hogy ez helyes?)? Nem csak azért van még mindig jelen, mert bizonyos szûk embercsoportoknak kibaszottul kedvez?

http://video.google.com/videoplay?docid=6132500997336473908

no comment.