Gyurkity Péter
Elkészültek az első brit biometrikus azonosítók
Az Egyesült Királyságban tartózkodó külföldiek már jelentkezhetnek a biometrikus azonosítókártyákra, az ellenőrzőrendszerekre azonban még évekig várni kell. Az illetékesek most kevesebb kiadásra számítanak.
Az Identity and Passport Service (IPS) arról számolt be, hogy megkezdték a biometrikus azonosítókártyák kiadását, első körben azon külföldi munkavállalók és diákok számára, akik nem az Európai Közösség területéről érkeztek az országba. Számukra már elérhető az igénylő űrlap, az más kérdés, hogy a személyazonosság, valamint a kártyák valódiságának ellenőrzése még nem megoldott.
A hivatal közleményéből ugyanis az is kiderült, hogy bár a kártyák a terveknek megfelelően tartalmazzák az illető személy arcképét és ujjlenyomatát, a potenciális munkaadók számára egyelőre még nem elérhetők azon szkennerek, amelyekkel ellenőrizhető lenne ez utóbbi adat. Ehelyett a puszta arcfelismerésre kell hagyatkozniuk a személyazonosság igazolásakor, illetve telefonon az UK Border Agency (UKBA) vonalán kell jelentkezniük, amennyiben úgy vélik, hogy az adott kártya egyszerű hamisítvány. Mindez megkérdőjelezi a rendszer bevezetésének szükségességét, hiszen éppen az ellenőrzés ütközik komoly nehézségekbe.
Az IPS szóvivője a sajtó érdeklődésére kijelentette, hogy idővel több különböző úton-módon is lehetséges lesz a kívánt adatok ellenőrzése, valamint a kártyák autentikusságának igazolása, a biometrikus összevetésre azonban még várni kell, első körben ugyanis a kártyák bevezetése a legfontosabb feladat. A kritikusok viszont azt emelik ki, hogy a műanyag kártyák önmagukban nem sokat érnek, ezzel pusztán a csalóknak kínálnak kitűnő lehetőséget a felkészülésre.
A Home Office illetékesei a napokban úgy nyilatkoztak, hogy a korábban tervezettnél jóval kevesebb kiadással is megvalósítható lesz a program. A Nemzeti Azonosítási Rendszer a friss adatok szerint 1,5 milliárd font helyett 800-1000 millióból is kijöhet, ebben pedig a rendszer kialakítása, annak üzemeltetése, valamint a kártyák legyártása és terjesztése is benne foglaltatik.
Az Identity and Passport Service (IPS) arról számolt be, hogy megkezdték a biometrikus azonosítókártyák kiadását, első körben azon külföldi munkavállalók és diákok számára, akik nem az Európai Közösség területéről érkeztek az országba. Számukra már elérhető az igénylő űrlap, az más kérdés, hogy a személyazonosság, valamint a kártyák valódiságának ellenőrzése még nem megoldott.
A hivatal közleményéből ugyanis az is kiderült, hogy bár a kártyák a terveknek megfelelően tartalmazzák az illető személy arcképét és ujjlenyomatát, a potenciális munkaadók számára egyelőre még nem elérhetők azon szkennerek, amelyekkel ellenőrizhető lenne ez utóbbi adat. Ehelyett a puszta arcfelismerésre kell hagyatkozniuk a személyazonosság igazolásakor, illetve telefonon az UK Border Agency (UKBA) vonalán kell jelentkezniük, amennyiben úgy vélik, hogy az adott kártya egyszerű hamisítvány. Mindez megkérdőjelezi a rendszer bevezetésének szükségességét, hiszen éppen az ellenőrzés ütközik komoly nehézségekbe.
Az IPS szóvivője a sajtó érdeklődésére kijelentette, hogy idővel több különböző úton-módon is lehetséges lesz a kívánt adatok ellenőrzése, valamint a kártyák autentikusságának igazolása, a biometrikus összevetésre azonban még várni kell, első körben ugyanis a kártyák bevezetése a legfontosabb feladat. A kritikusok viszont azt emelik ki, hogy a műanyag kártyák önmagukban nem sokat érnek, ezzel pusztán a csalóknak kínálnak kitűnő lehetőséget a felkészülésre.
A Home Office illetékesei a napokban úgy nyilatkoztak, hogy a korábban tervezettnél jóval kevesebb kiadással is megvalósítható lesz a program. A Nemzeti Azonosítási Rendszer a friss adatok szerint 1,5 milliárd font helyett 800-1000 millióból is kijöhet, ebben pedig a rendszer kialakítása, annak üzemeltetése, valamint a kártyák legyártása és terjesztése is benne foglaltatik.